G4Media.ro

Licitațiile pentru loturile critice de pe Autostrada Transilvania se apropie de final:…

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Licitațiile pentru loturile critice de pe Autostrada Transilvania se apropie de final: constructorii vor fi desemnați până la sfârșitul anului / A dispărut tronsonul Târgu Mureș – Brașov, traseul fiind adaptat / în 2028 ar trebui să se circule din Târgu Mureș până în Vama Borș

Autostrada Transilvania va avea, până în ultima parte a acestui an, constructori desemnați pe toate cele trei loturi rămase de executat între Cluj și Vama Borș II, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, relatează Agenția de presă Rador, care citează Radio Cluj.

Acesta susține că licitațiile sunt în diferite faze de depunere a ofertelor sau de evaluare și e doar o problema de timp până când vor fi semnate contracte de execuție.

„Pe Autostrada Transilvania, sper ca în săptămânile viitoare toate cele trei porțiuni, care în acest moment sunt blocate, să intre pe un făgaș normal și să aibă constructor desemnat, să aibă un orizont de timp pentru execuția acestei lucrări. Vrem să rezolvăm această problemă, fie că vorbim de Tunelul Meseș, fie că vorbim de sectorul Suplacu – Chiribiș care s-a desuspendat, fie că vorbim de lotul Chiribiș – Biharia”, a transmis ministrul.

Pe Autostrada Transilvania se licitează și cel mai mare contract derulat în istoria Companiei de Drumuri. Traseul de 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, care cuprinde și tunelul pe sub Meseș, are o valoare de aproximativ un miliard și jumătate de euro.

Inițial, pentru acest lot s-a făcut o licitație cu precalificare, în care, dintre competitorii interesați, erau selectate șase firme și doar la acestea le erau evaluate ofertele. Din cauza multitudinii de contestații depuse, Compania de Drumuri a renunțat la această variantă și va merge pe soluția clasică.

Ministrul Sorin Grindeanu precizează că, după finalizarea termenului de depunere a ofertelor, va fi evaluat fiecare dosar în parte și apoi va fi anunțat un câștigător.

„Cea mai mare licitație pe care o organizează CNAIR în toată istoria lui este cea legată de lotul care cuprinde și Tunelul Meseș, care va avea, eu sper undeva până la sfârșitul lui iunie, termenul de depunere a ofertelor. Apoi se va intra în perioada de evaluare și de desemnare a câștigătorului”, susține ministrul.

În 2023 se preconizează că vor mai fi dați în folosință încă 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, odată cu finalizarea loturilor Nușfalău – Suplacu de Barcău, respectiv Ogra – Câmpia Turzii. În paralel, spune Sorin Grindeanu, se mai lucrează între Nădășelu și Poarta Sălajului, unde termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit până în 2025.

„Sper ca anul acesta să poată fi dată în circulație, se lucrează foarte bine pe tronsonul Chețani – Câmpia Turzii, însemnând o devansare față de termenul asumat de către constructor și în acest moment, cu cele trei loturi de care aminteam, se închide toată discuția vizavi de celebra Autostradă Transilvania, care împlinește 20 de ani de când primii au vrut să o facă”, a declarat Grindeanu.

În mod normal, în 2028 ar trebui să se circule neîntrerupt pe Autostrada Transilvania pe traseul Târgu Mureș, Cluj, Zalău, Oradea, Vama Borș. Față de proiectul inițial, lansat în 2003, nu se mai vorbește nimic de porțiunea dintre Târgu Mureș și Brașov. O parte din acest traseu, cuprinsă între Făgăraș și Brașov, va fi totuși realizată, fiind inclusă în A13, Sibiu – Brașov.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...