G4Media.ro

Klaus Iohannis a întors spre reexaminare Legea privind statutul personalului feroviar: Nu…

Sursa: Administrația Prezidențială

Klaus Iohannis a întors spre reexaminare Legea privind statutul personalului feroviar: Nu rezultă că a fost evaluat impactul ori că au fost identificate sursele de susţinere a acestor drepturi şi beneficii

Preşedintele Klaus Iohannis a trimis joi Parlamentului, spre reexaminare, Legea privind statutul personalului feroviar, informează Administraţia Prezidenţială. ”Din expunerea de motive a legii transmise la promulgare nu rezultă că a fost evaluat impactul pe care aceste dispoziţii îl au în piaţa serviciilor feroviare ori că au fost identificate sursele de susţinere a acestor drepturi şi beneficii”, se arată în cererea de reexaminare transmisă Parlamentului, transmite Agerpres.

„În forma transmisă la promulgare, legea menţionată – ce înlocuieşte Decretul nr. 360/1976 privind aprobarea Statutului disciplinar din unităţile de transporturi – se impune, însă, a fi reanalizată de către Parlament atât sub aspectul impactului pe care aceasta îl are asupra sectorului feroviar în ansamblul său, cât şi al modului în care noile dispoziţii se corelează cu alte acte normative. În contextul în care legea urmează să se aplice practic începând cu anul 2020, reanalizarea acestei reglementări, inclusiv sub aspectul impactului economic, este absolut necesară pentru a nu fi în situaţia prorogării succesive a aplicării legii sau, mai grav, în imposibilitatea materializării tuturor drepturilor şi beneficiilor instituite pentru personalul feroviar”, spune Iohannis, în cererea de reexaminare transmisă preşedintelui Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu.

Şeful statului arată că Legea privind statutul personalului feroviar vizează raporturile de muncă ce se stabilesc între unitatea cu specific feroviar şi personalul feroviar angajat în cadrul acesteia, drepturile, obligaţiile şi răspunderea personalului feroviar, formarea iniţială şi continuă a personalului feroviar, condiţiile specifice şi modalităţile de ocupare şi de eliberare din aceste funcţii, de încetare a activităţii şi de pensionare a personalului feroviar, precum şi criteriile de acordare a recompenselor şi distincţiilor. Această lege va intra în vigoare la 6 luni de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor referitoare la pensionare, care vor intra în vigoare la data de 1 septembrie 2021.

El menţionează că dispoziţiile legii vizează atât companiile naţionale şi societăţile cu capital integral sau majoritar de stat, cât şi societăţile cu capital majoritar sau integral privat.

Potrivit şefului statului, actul normativ instituie o serie de drepturi salariale, drepturi de natură extra salarială şi o serie de facilităţi pentru personalul feroviar, fără o analiză fundamentată a impactului economic al acestor măsuri în piaţa serviciilor feroviare de transport.

„Din expunerea de motive a legii transmise la promulgare nu rezultă că a fost evaluat impactul pe care aceste dispoziţii îl au în piaţa serviciilor feroviare ori că au fost identificate sursele de susţinere a acestor drepturi şi beneficii”, arată Iohannis, care apreciază că efectele acestor dispoziţii au potenţial de a afecta mediul concurenţial şi de a perturba activitatea de transport feroviar din România.

În opinia sa, în lipsa unui studiu de impact al măsurilor adoptate, noile costuri financiare ale operatorilor privaţi, ocazionate de noile drepturi ale personalului, riscă a fi transferate către consumatorul final prin majorarea tarifelor.

Totodată, şeful statului susţine că noile drepturi salariale şi de natură salarială vor avea un impact diferit asupra operatorilor privaţi, comparativ cu companiile de stat.

Preşedintele Iohannis mai arată că, din informaţiile publicate pe pagina de internet asociată parcursului legislativ al legii, nu reiese un punct de vedere avizat din partea Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar.

„Legea privind statutul personalului feroviar, prin riscurile cu privire la denaturarea concurenţei şi a liberei iniţiative pe piaţa transportului feroviar, ar putea afecta inclusiv capacitatea statului de a-şi îndeplini în mod corespunzător obligaţii asumate atât în contextul politicii europene în domeniul transportului feroviar, cât şi în cel al politicilor naţionale (…). În aceste condiţii, apreciem că se impune reanalizarea legii transmise la promulgare sub aspectul impactului diferit pe care acest act normativ îl are la nivelul pieţei feroviare din România (asupra operatorilor publici – al căror buget este construit din fonduri publice -, dar şi asupra operatorilor privaţi, ale căror bugete se construiesc diferit), cu analizarea sustenabilităţii economice a măsurilor propuse. De asemenea, cu ocazia derulării procedurii de reexaminare, apreciem ca fiind necesară consultarea amplă şi reală a tuturor actorilor din piaţa de transport feroviar din România, în vederea asigurării unei depline concordanţe a dispoziţiilor adoptate cu reglementările europene şi cu tendinţa de liberalizare a acestei pieţe”, se precizează în cererea de reexaminare.

Şeful statului mai semnalează că unele prevederi sunt neclare, iar altele trebuie corelate

Sursa Foto: Administrația Prezidențială

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. CFR a dobandit un excedent de profit greu de cheltuit.

  2. Puțina brumă de încredere și de popularitate a președintelui s-a risipit binișor cu această ocazie și va fi în cădere liberă, pas cu pas…. Așa o decizie de proastă, așa o motivare de puerilă – mai rar întâlnești. Sper ca lucrătorii feroviari să nu uite această bătaie de joc la adresa lor și să o sancționeze așa cum trebuie la viitoarele alegeri, adică să aibă tăria să voteze orice alt candidat – numai pe actualul președinte, nu. Dacă din punctul de vedere al președintelui se vede că acesta este foarte îngrijorat de ,,impactul pe care aceste dispoziţii îl au în piaţa serviciilor feroviare și că nu au fost identificate sursele de susţinere a acestor drepturi şi beneficii”, atunci care a fost părerea dumnealui în legătură cu pensiile speciale și nesimțite din țara asta și ce a făcut, concret în acest sens, care sunt rezultatele luptei sale în acest domeniu? Habar nu are domnul președinte în ce condiții muncesc și trăiesc feroviarii din țara asta, care meritau mult mai multe decât cele prevăzute în Statut, care meritau grupele de muncă pe care le-au avut până nu demult, care meritau respectul pentru ceea ce fac. În concluzie, din punctul meu de vedere, domnul Iohannis nu are niciun pic de respect față de această armată desculță de lucrători feroviari și nici nu va avea ceva bun de spus la adresa lor, vreodată. Așadar, stimați lucrători feroviari, țineți minte pe cei care v-au ajutat și pe cei care v-au trădat și aveți grijă să vă plătiți datoriile în fața buletinului de vot. Și dacă ați ieși cu toții în stradă, chiar de mâine dimineață, o să constatați că unii o să vă respecte mai mult.

  3. Hai să le dăm și CFR istilor Pensii Speciale și să-i lăsăm să se pensioneze !a 45 de ani ca polițaii ,că numai ei muncesc greu in țară ăsta.Trebuie să se termine odată cu pomenile care le face statul asta Cretin angajaților lui.Angajații de la privat plătesc prea mult puturoșenia și incompetență angajaților de la stat.

  4. Il invit pe Alex sa stea o tura de 12 ore intr-o gara fără să facă nimic iar dupa, sa zică cum se simte. Nimeni, dar absolut nimeni nu cere pensii speciale. Vrem să avem salarii decente, cerem prea mult oameni buni? Nu putem sa iesim la pensie la 65 de ani atata vreme cat de la 18 ani trăim în acest sistem impotent, atat financiar cat si din punct de vedere al investițiilor. Iertati-ma, ori sunteti chiori, ori nu ati mers în viața voastră cu trenul. Apropos, daca mergeti cu trenul va garantez ca nu doriti o a doua experiență.
    Sunt un om care am crescut în acest sistem si am o experiență de 29 de ani în domeniu.

    • Ai fost toată viața un Bugetar CFR ist obișnuit cu prime date de Stat fără nici o acoperire.Te plângi că a fost greu ,nu te-a obligat nimeni să fii Cfr ist.Vă considerați mai cu moț decât alți muncitori din Romania.Căt despre trenuri și personalul care îl deservește ,mi-e Scărbă.

  5. In ultimi ani din 100 absolventi ai scolilor feroviare cu contract de 5 ani obligatoriu au ramas in domeniu doar 10 ,si nu din cauza salariului ci datorita raspunderi in exercitarea meseriei, care nu se compara cu un angajat la opt ore ,in cfr nu exista sarbatori si wekend , ar trebui ceruta parerea celor care au renuntat la un serviciu sigur si cu o plata decenta (la privat) ,nu a celor care lucreaza la birou cu aer conditionat fara sa aiba habar de cunostintele pe care trebuie sa aiba un ceferist si examenele periodice pe care le da

  6. Ai fost toată viața un Bugetar CFR ist obișnuit cu prime date de Stat fără nici o acoperire.Te plângi că a fost greu ,nu te-a obligat nimeni să fii Cfr ist.Vă considerați mai cu moț decât alți muncitori din Romania.Căt despre trenuri și personalul care îl deservește ,mi-e Scărbă.

    • Alex, trebuie sa-ti spun ca habar nu ai ce inseamna calea ferata dar din pacate iti dai cu parerea. Si ca tine fac foarte multi in tara asta. Ar trebui sa iti dai cu parerea in cunostinta de cauza, altfel vorbesti doar sa te afli in treaba. Este ca si cum ai ar vorbi nana Lenuta din cucuietii din deal despre zborurile in spatiul cosmic. Din comentariul tau am inteles foarte clar ca esti paralel cu calea ferata , la fel cum este si d-l presedinte Iohannis, si la fel cum sunt si cei ce-si spun cu mare fast „consilieri prezidentiali”, dar totusi isi „dau cu parerea” ca si cineva care cunoaste domeniul respectiv. Daca ar vorbi doar la nivel de barfa la coltul strazii sau asa ca tine in comentarii pe internet nu ar fi nici o problema dar parerile lor au efecte legislative ce afecteaza mii de romani. Situatia transportului feroviar este rodul guvernelor Romaniei de pana acum. CFR-istii au atras in nenumarate randuri atentia guvernantilor despre situatia dezastruoasa, dar daca nu s-a vrut de catre cei in masura sa ia decizii, de vina e totdeauna „acarul Paun”? Daca managerul unei firme devalizeaza acea firma si o duce in faliment , inseamna ca de vina este femeia de serviciu? Spun femeia de serviciu pentru ca foarte multe functii de specialitate din calea ferata sunt platite la nivel de „femeie de serviciu” si chiar mai prost decat o femeie de serviciu din multe alte institutii. Presedintele a gresit foarte mult refuzand promulgarea statutului lucratorului feroviar pe motivele invocate, deoarece acestea sunt motive improprii. Este ca si cum se refuza ITP-ul unui autoturism de exemplu pentru ca autoturismul are culoarea rosie si nu are culoarea galbena…..