Liste lungi de așteptare pentru meditații, în Suceava / Părinții nu mai găsesc profesori pentru matematică, română, chimie sau engleză / 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie, după doi ani de pandemie, restricții și cursuri online
La disciplinele matematică, limba română, chimie, biologie și limba engleză nu se mai găsesc profesori pentru meditații de luni bune, ei fiind ocupați în principal cu elevii care au de susținut în acest an sau anul viitor examene naționale, scrie Obiectiv de Suceava.
În cazul părinților insistenți, aceștia au făcut liste de așteptare, urmând ca din vară să înceapă meditațiile cu alte serii de elevi, dar chiar și așa sute de copii au fost nevoiți să se descurce fără ajutor particular la lecții, teme sau pregătire pentru examene.
Chiar și preșcolarii au fost afectați de perioada online-ului, însă cei din grupele mici și mijlocii au avut timp să mai recupereze ceva pe parcurs, în timp ce copiii care au intrat în clasa pregătitoare nu prea, scrie ziarul din Suceava.
”Anii trecuți aveam în clasa pregătitoare copii care știau deja să scrie și să citească. În toamnă am găsit în clasa mea copii care nu știau să numere până la 10, nu știau să picteze, să decupeze, lucruri care se învață în grădiniță. Munca din acest an școlar a fost mult mai grea și mai intensă și a fost nevoie să implicăm și părinții, să lucreze cu copiii suplimentar și acasă, pentru a recupera ce s-a pierdut anul trecut”, susține o învățătoare din municipiul Suceava.
Potrivit unui sondaj efectuat de Organizația Salvați Copiii România, aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie, după doi ani de pandemie, restricții și cursuri online.
Sondajul a fost realizat online, cu eșantion neprobabilistic, bazat pe răspunsurile a 1.821 de elevi din învățământul secundar inferior și superior, în luna februarie a acestui an.
Elevii de clasa a VIII-a alocă semnificativ mai multe ore pe săptămână meditațiilor (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână), comparativ cu ceilalți elevi de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), iar 51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați).
Conform rezultatelor sondajului, aproximativ 50% dintre elevi au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% au rămas în urmă.
Foto: Inquam Photos/ Virgil Simonescu
Citește și:
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
8 comentarii