G4Media.ro

Kremlinul susţine că avioanele F-16 livrate Ucrainei de aliaţii occidentali vor fi…

Sursa foto: Twitter / NATO eFP Battlegroup Lithuania

Kremlinul susţine că avioanele F-16 livrate Ucrainei de aliaţii occidentali vor fi doborâte

Rusia a dat asigurări joi că avioanele de luptă F-16 pe care Occidentul le-a promis Ucrainei vor fi „doborâte”, precizând că aparatele, dintre care unele au fost deja livrate potrivit anumitor media, vor avea puţin efect pe câmpul de luptă, relatează agenția AFP, citată de Agerpres.

„Nu există un remediu magic, niciun panaceu, şi forţele aeriene ale regimului de la Kiev nu vor avea acest panaceu”, a declarat purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov.

„Aceste avioane (…) vor fi doborâte. Dar, bineînţeles, aceste livrări nu vor putea avea impact semnificativ asupra cursului evenimentelor de pe front”, a adăugat el.

Ucraina pledează de aproape doi ani pe lângă partenerii săi occidentali să-i fie livrate avioane F-16, considerate bijuteria coroanei pe lista lungă de material militar pe care Kievul l-a solicitat aliaţilor săi.

Avionul de luptă de fabricaţie americană este elogiat pentru precizia, viteza şi raza sa de acţiune. Kievul speră că posibilitatea flotei sale aeriene de a-l utiliza îi va permite să se protejeze mai bine de bombardamentele ruse, notează AFP.

Mai multe state NATO s-au angajat să furnizeze un număr variabil de avioane de luptă şi instruiesc de mai multe piloţii şi echipajele ucrainene.

După campania aeriană rusă agresivă din ultimele luni, preşedintele Volodimir Zelenski a făcut din ameliorarea apărării aeriene ucrainene una dintre priorităţile sale în timpul întâlnirilor cu aliaţii.

Cu prilejul unui interviu acordat AFP în mai, Zelenski a declarat că Ucraina are nevoie de 130 de avioane F-16 pentru a asigura paritatea cu aviaţia rusă.

Partenerii Ucrainei au promis totuşi să trimită mai puţin de 100 avioane F-16 până în prezent, majoritatea avioanelor urmând să ajungă într-o perioadă de mai mulţi ani, după o formare aprofundată a piloţilor ucraineni.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. Problema este sa nu doboare orcii mai multe decît au primit ucrainenii…

  2. Nimeni nu se aștepta să facă vreo diferență 3 avioane. Să sperăm însă că vor fi mai eficiente decat Abrams-urile care se pare că sunt extrem de vulnerabile.
    Și in plus este un statement de susținere din partea lumii normale la cap.

  3. Isi vor depasi propriul record,cand au distrus vreo 40 de Patriot din alea 10 primite de ucrainieni. Prin decembrie ma astept sa doboare cu cel putin 800% mai multe F16 decat au ucrainienii.

  4. Va sugerez să vă gândiți la aspectul ăsta: avioanele sovietice (cel puțin cele comerciale pe care le-am văzut eu IL, TU, AN), solicită mult mai intens abilitățile pilotului față de cele occidentale.

  5. Pentru că sistemele cibernetice preiau mare parte din sarcinile pilotului. Acesta nu mai trebuie sa privească 100 de cadrane și sa valideze 100 de tumblere

  6. Deci s-ar putea că adaptare la niște avioane concepute să fie mai puțin dependente de măiestria pilotului sa fie mai ușoară pentru piloții versați pe MIG și SU.

  7. Ați văzut vreodată un panou de bord al unui avion sovietic? Puneți-l alaturi de unul din aceeasi gama, conceput in Vest. Vorbiți cu piloții care au trecut de pe IL62 pe Boeing… De cate persoane era nvoie pentru pilotarea unui sovietic?
    Esența tehnologiei nesovietice este tocmai asta. Să depindă cât mai puțin posibil de aptitudinile umane, dacă pot fi preluate de mașină. În schimb, omul sa fie mai atent la ceea ce nu poate fi „mecanizat”

  8. Desigur, niciun element luat separat nu va face diferența, asta e clar, dar fiecare ajută. Problema nu constă în incapacitatea de adaptare a ucrainenilor (că n-or fi, genetic diferiți radical față de americani) pe care se tot bate toba.
    Deocamdată problema constă în cantitate NUMAR și în disponibilitatea istorică a comandanților ruși de a accepta pierderi umane și materiale fără limite.