G4Media.ro

Livrările de smartphone-uri ale Apple şi Samsung au scăzut în trimestrul patru…

Sursa foto: ID 322755071 © Prykhodov | Dreamstime.com

Livrările de smartphone-uri ale Apple şi Samsung au scăzut în trimestrul patru al anului trecut, pe măsură ce concurenţa din China s-a intensificat

Livrările globale de smartphone-uri ale Apple şi Samsung au înregistrat scăderi în ultimul trimestru al anului 2024, pe fondul unei competiţii intense din partea companiilor chineze, inclusiv Xiaomi, potrivit datelor preliminare publicate luni de International Data Corporation (IDC), citate de Reuters, transmite News.ro.

După doi ani de declin, piaţa globală a smartphone-urilor a revenit puternic, impulsionată de creşterea rapidă a producătorilor chinezi, care şi-au extins cota de piaţă prin dispozitive accesibile şi o concentrare puternică pe piaţa internă.

„Deşi rămânem optimişti cu privire la o creştere continuă în 2025, ameninţarea noilor tarife crescute de către administraţia SUA ridică incertitudini în industrie,” a declarat Nabila Popal, director senior de cercetare pentru dispozitive la nivel mondial în cadrul IDC.

Livrările globale de smartphone-uri ale Apple au scăzut cu 4,1%, ajungând la 76,9 milioane de unităţi în ultimul trimestru, în timp ce livrările Samsung au scăzut cu 2,7%, la 51,7 milioane de unităţi, pe măsură ce companiile chineze precum Xiaomi, Oppo şi Honor au intensificat competiţia, potrivit IDC.

În 2024, Apple a condus piaţa globală a smartphone-urilor cu o cotă de 18,7%, urmată de Samsung cu 18% şi Xiaomi cu 13,6%. Totuşi, pe parcursul anului, livrările Apple au scăzut cu 0,9%, iar cele ale Samsung cu 1,4%, în timp ce Xiaomi a înregistrat cea mai rapidă creştere a livrărilor, de 15,4%.

Producătorii chinezi domină piaţa globală

Producătorii chinezi de smartphone-uri au reprezentat 56% din livrările globale în ultimul trimestru, marcând cel mai mare volum combinat înregistrat vreodată într-un trimestru, datorită extinderii în Europa şi Africa, susţinute de dispozitivele lor din segmentele accesibile şi mid-range.

„În ciuda creşterii continue în mai multe regiuni, am observat o scădere a cererii pentru telefoanele pliabile pe piaţă, în pofida promovării şi marketingului intensificate,” a declarat Anthony Scarsella, director de cercetare pentru dispozitivele client la IDC.

Interesul scăzut al consumatorilor pentru telefoanele pliabile a determinat producătorii de smartphone-uri să redirecţioneze bugetele de cercetare şi dezvoltare către alte segmente, a adăugat Scarsella.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.