G4Media.ro

Licitație uriașă de 1,7 miliarde lei: Siemens, Alstom și o companie din…

Sursa Foto: Alstom

Licitație uriașă de 1,7 miliarde lei: Siemens, Alstom și o companie din China vor să vândă trenuri electrice în România

E oficial. Licitația organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru achiziția a 40 de rame electrice a stârnit interesul a 17 companii, însă doar trei au depus oferte complete, potrivit ARF. Acestea sunt: Alstom Ferroviaria (subsidiara din Italia a francezilor de la Alstom), Siemens Mobility (Germania) și CRRC Qingdao Sifang Co. (China).

Licitația lansată de ARF vizează achiziția 40 de rame electrice care ar urma să circule pe rute precum București-Ploiești, Arad – Timișoara – Lugoj, Constanța-Fetești, București-Fundulea. Trenurile vor trebui să poată rula cu 160 km/h și să poată transporta minim 400 de călători: 200 pe scaune, 200 în picioare.

“Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat, iar valoarea estimativă a achiziției este de circa 1.7 miliarde lei, fără TVA”, anunță ARF printr-un comunicat de presă.

ARF vrea ca primul tren să fie livrat și să poată circula la un an și șase luni (18 luni) de la semnarea contractului, iar ultimul în cel mult 32 de luni (2 ani și 8 luni). Dacă se reușește semnarea contractului în acest an, asta înseamnă că ultimul tren din lot va ajunge în țară spre jumătatea lui 2022.

Trenurile vor trebui să poată rula cu 160 km/h și să poată transporta minim 400 de călători: 200 pe scaune, 200 în picioare.

Alstom Ferroviaria este subsidiara din Italia a francezilor de la Alstom. Are 2.800 de angajați și a produs peste 500 de trenuri Pendolino de mare viteză, care au fost vândute în 13 țări, precum Mare Britanie, Finlanda sau China, și peste 400 de trenuri regionale.

Siemens Mobility este unul dintre marii producători europeni de material rulant. Are peste 32.000 de angajați, iar anul trecut a înregistat venituri de 8,8 miliarde de euro.

CRRC Qingdao Sifang Co. este o companie din China care produce trenuri de mare viteză, material rulant pentru rute interurbane sau regionale, garnituri de metrou, tramvaie, trenuri urbane de tip monorail, care ating viteze cuprinse între 50 km/h și 380 km/h.

Foto: Tren Alstom

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

3 comentarii

  1. Frumoase si moderne toate..
    Dar unde sa circule?
    Pe caile ferate romane abia circula vechiturile noastre cu 60km/h ca terasamentele sunt praf si nu permit mai mult.
    Ce-o sa faca cu trenurile astea care sunt concepute pt linii feroviare perfecte?

  2. Stilul nostru neaos romanesc de a pune caruta inaintea cailor. Luam locomotive electrice de mare viteza care sa circule pe cai ferate care – in cea mai mare parte – nu suporta viteze mai mari de 40 – 60 km/ora. Niste gugustiuci, aflati vremelnic la „carma Romaniei”, ne duc zi de zi cu oistea-n gard. Halal sa ne fie!?

  3. Sa vina odată alianță USRplus cu PNL sau fara, sa vedem ce-o face altfel. Daca o face… Că tare mă tem ca tot serviciile care au capusat toate domeniile prin interpușii din partide și firme gen Hexifarma, s-au regrupat prin USR