G4Media.ro

Licitație de 296 de milioane de euro pentru tunelurile de urși de…

Licitație de 296 de milioane de euro pentru tunelurile de urși de pe autostrada Lugoj-Deva. Compania de Drumuri știa de acum 6 ani că trebuia să le construiască

296 de milioane de euro. La atât estimează Compania de Drumuri valoarea lucrărilor la cei 9,13 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, scoși în urmă cu doi ani din contractul cu compania italiană Salini Impregilo. Contractul presupune și realizarea a două tuneluri “pentru urși” cu o lungime de aproximativ 370 metri, respectiv 1.760 metri. Acestea reprezintă, de fapt, structuri care ajută la păstrarea coridoarele de deplasare pentru marile mamifere din zonă, care altfel ar fi fost întrerupte de noua șosea de mare viteză.

Compania de Drumuri a decis în vara anului 2017 să rezilieze contractul cu italienii de la Salini pentru realizarea lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce aceștia finalizaseră 15 din cei 28,6 kilometri cât avea întregul lot.

În afara contractului au rămas 3 secțiuni cu o lungime totală de 13,16 km:

– Secțiunea D – cu o lungime de 4,03 km, cuprinsă între Nodul de la Margina și DC 100, din care italienii au realizat 90%, prin urmare lucrările care mai trebuie realizate sunt unele minore
– Secțiunea E1 – cu o lungime de 5,79 km, cuprinsă între DC 100 și limita cu secțiunea E2
– Secțiunea E2 – cu o lungime de 3,34 kilometri care va avea două tuneluri pentru protejarea mamiferelor mari. CNAIR știa că trebuie realizate cele două tuneluri încă din 2013.

“Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m. De asemenea, tunelurile vor fi prevăzute cu galerii de evacuare în caz de urgențe, nișe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalații electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor și echipament ITS”, a transmis CNAIR într-un comunicat de presă.

Pentru atribuirea acestui contract, CNAIR a optat pentru utilizarea procedurii de licitație restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape. Astfel, prima etapă va fi cea de selecție a candidaților, iar cea de a doua etapă va fi cea de evaluare a ofertelor depuse de candidații selectați și stabilirea câștigătorului. Termenul limită de depunere al candidaturilor este august 2019.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. cum adica un tunel pentru animale salbatice lung de aproape 2 km ???
    cine ar putea sa convinga un animal salbatic sa intre intr-un asemenea tunel si sa mearga pana la capat ??
    poate ne explica si noua cineva competent despre ce este vorba …

    • Tunelurile sunt pentru masini. Ursii vor trece pe deasupra, pe unde, teoretic, locul cu care ei sunt obisnuiti va fi neatins.

    • Buna seara. Prin tuneluri vor circula masini. Ursii sau alte mamifere mari vor circula pe deasupra acestor tuneluri, avand astfel posibilitatea de a traversa autostrada printr-un spatiu sigur. Vor fi similare, sa spunem, ecoductelor. A ajuns sa fie folosit acest termen „tuneluri pentru ursi” deoarece realizarea acestor structuri a fost ceruta in urma reactualizarii acordului de mediu in decembrie 2013 cu scopul de a conserva coridoarele de deplasare ale marile mamifere, inclusiv ursi. Sper ca va ajuta aceasta explicatie.

  2. Nicio autostrada nu trebuia sa primeasca acord de mediu inainte de a avea prevazute mai multe coridoare verzi pentru fauna. Dar la noi agentiile de mediu, in loc sa fie conduse de specialisti, sunt conduse de politruci, ca Georgeta Barabas.

  3. SABOTAJ! doar asa pot numi lasarea intentionata in afara contractelor a unui segment, exact in mijlocul autostrazii Sibiu-Nădlac

    • @HHH
      Întradevăr, este halucinant! Nu există persoană sănătoasă mintal care să nu realizeze că acest tip de „management” (dai în lucru defazat „loturi” de autostradă, inaugurezi „bucăți” de șosea fără „noduri”, pornești șantiere de „nicăieri” până „niciunde” etc.) este pur și simplu criminal.

      Asta nu mai este doar prostie. Ăsta nu mai este doar „abuz”, „incompetență” sau „iresponsabilitate”. Este CRIMĂ cu premeditare, nici măcar „din culpă”.

      Credeți că este dur verdictul „CRIMĂ”? Păi ia să se gândească oricare dintre voi ce se întâmplă când „coboară” de pe autostradă într-un „drum de țară” vreo 3-4.000 de mașini pe oră, dintre care vreo 3-400 TIR-uri… Parfum, nu?

  4. Sunt curios unde in lumea asta se mai construiesc autostrazi cu 32 milioane euro/km?