G4Media.ro

Ligia Deca: Prezenţa la şcoală şi bunăstarea elevilor sunt foarte importante pentru…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Ligia Deca: Prezenţa la şcoală şi bunăstarea elevilor sunt foarte importante pentru îmbunătăţirea performanţei în Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor şi cred că asta arată că trebuie să mergem înainte şi cu mare hotărâre în implementarea noii legi a învăţământului preuniversitar

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, afirmă că prezenţa la şcoală şi bunăstarea elevilor, dar şi o nouă modalitate de formare a cadrelor didactice şi motivarea lor în carieră sunt lucruri „foarte importante” pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor, motiv pentru care se va acţiona „cu şi mai multă hotărâre” în implementarea măsurilor din noua lege a învăţământului preuniversitar, relatează Agerpres.

„Prezenţa la şcoală şi bunăstarea elevilor sunt foarte importante pentru îmbunătăţirea performanţei elevilor în PISA (Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor – n.red.) şi cred că asta arată că trebuie să mergem înainte şi cu mare hotărâre în implementarea măsurilor în cadrul noii legi a învăţământului preuniversitar. Vorbim despre o nouă modalitate de formare iniţială a cadrelor didactice şi în motivarea lor în carieră la formarea continuă, mentorat, salarii mai bune, oportunităţi mai bune de interacţiune cu colegii”, a subliniat vineri Deca la dezbaterea „Rezultatele PISA 2022 în contextul reformei naţionale în domeniul educaţiei”, manifestare organizată de Ministerul Educaţiei, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică şi Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative.

Deca a menţionat că Raportul pe 2022 privind învăţământul preuniversitar va ghida programele de formare pentru profesori, care trebuie să fie dotaţi cu abilităţile necesare pentru a sprijini în special elevii din familii sărace.

„Primul lucru pe care l-am abordat cu noua lege a învăţământului preuniversitar este încercarea de a depăşi dezavantajele socio-economice, aşa că am conceput un sistem de finanţare care adaugă finanţare per elev pentru aşa-numitele investiţii prioritare în zonele educaţionale (…). Raportul va ghida programele noastre de formare pentru profesori. Pentru mine este clar că trebuie să dotăm profesorii cu abilităţile de care au nevoie pentru a sprijini în special elevii din familii cu venituri mici şi cu studii mai mici şi pentru a promova relaţii pozitive între elevi, veţi vedea că mediul socio-economic al părinţilor, nivelul lor de educaţie şi calitatea interacţiunii în şcoală influenţează pasiunea pentru învăţare şi performanţa fiecărui elev. Nu cred că suntem într-o situaţie în care putem fi mulţumiţi. Cred că avem o nevoie mare de a acţiona şi de a acţiona acum (…). Trebuie să ne asigurăm că tinerii noştri nu pierd ocazia să folosească ceea ce învaţă la şcoală”, a transmis Deca.

Ministrul Educaţiei a mai precizat că a revizuit modul de acordare a burselor sociale pentru elevi.

„Avem şapte 750.000 de burse sociale, ceea ce înseamnă că încercăm să compensăm pentru ceea ce copiii nu trebuie învinovăţiţi, şi asta este situaţia social-economică a familiilor lor. Am revizuit şi modul în care distribuim alte tipuri de burse pentru a ne asigura că încurajăm elevii cei mai performanţi, să încurajăm oamenii să performeze bine în toate sălile de clasă, indiferent de şcoală. Până acum, criteriile se bazau doar pe media punctuală pe pe notele lor, ceea ce însemna că majoritatea burselor ar merge către şcolile înstărite. În ceea ce priveşte mediul social-economic, trebuie să ne asigurăm că acordăm efort în toate şcolile pentru a ne asigura că cei care au performanţe proaste fac progrese, că ei suntem motivaţi să avem un progres şi poate că sistemul de burse nu este perfect şi îl vom îmbunătăţi pe baza efectelor pe care le-am văzut în prima rundă de implementare, dar este cu siguranţă mai corect decât atât ceea ce am avut. an Dorim să investim mai mult în învăţarea de remediere, este foarte important să diagnosticăm lacunele de învăţare şi să le abordăm înainte ca acestea să fie radiografiate în evaluările cu miză mare”, a punctat Deca.

La rândul lui, rectorul SNSPA, Remus Pricopie, a relevat necesitatea susţinerii educaţiei în mediul rural, elevi al căror nivel este mult sub cel al colegilor de la oraş.

„Dacă puneţi copiii din mediul rural în afara clasamentului (n.r. PISA) şi refaceţi clasamentul cu toate ţările, România ar fi foarte mare, aşa că primul argument foarte clar, nu ştim încă să ne facem treaba (…). Trebuie educaţie în mediul rural şi aveţi un argument foarte puternic pentru politica publică, inclusiv pentru a direcţiona banii folosind o formulă diferită pentru a susţine educaţia în mediul rural”, a susţinut Pricopie.

La eveniment a participat Andreas Schleicher, directorul pentru educaţie şi competenţe al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. e o tema buna …cu finalizare peste 10 ani

  2. De 34 ani s-au facut numai experiente in invatamant. Eu sper sa ajungem macar la nivelul de performanta in invatamant din 1990.

  3. ceea ce mi se pare mie siderant esta ca aproape toti ministrii educatiei, cu exceptia lui Miclea, au pierdut contactul cu realitatea de indata ce si-au pus fundul in scaun.
    pana si Funeriu incepuse sa deraieze, dar macar stia ce inseamna cercetare si educatie de calitate.
    restul, parca au fumat ciuperci, frate. toti se cred niste spiruhareti, dar nu sunt in stare sa implementeze ceva coerent.

    • Mai aici, unde s-ar impune, nu sunt capabili nici sa copieze ! Principii, metode , sa adapteze, sa asculte alti oameni……

  4. Who the f___k is Ligia Deca?!

  5. O persoana cu minima decenta ar fi demisionat imediat ce ar fi aflat rezultatele catastrofale ale invatamantului Romanesc avand in vedere ca LD s-a acupa de mai multi ani de pseudo-programul „Romania educata” in fapt o propaganda ieftina a presedintelui acest gest de minima onoare se impunea. Dar sa cerem bun simt de la persoane publice/politice este mult prea mult Un invatamant a carui singura problema e salariul profesorilor va esua cu certitudine Rusine

  6. Văleu, cucoană, mi-am scrântit creierul citind inepțiile pe care le debitezi într-o limbă de lemn masiv, care l-ar face și pe Năstase să crape de invidie…

  7. Tot Pepsiglas la invatamant ? La Victoria si Cotroceni, tot Dancila ?

  8. E concurenta acerba dar, poate fi castigatoare……

  9. Eu sunt varstnica. Am trecut cu doi copii prin n ”reforme”, la distanta de trei ani prin 2 modele de capacitate -cu andronescu- prin manuale oribile, uneori siderante , revoltatoare (prin ce gaseam acolo sau, ce lipsea) si ganditi-va la voi : acum sunt ingrozita ca o sa trec cu nepotii prin aceleasi cosmaruri daca nu reusesc sa-i gonesc pe parinti la timp …. Va imaginati cum e asta ? Nu va doresc dar, ganditi-va ……