Lando Norris, îngrijorat că fanii se vor îndepărta de F1 din pricina dominației „plictisitoare” a lui Verstappen/ „Dacă vezi același pilot câștigând de fiecare dată fără luptă, atunci, desigur, începe să devină plictisitor”
Lando Norris de la McLaren a avertizat că dominația lui Max Verstappen în Formula 1 riscă să îndepărteze fanii de acest sport, după ce olandezul a obținut un nou pole position în Marele Premiu al Chinei, scrie The Guardian.
Verstappen a obținut al cincilea pole consecutiv al sezonului la Shanghai, unde a fost din nou aproape de neatins. Acest lucru a fost în contrast puternic cu Lewis Hamilton, ale cărui chinuri au continuat, britanicul reușind să se claseze doar pe locul 18 pe grilă, cea mai slabă poziție în calificări de când s-a accidentat în Brazilia în 2017.
Verstappen a câștigat trei campionate mondiale consecutive, ultimele două cu ușurință, are deja trei victorii din patru curse în acest sezon (a fost privat de o victorie probabilă în Australia din cauza unei defecțiuni la frâne), iar marja de care s-a bucurat în calificări a fost enormă. El l-a devansat cu trei zecimi pe coechipierul său de la Red Bull, Sergio Pérez, și a avut un avans de aproape o jumătate de secundă față de Fernando Alonso, care a fost al treilea, obținând cel de-al 100-lea pole position pentru Red Bull.
După ce a venit de pe locul patru pentru a câștiga cursa de sprint de sâmbătă dimineață cu 13 secunde față de Hamilton, care a fost al doilea și a fost neputincios în fața olandezului, Verstappen este în poziția de a face o cursă fără probleme până la steag duminică, într-un marș inexorabil spre un al patrulea titlu.
În timp ce Pérez se bucură de un sezon îmbunătățit, el nu a părut aproape de a-și provoca coechipierul, iar Norris, care s-a calificat pe un impresionant loc patru, a declarat că stăpânirea lui Verstappen în acest sport nu ar fi atrăgătoare pentru fani. „Asistăm la mai multă dominație decât oricând, așa că nu va fi niciodată cel mai bun de urmărit, iar singurele curse interesante au fost cele în care Max nu este prezent”, a spus el.
„Dacă vezi același pilot câștigând de fiecare dată fără luptă, atunci, desigur, începe să devină plictisitor, iar acest lucru este evident.”
„Îl aveți pe unul dintre cei mai buni piloți din Formula 1, într-una dintre cele mai dominante mașini și este o combinație mortală.”
În Japonia, directorul Mercedes, Toto Wolff, a fost tranșant în a recunoaște că titlul a fost efectiv al lui Verstappen după doar patru întâlniri dintr-un sezon record de 24 de curse, o recunoaștere care va provoca îngrijorare la conducerea F1, deși este aproape imposibil de contestat.
Hamilton a suportat sâmbătă o răsturnare de situație dură, după ce mai devreme, în cursa de sprint, obținuse locul doi. A fost „cel mai bun rezultat al său de mult timp”, dar în calificări a regretat o greșeală când s-a blocat în acul de păr.
În condițiile în care Mercedes încă se chinuie să deblocheze ritmul mașinii lor recalcitrante, Hamilton a declarat că trebuie să experimenteze cu aceasta și, la fel ca în cele două sezoane anterioare, se dovedește că nu este o sarcină ușoară. „Locul 18 este destul de rău”, a spus el. „Când făceam schimbări de configurație, îmi ziceam: „Nu știu ce să fac: „mașina nu poate fi mai rea de atât, cu siguranță” și așa a fost.”
În timp ce Verstappen pare pregătit pentru o altă victorie ușoară, pilotul cu care s-a bucurat de o luptă atât de titanică pentru titlu în 2021 pare să aibă doar o serie de încercări de a nu reuși să termine în primele șase locuri în acest sezon, care va continua duminică.
Fără curse la Shanghai timp de cinci ani din cauza pandemiei, circuitul a reprezentat o enigmă pentru echipe, având în vedere că nu au mai condus aici mașinile cu efect de sol reglementate în 2022 și că a fost, de asemenea, un weekend de sprint, aceasta a fost un fel de călătorie în necunoscut. Cu toate acestea, Red Bull a avut măsura sa cu o formă formidabilă.
În cursele decisive din Q3, Verstappen a fost în top în ultimele două sectoare, stabilind ritmul cu un tur de 1minut 33,977 secunde, dar mai erau multe de făcut și a avut într-adevăr un tur mai bun în el, fiind cu trei zecimi mai rapid cu 1min 33,660 secunde.
În cursa de sprint de dimineață, Hamilton a făcut un start extraordinar și l-a devansat pe Norris, cel care a plecat din pole-sitter, pentru a prelua conducerea, iar Verstappen a plecat de pe locul patru.
A existat o scurtă considerație că pilotul britanic ar putea păstra locul, dar serviciul normal a fost reluat pe măsură ce Red Bull și-a găsit adevăratul ritm, în timp ce Verstappen a depășit problemele legate de încărcarea bateriei sistemului său hibrid.
Cu unitatea de propulsie pornită în turul nouă, el se afla în coada lui Hamilton. Pilotul britanic nu a putut face nimic pentru a împiedica o depășire și, cu un ritm cu o secundă pe tur mai rapid, a fost un indicator de rău augur pentru cursa de duminică. Pérez a fost al treilea, Charles Leclerc al patrulea pentru Ferrari și Norris al șaselea.
După patru etape, Verstappen conduce în campionatul piloților cu 15 puncte față de Pérez, în timp ce Red Bull conduce Ferrari cu 26 de puncte în clasamentul constructorilor.
În calificări, Oscar Piastri a fost al cincilea pentru McLaren, Carlos Sainz a făcut un derapaj în ultimul viraj din Q2 și a lovit barierele, dar a reușit să revină la boxe și să continue, terminând pe locul șapte, în timp ce Leclerc a fost al șaselea.
Russell a fost al optulea, Nico Hülkenberg al nouălea pentru Haas și Valtteri Bottas al zecelea pentru Sauber. Lance Stroll a fost al 11-lea pentru Aston Martin, Daniel Ricciardo al 12-lea pentru RB, Esteban Ocon și Pierre Gasly al 13-lea și al 15-lea pentru Alpine, iar Alex Albon al 14-lea pentru Williams. Zhou Guanyu a fost al 16-lea pentru Sauber, Kevin Magnussen al 17-lea pentru Haas, Yuki Tsunoda al 19-lea pentru RB și Logan Sargeant al 20-lea pentru Williams.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii