Licitație uriașă de 420 de milioane de lei pentru construirea racordului la Terminalul 1 al aeroportului în proiectul căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopeni
CFR SA a lansat licitația pentru proiectarea și construirea racordului căii ferate la Terminalul 1 al Aeroportului Otopeni, parte integrantă a viitoarei legături feroviare dintre Gara de Nord din Capitală și Aeroportul Henri Coandă.
Valoarea estimată a proiectului este de 420.113.085 milioane lei, fără TVA, din care 402.711.085 lei pentru execuţia lucrărilor şi 17.402.000 lei fără TVA pentru servicii de proiectare, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020, scrie într-un comunicat al CFR SA.
În cadrul acestui contract se vor construi 2,95 de kilometri de cale ferată dublă, un viaduct de 1,52 kilometri care traversează DN1, 3 podețe, instalaţie de centralizare electronică şi o stație de călători la terminalul T1.
Proiectarea va dura 2 luni, iar lucrările efective 12 luni, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie, adică peste 45 de zile, un compromis între ce și-a dorit CFR SA și ce a recomandat Agenția Națională de Achiziții Publice. G4Media.ro a scris aici că ANAP a recomandat un termen de 70 de zile pentru depunerea ofertelor, deoarece proiectul are “un grad de complexitate ridicat”, în timp ce CFR SA a insistat pentru perioada minimă prevăzută de lege de 30 de zile.
Potrivit anunțului din Sistemul Electronic de Achiziții Publice, contractul se va semna “numai după asigurarea sursei de finanțare”. Potrivit sursei citate, “se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la publicarea anunţului de participare”.
G4Media.ro a atras atenția că în prezent, singurii bani alocați pentru legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni sunt pentru revizuirea studiului de fezabilitate: 1.548.000 lei.
Într-un răspuns pentru G4Media.ro, Ministerul Trasporturilor a dat, însă, asigurări că bani există, dar că pot fi alocați doar după aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
“În fișele aferente propunerii de buget pentru 2019 sunt incluse la acest moment doar sumele aferente decontării studiului de fezabilitate (FEN aproximativ 2 milioane RON). Ulterior aprobării Hotărârii de Guvern referitoare la indicatori, în temeiul Legii 500/2002 va fi inclusă în buget investiția sub forma unei investiții noi la nivelul valorii din Fișa de fundamentare (aprox. 633 milioane lei), pentru anul 2019 fiind prevăzute întreaga valoare a creditelor de angajament și aproximativ 316 milioane lei credite bugetare”, a transmis Ministerul Transporturilor.
Compania care administrează infrastructura feroviară și-a manifestat intenția de a lansa această licitație încă din noiembrie anul trecut. Atunci CFR SA estima că pentru realizarea lucrărilor era de 497,38 milioane lei, cu mai bine de 77 de milioane lei peste valoarea estimată acum.
Foto: Simularea tunelului spre Aeroportul Otopeni (Sursa: Asociația Pro Infrastructură)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii