G4Media.ro

Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi deschis traficului cu restricții…

sursa foto: API

Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi deschis traficului cu restricții de tonaj și limitare de viteză la 80 de km/h

Cei 21 de kilometri de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva pot fi deschiși traficului, dar cu restricție de tonaj de 7,5 tone și limitare de viteză de 80 de km/h, au declarat surse din cadrul CNAIR pentru G4Media.ro. Recomandarea a fost făcută de specialiștii de la IPTANA, angajați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să verifice lucrările executate de spaniolii de la COMSA.

Informația a fost prezentată inițial de Radio România Actualități.

Constructorilor spanioli li s-a reziliat la finalul lunii august contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița, deși realizaseră 99% din lucrări. CNAIR și Ministerul Transporturilor i-au acuzat atunci pe spanioli că au lucrat prost. Aceștia s-au apărut spunând că lotul 3 poate fi recepționat și deschis traficului, lucrările sunt conforme, dovadă fiind faptul că au fost acceptate de CNAIR care le-a achitat 94% din valoarea contractului.

În urmă cu o lună pe lotul construit de spanioli a apărut o fisură în asfalt cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru.

„În data de 9 septembrie, au fost identificate probleme de stabilitate a rambleului autostrăzii prin fenomenul de deplasare a taluzului cu apariția fisurilor în straturile de asfalt în zona km 57+100. Zona avariată are o lungime de 15 metri și afectează banda de urgență și prima bandă de circulație. Este de așteptat ca fenomenul de cedare să se agraveze, fiind un fenomen în deplasare”, scrie într-un raport prezentat de către CNAIR deputaților din Comisia de Transporturi luna trecută, despre care G4Media a scris aici.

Potrivit unui alt raport întocmit, în august, de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN), subordonat CNAIR, și despre care G4Media a scris deja, alte problemele constatate pe acest tronson de autostradă sunt legate de scurgerea apelor, dar și de utilizarea unor umpluturi în terasamente care nu sunt bune. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vorbit și el despre alte probleme, precum crăpături apărute în taluzuri sau colmatarea unor șanțuri. Potrivit societății civile, toate aceste lucruri puteau fi remediate sub trafic.

Autostrada Lugoj-Deva lot 3

Lungime: 21,14 km

Constructor: Asocierea COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. – S.C. Teloxim Con S.R.L.

Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013

Rezilierea contractului: august 2019

Valoare contract: 579,9 mil. lei. Până la momentul rezilierii s-a achitat constructorului 94,3% din această sumă

Cert este, însă, că în acest moment avem un tronson de autostradă care nu este deschis circulației și care are nevoie de unele lucrări de reparații. Odată cu rezilierea contractului, CNAIR a renunțat la garanția de 4 ani oferită de constructor. Ca să nu rupă contractul, șefii din CNAIR și MT ar fi vrut ca spaniolii să extindă garanția pentru toți cei 21 de kilometri de șosea de mare viteză la 10 ani.

Pentru a face rost de bani pentru lucrările de reparații, după ce au rămas și fără garanția de 4 ani oferită inițial de constructor, CNAIR a executat scrisoarea de garanție depusă de constructorul spaniol și i-a aplicat penalități. În prezent, conflictul dintre CNAIR și constructorul spaniol se desfășoară în instanță, acesta contestând rezilierea contractului și executarea scrisorii de garanție și primind câștig de cauză în primă instanță.

Foto: Autostrada Lugoj-Deva, lotul 3 / Sursa: Asociația Pro Infrastructură

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. 579,9 milioane de lei, pentru 21,4 km de sosea, pe care se ruleaza cu viteza mai mica decat pe un simplu drum national 😀

    De ce se tine cu tot dinadinsul sa se construiasca autostrazi, nu inteleg. Pentru ca la final, nu sunt autostrazi, neavand sistemul SOS. Construiti drumuri nationale 2×2 benzi. Sunt mult mai ieftine, mult mai rapid de construit, cu viteza de 110km/h si separatoare din beton.
    Acum, se platesc bani imensi, pentru drumuri nationale pe care se circula cu 130km/h si care sunt numita pompos „autostrazi”, ele nefiind decat drumuri nationale.

    • Se construiesc autostrazi pentru ca e nevoie de ele. Drumurile expres nu sunt la fel de sigure si pe ele nu se poate rula la fel de rapid. E o intrebare care nu are sens in acest an/ secol.
      Intrebarea care trebuie pusa cred ca e „de ce se construiesc autostrazi proaste?” sau „de ce construim autostrazi pe care se ruleaza cu viteze mai mici decat pe drumurile expres?”

    • Popor prost – drumuri si autostrazi proaste.

    • Popor prost – spitale proaste.

    • Popor prost – scoli si universitati proaste!

    • Sa construiesti drum express care merge prin localitati si sa fi limitat la 50 la ora ? mai gandeste-te, prietene.

    • @Alex
      Nici un drum express, nu traverseaza o localitate cu 50 km/h, ci o ocoleste. Iar daca trebuie sa o traverseze, o traverseaza cu 90/100/110 km/h. Un drum express 2×2 cu banda de urgenta si separator de beton, intre sensuri si pe margini. Nu are intersectii. Este exact ceea ce se numeste acum in Romania autostrada

    • Poti da un exemplu de drum expers în România, care, asa cum ai scris într-un raspuns, ocoleste localitatile?

    • @Anghel
      Am scris despre asemenea drumuri noi, de construit. Mai rapid si mai ieftin. Se pot construi extrem de rapede, cu 100% finantare europeana. SI cel mai important: sunt mult mai usor de construit (dpv technic)

      Altfel, toate autostrazile din Romania, fara borne SOS, nu pot fi considerate autostrazi. Ele sunt defapt drumuri express, de mare viteza; Pentru a fi autostrazi, le trebuie borne SOS si toalete cuapa curenta (nu „ecologice”, un fel de toalete din fundul curtii, invelite in plastic)

  2. @Razvan
    Înca nu se poate circula in siguranta, pe „autostrazile” din Romania. Pentru ca nu se poate semnala o urgenta, neexistand borne SOS. În 29 de ani, nu s-a reusit construirea unui sistem de autostrazi. Vecinii unguri, au reusit. Bineînteles, relieful nu este acelasi, insa au reusit.
    De aceea, trebuie facut pe bucati. Neputîndu-se construi o autostrada complecta, din diverse motive (prostie, indolenta, hotie, etc) se poate scadea viteza de la 130 km/h la 110 km/h, cu aceasi banda de refugiu, la un pret mult mai mic, decat o autostrada, care oricum nu este autostrada.
    Întai construiti rapid drumuri expres 2×2 Est-Vest, Nord-Sud, etc. Apoi, dupa ce traficul infernal de pe nationalele 2×1 banzi, unde se moare, se muta pe 2×2 si salvati vietile concetatenilor vostrii, atunci veti putea începe constructia autostrazilor.
    Traficul cu o viteza de 110 km/h, este aproape de cel cu o viteza de 130 km/h. Este ceea ce se numeste in Vest „autostrada urbana” in apropierea marilor orase, sau cum ati scris, „drum expres”, ele finnd lafel de sigure ca autostrazile, costul lor fiind mult mai mic decat cel al autostrazilor.

    Nu este un sfat, ci ceea ce ar putea rezulta dintr’un audit, dupa cei 29 de ani.

  3. Suntem mai rau de cit in tarile din africa construim autostrazi si le dam in folosinta ca drumuri judetene avem conducatori de tara de rahat an ajuns o colonie a europei