
Lewis Hamilton a găsit la Ferrari aceeași problemă pe care a avut-o și la Mercedes
Lewis Hamilton nu are parte de startul de sezon pe care și-l dorea alături de Ferrari, aventura sa la echipa italiană fiind cel puțin până acum una complicată. Speranțele mari ale fanilor peninsulari sunt umbrite momentan de rezultatele sub așteptări ale multiplului campion mondial din Formula 1.
f1oversteer.com scoate în evidență un aspect foarte important: Lewis este urmărit la Ferrari de același gen de problemă pe care a avut-o și în ultima parte a aventurii de la Mercedes.
Monopostul SF-25 are o fereastră îngustă de lucru, problemă majoră de care Hamilton s-a lovit și la Mercedes.
Cum se traduce acest lucru?
Vorbim despre un monopost care oferă performanță doar într-un interval restrâns de temperaturi și configurații. Acest lucru înseamnă o presiune mare pe echipă, dar și pe piloți.
Pe W14 și W15 (ultimele două monoposturi pe care le-a condus la Mercedes) Lewis a avut același gen de problemă. Senzația de „déjà-vu” îl urmărește pe britanic nu doar din punct de vedere tehnic, dar și mental.
Potrivit Bild, „monopostul Ferrari nu este deloc o mașină rea”, dar „fereastra de lucru este prea mică.”
Mai departe, monopostul Ferrari din acest sezon are o reală problemă cu instabilitatea părții din spate.
Acest lucru afectează din plin încrederea pilotului în mașină la intrările în viraje. Cu atât mai mult cu cât Hamilton este un pilot cunoscut pentru că frânează în general târziu.
La acest capitol, analiștii vorbesc despre faptul că monegascul Charles Leclerc este mai bine poziționat, el descurcându-se mai bine cu acest gen de problemă.
Urmează apoi capitolul setărilor: Hamilton a fost mereu fanul unei mașini joase, care să ofere un maxim de aderență. La Ferrari se simte nevoia de a crește înălțimea de rulare, ceea ce vine în contradicție cu stilul pilotului britanic.
Victoria din cursa Sprint de la Shanghai a arătat încă o dată că monopostul Ferrari este competitiv doar pe stinturi scurte. Lucrurile se schimbă în rău atunci când vorbim despre cursa propriu-zisă: intervine lipsa de constanță, plus degradarea accentuată a pneurilor Pirelli.
Sursa citată vorbește despre găsirea unei metode prin care Scuderia să extindă fereastra de performanță a monopostului SF-25. În caz contrar, se anunță un nou sezon în care Ferrari nu va câștiga vreun trofeu.
După trei etape disputate din sezonul 2025 al Formulei 1, Charles Leclerc a acumulat 20 de puncte (se află pe locul 6), în timp ce Lewis Hamilton a adunat doar 15 puncte (locul 8 în ierarhia piloților).
Clasamentul piloților din Formula 1
1. Lando Norris (McLaren) – 62 de puncte
2. Max Verstappen (RedBull Racing) – 61
3. Oscar Piastri (McLaren) – 49
4. George Russell (Mercedes) – 45
5. Kimi Antonelli (Mercedes) – 30
6. Charles Leclerc (Ferrari) – 20
7. Alexander Albon (Williams) – 18
8. Lewis Hamilton (Ferrari) – 15
9. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – 10
10. Lance Stroll (Aston Martin) – 10
11 Nico Hulkenberg (Kick Sauber) – 6
12 Oliver Bearman (Hass) – 5
13 Isack Hadjar (Racing Bulls) – 4
14 Yuki Tsunoda (RedBull) – 3
15 Carlos Sainz (Williams) – 1
16 Pierre Gasly (Alpine) – 0
17 Fernando Alonso (Aston Martin) – 0
18 Liam Lawson (Racing Bulls) – 0
19 Jack Doohan (Alpine) – 0
20 Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – 0.
Clasamentul constructorilor
1. McLaren – 111 puncte
2. Mercedes – 75
3. RedBull Racing – 61
4. Ferrari – 35
5. Williams – 19
6. Haas – 15
7. Aston Martin – 10
8. Racing Bulls – 7
9. Kick Sauber – 6
10. Alpine – 0.
- Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris
- China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
- Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
- Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie
- Arabia Saudită (Jeddah) – 20 aprilie
- Miami (International Autodrome) – 4 mai
- Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
- Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
- Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
- Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
- Austria (Spielberg) – 29 iunie
- Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
- Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
- Ungaria (Hungaroring) – 3 august
- Olanda (Zandvoort) – 31 august
- Italia (Monza) – 7 septembrie
- Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
- Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
- SUA (Austin) – 19 octombrie
- Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
- Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
- Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
- Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
- Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu