G4Media.ro

La 30 de ani de la moartea sa, look-ul grunge al lui…

Sursa Foto: Captură Youtube

La 30 de ani de la moartea sa, look-ul grunge al lui Kurt Cobain rămâne în continuare un cult

5 aprilie 1994. Liderul trupei Nirvana își injectează o ultimă doză de heroină înainte de a se împușca în cap. La 30 de ani de la moartea sa, s-a scris totul despre muzica lui Kurt Cobain. Dar nu și despre look-ul său, sau mai degrabă despre anti-look-ul său, creat din haine second-hand, scrie Le Figaro.

1991. Videoclipul piesei Smells like teen spirit de pe cel de-al doilea album al trioului, Nevermind, a izbucnit pe ecranele televizoarelor. În el, Kurt Cobain poartă două tricouri second-hand, unul cu mâneci lungi, celălalt cu mâneci scurte. „A crescut în sărăcie și le-a suprapus pentru a-și ascunde subțirimea, care l-a complexat mult timp, deși era un băiat frumos”, explică Charlotte Blum, autoarea cărții Grunge, jeunesse éternelle (Grunge, tinerețe eternă), publicată de Epa.

Aceste haine au rămas în imaginarul colectiv. La fel ca și altele purtate mai târziu, până la cardiganul obosit purtat în cadrul emisiunii MTV Unplugged, difuzată la sfârșitul anului 1993. Douăzeci și șase de ani mai târziu, în 2019, celebrul cardigan s-a vândut cu 334.000 de dolari la o licitație. „Era un anti-look, un pic cam ponosit, dar tipul ăsta era un paradox, atrăgea atenția”, mărturisește Marc Dufaud, autorul recentei cărți Le monde fabuleux de Kurt Cobain, publicată la Editions du boulon.

Charlotte Blum confirmă: „Dacă există o persoană care a sperat să ajungă mare, aceea a fost Kurt Cobain. A vrut să devină un star rock, nu pentru a fi bogat, ci pentru a nu mai duce lipsă de bani”. Pentru filmările la „Smells Like Teen Spirit”, trupa a recrutat figuranți prin intermediul unui pliant – internetul nu exista – insistând: „Fără haine cu branduri sau logo-uri, vă rog”.

Dar succesul prevalează. Grunge a devenit un brand, iar Cobain imaginea sa. „Din păcate, atunci când devii un fenomen, o icoană, nu poți controla acest lucru”, subliniază Charlotte Blum. „Cobain a vrut să devină o vedetă, dar a fost copleșit în momentul în care spera să facă lucrurile treptat, așa cum credea el de cuviință. Acum, nu este doar un album care a avut succes, ci definește un gen”, continuă Marc Dufaud.

Marc Jacobs, un important creator de modă, a creat o colecție inspirată de această mișcare. “Moda (…) se uită mereu spre stradă pentru a crea. Ironia crudă este că împrumută din sărăcie pentru a crea lux”, spune specialistul în grunge și în epicentrul său, Seattle.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...