La ce folosesc Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și de ce nu sunt folosite de profesori, școli și minister, potrivit lui Mircea Miclea, cel care le-a introdus în Legea Educației
Rolul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a este de a-i „identifica din timp pe cei care vor avea probleme la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a sau vor avea probleme la testele PISA”, spune fostul ministru al Educației Mircea Miclea, într-un interviu pentru TVR Cluj. Acesta a explicat că aceste evauări nu sunt folosite pentru scopul lor inițial, pentru că ministerul „nu a cerut profesorilor să utilizeze aceste note, aceste valori, ca modalitate de a crea programe individualizate de învățare, iar profesorii, la rândul lor, ca să nu fie trași la răspundere de părinți – că ‘de ce nu fac ceva cu copilul pe care l-au identificat ca fiind copil care are probleme’ – au mușamalizat toată situația”.
Mircea Miclea: Educația trebuie să fie pentru toată lumea: și pentru cei care sunt excepționali din punct de vedere al performanțelor internaționale, și pentru cei care sunt excepțional din punct de vedere al dizabilităților pe care ei le au, și pentru cei care sunt obișnuiți, copii obișnuiți, educația trebuie să fie universală. Educația devine o educație nișată abia de la nivelul învățământului universitar. Mai ales în învățământul obligatoriu, Educația este pentru toată lumea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii