Litoralul – primul loc în topul destinațiilor alese de români în minivacanța de Sfânta Maria / ”Ar fi bine să se dezvolte în continuare și excursiile în zonă, pentru că Dobrogea are ce arăta”
Turiştii români au ales litoralul românesc, urmat de cel bulgăresc şi apoi de Grecia pentru petrecerea vacanţei de Sf. Maria, care reprezintă vârful de sezon estival, susţine consultantul în turism, Traian Bădulescu, transmite Agenția de presă Rador, care citează Radio Constanța.
Ca un top al destinaţiilor de Sfânta Maria, pe primul loc s-au aflat destinaţiile de litoral – litoralul românesc, urmat de cel bulgăresc şi apoi de Grecia, în special Grecia de nord, continentală. Apoi, turiştii au ales staţiuni montane, balneare şi zone de turism rural din România.
În general, pentru această minivacanţă au fost căutate destinaţiile apropiate, aflate la maximum 1.000 de kilometri distanţă. Operatorii din turism de pe litoral ar trebui să își diversifice oferta și să nu mizeze doar pe valorificarea plajelor, crede consultantul în turism.
Excursiile în județ sau în Delta Dunării ar putea să atragă mai mulți turiști, interesați nu doar de îmbăierea în apa mării ori de cluburi, ceea ce ar putea duce la extinderea sezonului pe litoral.
„Ar fi bine să se dezvolte în continuare și excursiile în zonă, pentru că Dobrogea are ce arăta, sunt vestigii istorice, se poate vizita municipiul Constanța, Delta este aproape și se pot face excursii de o zi. Avem din ce în ce mai multe podgorii unde se pot face degustări. Eu aș miza mult pe dezvoltarea produsului turistic Dobrogea cu pornire de pe litoral”, susține Bădulescu.
Mulți dintre patronii de hoteluri și restaurante de pe litoralul românesc și-au condus afacerile fără să aibă studii de specialitate, iar acest lucru s-a resimțit în calitatea slabă a serviciilor. Consultantul în turism Traian Bădulescu spune că, în timp, mulți proprietari au înțeles că este nevoie să management profesionist și au angajat oamenii cu studii în domeniu, ori s-au pregătit chiar ei.
„La ora actuală, numărul lor este în creștere, dar într-adevăr, până în urmă cu 15-20 de ani era o pondere destul de mică. Doar lucrătorii din turism cu experiență înainte de 89 și care au închiriat hotelurile și au obținut managementul lor prin vestita locație de gestiune… Bine, important nu este neapărat cine e proprietarul, atâta vreme cât are potențial financiar. Important e ca managementul să fie profesionist, proprietarul să aibă un manager sau o echipă de management profesionist, ceea ce nu au înțeles din păcate în trecut mulți proprietari și acest lucru se vede”, transmite acesta.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu