Licitație de 296 de milioane de euro pentru tunelurile de urși de pe autostrada Lugoj-Deva. Compania de Drumuri știa de acum 6 ani că trebuia să le construiască
296 de milioane de euro. La atât estimează Compania de Drumuri valoarea lucrărilor la cei 9,13 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, scoși în urmă cu doi ani din contractul cu compania italiană Salini Impregilo. Contractul presupune și realizarea a două tuneluri “pentru urși” cu o lungime de aproximativ 370 metri, respectiv 1.760 metri. Acestea reprezintă, de fapt, structuri care ajută la păstrarea coridoarele de deplasare pentru marile mamifere din zonă, care altfel ar fi fost întrerupte de noua șosea de mare viteză.
Compania de Drumuri a decis în vara anului 2017 să rezilieze contractul cu italienii de la Salini pentru realizarea lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva, după ce aceștia finalizaseră 15 din cei 28,6 kilometri cât avea întregul lot.
În afara contractului au rămas 3 secțiuni cu o lungime totală de 13,16 km:
– Secțiunea D – cu o lungime de 4,03 km, cuprinsă între Nodul de la Margina și DC 100, din care italienii au realizat 90%, prin urmare lucrările care mai trebuie realizate sunt unele minore
– Secțiunea E1 – cu o lungime de 5,79 km, cuprinsă între DC 100 și limita cu secțiunea E2
– Secțiunea E2 – cu o lungime de 3,34 kilometri care va avea două tuneluri pentru protejarea mamiferelor mari. CNAIR știa că trebuie realizate cele două tuneluri încă din 2013.
“Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m. De asemenea, tunelurile vor fi prevăzute cu galerii de evacuare în caz de urgențe, nișe de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalații electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor și echipament ITS”, a transmis CNAIR într-un comunicat de presă.
Pentru atribuirea acestui contract, CNAIR a optat pentru utilizarea procedurii de licitație restrânsă, procedura ce va fi derulată în două etape. Astfel, prima etapă va fi cea de selecție a candidaților, iar cea de a doua etapă va fi cea de evaluare a ofertelor depuse de candidații selectați și stabilirea câștigătorului. Termenul limită de depunere al candidaturilor este august 2019.
Foto: Asociația Pro Infrastructură
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii