G4Media.ro

Ligia Deca, despre ieșirea universităților românești din topul Shanghai: O oglindă a…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Ligia Deca, despre ieșirea universităților românești din topul Shanghai: O oglindă a politicilor publice din ultimul deceniu / Universitățile s-au concentrat pe asigurarea unui act educațional de calitate pentru studenți, nu pe rezultatele cercetării sau premianți Nobel ori Fields

Aproape o treime din punctajul pentru prezența în topul Shanghai „este acordată pentru existența absolvenților sau a cadrelor didactice sau a cercetătorilor, în universitățile evaluate, care să fi câștigat Premiul Nobel sau Medalia FIelds”, spune ministrul Educației, Ligia Deca, într-un răspuns transmis, la solicitarea Edupedu.ro, prin biroul de presă. Oficialul spune că universitățile din România sunt performante în ceea ce privește cercetarea, dar că standardele de calitate impuse de minister au presupus alte criterii decât cele luate în calcul de unul dintre cele mai prestigioase și mai importante clasamente academice internaționale – ARWU-Shanghai.

„Universitățile s-au concentrat pe asigurarea unui act educațional de calitate pentru studenți, prin recrutarea unor buni practicieni sau profesori cu vocație pedagogică, cu o solidă pregătire în domeniu. Ori în clasificarea Shanghai, calitatea educației se reflectă exclusiv prin rezultatele cercetării și premianți Nobel/Fields în corpul universitar”, potrivit răspunsului Ligiei Deca la solicitarea Edupedu.ro.

Pe 16 agust Edupedu.ro a semnalat faptul că România nu mai e reprezentată de nicio universitate în reputatul clasament internațional Shanghai. După șase ani de prezență continuă, Universitatea Babeș-Bolyai a ieșit din topul 1000 global – Academic Ranking of World Universities 2023. Într-o reacție instituțională după articol, rectorul UBB Daniel David a acuzat “erori și indecizii majore în politicile academice naționale” subliniind faptul că „UBB nu a fost susținută absolut deloc specific pentru a se menține în rankingul Shanghai global”

Potrivit listei de medaliați Fields, doar 12 țări din lume au universități ai căror reprezentanți au obținut această recunoaștere. Pe de altă parte, doar 12 țări au mai mult de 20 de laureați Nobel în istoria acestor premii, în condițiile în care doar o parte dintre premiile Nobel sunt date unor reprezentanți ai mediului academic, membri ai unor universități (printre excepții: cei mai mulți laureați Nobel pentru Pace sau pentru Literatură). În ediția din 2023, rankingul Shanghai include universități din peste 60 de țări 10 din Europa Centrală și de Est (Polonia, Republica Cehă, Ungaria, Serbia, Croația, Estonia, Lituania, Slovacia, Slovenia). Dintre acestea, Polonia e reprezentată de 9 universități, Republica Cehă – de 6, Ungaria – de 4.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

13 comentarii

  1. Aceasta deca e bomboana de pe coliva.

  2. Contează și clasamentul mondial. Acest clasament arata calitatea cercetării românești.

    Cine sa ofere un act educațional de calitate când nu gândim/inovam mare lucru de unii singuri?!

    • Adică e mai rău pentru că e mai bine. Sau pentru că s-a făcut bine, prin asigurarea actului educațional, (ce limbă de lemn), am ieșit prost. Cum ar fi fost oare să fi și pregătit studenții la standarde vestice și să mai și urcat în clasamente? Aceste jonglerii ilogice se cheamă abureală!

  3. Remarc abilitatile, aproape talente as putea spune, cu care politrucii astia reusesc sa gaseasca mereu explicatii pentru esecul evident al activitatii lor si colegilor de partid. Iar aceste explicatii exclud permanent vina prin incompetenta a lor, cei care au si au avut mereu conducerea in aceste domenii care esueaza rand pe rand.

  4. poate ii explica cineva si ministresei criteriile.Peintre ele 40% -cercetare. Cum ai nostri nu cerceteaza decat lucrari ale altora……

    • Ce Cambridge, ce Sorbona, Universitatea din Pleșcoi dă clasă în predare la tot globu! 40% contează acolo calitatea absolvenților nu doar Nobelul se punctează. Sau calitatea predării (cei drept 10 %) nu are legătură cu cea a absolvenților (40 %) ?

  5. Ce prostii emite Deca ! In concluzie Cambridge si Oxford sunt vraiste la capitolul focalizare educatia studentilor, in comparatie cu universitatile romanesti.

  6. În n topul Shanghai un indicator important este partea de cercetare. În ultimii 2 ani in România nu s-au mai finanțat proiecte noi de cercetare…

  7. Stăm bine și la doctorate. Iar mobilitatea ține loc de biblioteci.

  8. Deci am iesit din topul Shanghai pentru ca nu ne-am mai concentrat pe premii Nobel si medalii Fields…
    Sa inteleg ca anii trecuti, fiind inca inclusi in top, aveam si premii Nobel ???

    Daca vreti sa intelegeti impostura de nivel inalt a cercetarii „stiintifice” din Romania cititi articolul „Afacerea premii pentru cercetare” (cautati online), mi se pare cea mai buna radiografie a sistemului academic de cumetrie… Veti vedea cum fiecare dintre noi plateste bani pentru niste „cercetari stiintifice” complet irelevante, dar rasplatite din bani publici…

  9. Daca idioata asta e ministru a educatiei, „rezultatele” se vor vedea concret in urmatorii ani si zeci de ani !

  10. asta la cat de inteligenta e, nu e de mirare ca scoate astfel de tampenii pe gura. poate-i spune cineva ca sunt tari cu 300 000 de locuitori, am numit Islanda, care au o universitate in acest top. Africa de sud are 8 universitati si pana si Ghana are o universitate. Asta e rezultatul romaniei educate. Asta e rezultatul clanurilor familiale care conduc universitatile. E suficient sa spunem ca seful rectorilor din romania este sorin campeanu si avem o parte din raspunsul la intrebare „de ce?”.

  11. ei nu se concentreaza pe actul educational de calitate ca noi… cum o dai, noi suntem speciali; eroi cu certificate, pensii speciale, plagiatori, politicieni puscariasi cam toți au trecut printr-o forma de invatamint, toți au fost atinsi de ‘calitatea’ profesorilor si ‘actului educational’… stăm bine la vile cu turnulete, vuitoane, fitze… chiar si ministra parcă facea plecaciuni in fata lu klaus, parcă era o cersetoare de calitate