Livrările cu vehicule autonome devin o realitate în California
California dovedește încă o dată că este fruntaşă în ceea ce priveşte dezvoltarea tehnologiei care vizează viitorul automobilului, în acest caz conducerea autonomă, care a fost reglementată pentru prima dată în 2012. În ultimele zile, de fapt, Departamentul californian pentru Vehicule cu motor a acordat companiei Nuro permisul de a efectua în tot statul livrări comerciale cu vehicule autonome. Serviciul va începe în două comitate din zona Bay, lângă sediul Nuro din Mountain, mai întâi cu o flotă de Toyota Prius modificate și apoi cu vehiculele electrice R2, care au fost proiectate tocmai în acest scop. Acest pas înainte este rezultatul unei călătorii în trei pași care permite companiilor să treacă de la testarea cu şofer, la cea fără și, în cele din urmă, la distribuția comercială.
Vehiculul autonom R2 a fost conceput special pentru această utilizare, cu specificații tehnice care prioritizează ceea ce este în afară – persoanele cu care împărțim drumurile – faţă de ceea ce este în interior. Măsoară 2,74 metri lungime, 1,86 înălțime și 1,10 lățime. Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion de 31 kWh; autonomia nu este declarată, dar o putem estima la peste 300 km, având în vedere masa de 1.150 kg și viteza maximă de 25 mile pe oră (aproximativ 40 km / h). La urma urmei, R2 trebuie să funcționeze exclusiv în zonele urbane și are o capacitate de încărcare de aproximativ 190 kg. Mărfurile care urmează să fie livrate sunt încărcate în părţile laterale ale vehiculului, care pot fi accesate prin două semi-uși cu deschidere verticală. În curând vor fi montate şi ecrane laterale pentru publicitatea personalizată bazată pe informații privind mediul înconjurător.
Întregul sistem de conducere autonomă al Nuro R2 se bazează pe o interacțiune complexă între hardware și software. Lista senzorilor utilizați este lungă: o cameră 360 °, o cameră termică, un lidar, două radare (unul cu rază lungă de acțiune și unul scurt), senzori de perimetru cu ultrasunete pentru parcare și un microfon (pentru a asculta sirenele). Restul echipamentului include un circuit de frânare dublu (unul fiind de urgență), lumini și indicatoare de direcție, un generator de sunet pentru avertizarea pietonilor și un ecran tactil extern pentru a interacționa cu clienții sau cu poliția. Potrivit companiei Nuro, în următorii ani livrările fără șofer vor avea un mare impact asupra vieții californienilor, uşurându-le viața de zi cu zi.
Sursa: La Stampa / Articol de Alessandro Vai / Traducerea Cătălina Păunel (Rador)
Foto: Vehicul autonom Nuro R2 / Sursa: Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii