Liga saudită de fotbal: Achizițiile de jucători cu bani mulți sunt doar primul pas într-o strategie pe termen lung/ Saudi Pro League dorește să fie printre primele 10 ligi de fotbal din lume
Saudi Pro League, care cheltuiește sume mari de bani, își propune să își consolideze prezența la nivel mondial în materie de difuzare și să devină una dintre primele 10 ligi de fotbal din lume, a declarat joi directorul său operațional, Carlo Nohra, pentru CNBC.
Liga a dominat titlurile presei de sport în timpul verii, deoarece cluburile saudite au cheltuit cumulat peste 1 miliard de dolari pe transferuri și au atras unele dintre cele mai mari nume din ligile de top din Europa cu oferte contractuale uriașe.
Superstarul brazilian Neymar și atacantul senegalez Sadio Mane au urmat sosirilor anterioare ale foștilor câștigători ai Balonului D’Or Karim Benzema și Cristiano Ronaldo, alături de o serie de alte vedete din Premier League din Marea Britanic, La Liga din Spania, Bundesliga din Germania, Serie A din Italia și Ligue 1 din Franța.
Nohra a declarat că strategia Arabiei Saudite este „pe termen extrem de lung”, dar că achiziția de jucători a fost primul pas.
„În timp ce acest lucru ne ajută să creștem pe teren, ideea este să creștem și în afara terenului și să ne comercializăm, astfel că strategia include fiecare element pe care trebuie să ne concentrăm pentru a duce Saudi Pro League acolo unde aspiră să fie printre primele 10 ligi din lume”, a spus el.
Investiția masivă a regatului în sport face parte dintr-un efort mai amplu de diversificare a economiei sale în afara petrolului prin investiții în infrastructura comercială pentru a deveni o putere în domeniul turismului, al agrementului și al divertismentului.
De asemenea, aceste investiții sunt folosite pentru a consolida reputația globală a țării, criticii susținând că scopul final al investițiilor Arabiei Saudite în fotbal, golf, box, curse de mașini și multe alte proiecte sportive și de divertisment este de a distrage atenția de la bilanțul său dezastruos în materie de drepturile omului.
Prințul moștenitor Mohammed bin Salman, într-un interviu recent cu Fox News, a îmbrățișat acuzațiile de „sportswashing” și a declarat că nu-i pasă de critici, atâta timp cât investițiile masive în sport aduc, în cele din urmă, o contribuție pozitivă la creșterea PIB-ului saudit.
Nohra a explicat că obiectivele transmise șefilor din Saudi Pro League au fost, în primul rând, îmbunătățirea performanțelor de pe teren prin achiziționarea de jucători de talie mondială, umplerea stadioanelor din țară și, în cele din urmă, impulsionarea comercializării produsului general mult îmbunătățit.
„Ne-am analizat îndelung, ne-am analizat pe noi înșine, am descoperit că trebuie să îmbunătățim guvernanța ligii, trebuie să îmbunătățim produsul în sine și comercializarea acestui produs, o mai bună înțelegere a fanilor noștri”, a spus el.
„Achiziția de jucători a prezentat unele probleme care trebuiau abordate, capacitățile cluburilor trebuiau îmbunătățite, așa că ne-am uitat și la asta și, în egală măsură, la modul în care suntem organizați ca ligă pentru a concura la nivel global”.
Pe lângă veniturile interne pe care guvernul speră să le genereze prin prezența la meciuri în persoană, capitalizând pe dragostea populației tinere din Arabia Saudită pentru acest sport, Nohra a mai spus că Saudi Pro League caută să își extindă prezența la transmisiunile din întreaga lume.
„De la introducerea lui Cristiano Ronaldo în ligă în ianuarie, am văzut cum distribuția globală s-a extins la niveluri fără precedent pentru fotbalul saudit, iar prin achizițiile din această vară, am avut reînnoiri pe toată linia, acum acul mișcându-se în ceea ce privește comercializarea acestor drepturi în întreaga lume”, a spus el.
„Așadar, suntem încântați de locul în care ne aflăm în acest moment, dar trebuie să continuăm să oferim fanilor din întreaga lume ceea ce își doresc acum de la fotbalul saudit.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank