
Locuitorii Parisului vor vota pentru ca încă 500 de străzi ale orașului să devină pietonale și verzi
Parisienii votează duminică la un referendum pentru a decide dacă alte 500 de străzi ale orașului ar trebui să devină pietonale și ecologizate, într-un nou impuls al primăriei de stânga a capitalei franceze de a reduce utilizarea mașinilor și de a îmbunătăți calitatea aerului, scrie Reuters.
Acesta este al treilea referendum de acest fel la Paris în ultimii ani, după un vot din 2023 care a aprobat interzicerea scuterelor electrice și a deciziei de anul trecut de a tripla tarifele de parcare pentru SUV-urile mari.
„În ultimii 25 de ani am revendicat treptat spațiul public pentru trafic pietonal, pentru trafic ușor și cu „străzi cu grădină”, pentru a crea plămâni în cartiere, locurile în care trăim”, a declarat viceprimarul Patrick Bloche pentru Reuters înainte de votul de duminică.
Datele primăriei din Paris arată că traficul în oraș s-a redus la jumătate de când socialiștii au preluat puterea la începutul secolului.
Primarul Anne-Hidalgo, în funcție din 2014, a supravegheat transformarea semnificativă a străzilor orașului. Din 2020, au fost creați 84 de kilometri (52 mile) de piste pentru biciclete, iar utilizarea bicicletelor a crescut cu 71% între sfârșitul blocajelor COVID-19 și 2023, arată datele.
Dacă va fi aprobat, referendumul de duminică va elimina 10.000 de locuri de parcare suplimentare în Paris, adăugându-se celor 10.000 eliminate din 2020. Cei două milioane de locuitori ai capitalei vor fi consultați asupra străzilor care vor deveni zone pietonale.
În ciuda schimbărilor recente, Parisul se află în urmă altor capitale europene în ceea ce privește infrastructura verde – care include grădini private, parcuri, străzi mărginite de copaci, apă și zone umede – reprezentând doar 26% din suprafața orașului, față de o medie a capitalelor europene de 41%, potrivit Agenției Europene de Mediu.
Criticii schimbărilor spun că măsurile primăriei fac din ce în ce mai dificil pentru cei 10 milioane de oameni care locuiesc în suburbiile exterioare, unde rețeaua de transport public este mai puțin densă, să facă naveta la serviciu și la cumpărături în centrul orașului.
„Este important de știut că orașul Paris nu este un muzeu. Este încă un oraș în care oamenii muncesc, în care muncitorii sunt forțați să se deplaseze, unde oamenii din marea regiune a Parisului sunt forțați să vină, unde sunt magazine”, a declarat Philippe Noziere, șeful asociației proprietarilor de automobile 40M.
Proprietatea de mașini ilustrează diferența dintre centrul Parisului și suburbii: doar una din trei gospodării deține o mașină în prima față de două din trei în cea din urmă. Cu excepția Parisului și a regiunii sale, proprietatea de mașini în Franța este de 85%.
Dacă parizienii vor vota în favoarea propunerii, cele 500 de străzi care vor fi vegetate vor aduce totalul acestor „plămâni verzi” la aproape 700, puțin peste o zecime din străzile capitalei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii