G4Media.ro

Lucian Bode: Avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în…

sursa foto: Facebook/ Cătălin Drulă

Lucian Bode: Avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în România/ Evaluarea de impact asupra mediului este obligatorie dacă vrei să primeşti finanţare europeană/ Într-o lună, răspundem CE pentru tronsonul SIbiu – Piteşti

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că sunt în România 39 de situri Natura 2000 de care trebuie ţinut cont atunci când se construiesc autostrăzi, iar, dacă autorităţile române vor să acceseze fonduri nerambursabile, trebuie să respecte regulile europene în această privinţă. Bode spune că, pe Autostrada Sibiu – PIteşti, ”nu gândacul este problema” şi anunţă că, în decurs de o lună, Ministerul Transporturilor va răspunde cerinţelor Comisiei Europene în ceea ce priveşte protecţia mediului pentru tronsonul Sibiu – Piteşti, transmite News.ro.

Întrebat ce părere are despre afirmaţiile care spun că nu se doreşte dezvoltarea României, ministrul Transporturilor spune că „este fals” acest lucru.

„Este fals. Pe Sibiu – Piteşti se lucrează, se trag bani. Avem bugetaţi bani, dacă nu respectăm regulile Comisiei Europene riscăm să nu se tragă aceşti bani. Am făcut un inventar: avem 39 de situri Natura 2000 care impactează autostrăzile în România, cele care sunt proiectate, în execuţie şamd. Pentru 25 dintre aceste situri avem planuri de management, pentru 14 nu avem. Pentru cele pentru care nu avem Planul de management, suntem obligaţi să facem evaluarea de impact asupra mediului pentru aceste proiecte. Este obligatorie dacă vrei să primeşti finanţare europeană. Ministerul nostru cu Ministerul Mediului dăm răspunsuri la toate întrebările Comisiei Europene pentru că ne dorim bani europeni nu putem să jucăm după alte reguli decât după regulile lor”, a declarat Lucian Bode, luni, la TVR.

Ministrul a precizat că „nu gândacul e problema”, că pentru tronsonul Sibiu- Piteşti există plan de management, dar că autorităţile europene au cerut „măsuri suplimentare” pentru că „nu le-am respectat aşa cum şi-au dorit ei”.

Bode a spus că, în cel mult o lună, Ministerul Transporturilor va răspunde la toate solicitările Comisiei Europene care a suspendat analiza privind finanţarea acestui tronson.

„Răspunsul nostru este că vom lua toate măsurile solicitate de ei, dar nu ne dorim un lucru: dacă reluăm analiza de impact asupra mediului asta ar însemna că decizia de a primi finanţarea să vină peste doi ani de zile”, a mai spus ministrul.

În ceea ce priveşte Autostrada Moldova, ministrul spune că este nevoie de reactualizarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane, pentru că acestea sunt vechi, iar finanţarea pentru reactualizarea celor trei studii de fezabilitate se va face din fonduri europene, după care se va decide din ce bani va fi finanţată construirea autostrăzii.

„Pe 2021 – 2027 noi nu ştim câţi bani avem. Anticipăm că o să avem în jur de 4-5 miliarde de euro, că o să fazăm în jur de 3 miliarde de euro şi atunci acele proiecte vor apăsa, vor pune o presiune pe cadrul financiar multianual 2021 – 2027, dar nimeni nu spune care proiecte vor fi finanţate”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Lucian Bode susţine că există „o firmă serioasă în România” care se ocupă de construcţia de mari proiecte de infrastructură rutieră, el spunând că aceasta este compania omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.

sursa foto: Cătălin Drulă

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

19 comentarii

  1. Constructorii romani nu sunt asa de buni cum cred unii. Tronsoanele de autostrada se evalueaza dupa 3 ani din 5 cu garantie. Grecii si austriecii sunt mult mai seriosi si au in spate mult mai multa experienta. Sincer nu ar fi bine pentru cei care garanteaza proiectele romanesti daca acestea nu ies bine.

    Am spus care sunt problemele indoor – outdoor.

  2. Evaluarea proiectelor se face dupa un studiu de pre-fezabilitate. Cu asta sunt de acord toti asa este procedura.

  3. Bulgarii isi construiesc singuri autostrazile si sunt mari certuri pe acolo privind calitatea. Doar nu or vrea sa vina romanii sa le construiasca 🙂 Romanii isi vor rezolva propriile autostrazi in Romania. Va fi o negociere un dialog.

    Romanii trebuie sa se intoarca in tara lor si sa-si rezolve intre ei disputele. Asa e cel mai sanatos.

  4. Interesanta discutia de la TVR dintre actualul si fostul ministru uneori pe un ton mai ridicat. Am impresia ca unora chiar le pasa de oamenii care strabat mii de kilometrii si aici vorbim nu doar de autoturisme ci si de camionagii.

  5. poate nu inteleg , spun o prostie , cineva are de suferit daca nu se fac autostrazi ? pietonii , autoturismele ?

  6. unu – e un om simplu cu bune si cu rele.

  7. @zoli

    multumesc !

    pa !

  8. Ceva nu e in regula aici.

    In orice gradina sapi, pe orice miriste, langa orice padure gasesti un gandac, o soparla, un ciob de oala sau o coada de lingura care trebuie „protejate”
    Cum mama ma-sii are Occidentul zeci de mii de km de autostrazi care strabat continentul in lung si in lat, iar in Romania nu se pot face 10km de autostrada fara sa ne lovim de acei gandaci, soparle, lilieci si cioburi de oale care trebuie protejate, cu orice pret?
    Dupa ce Germania, Franta, Italia, Olanda, Austria sau Spania si-au brazdat teritoriile cu mii de km de autostrazi, s-au trezit sa le interzica balcanicilor sa construiasca si ei ceva, daca nu respecta Gandacul de Colorado sau Paduchele de San-Jose!
    Nemtii si austriecii nu mai au nici macar un urs sau un lup pe teritoriul lor si refuza categoric sa-si repopuleze padurile cu aceste animale, dar totodata au tupeul si nerusinarea sa le impuna polonezilor si romanilor cum trebuie sa se comporte cu zecile de mii de ursi si lupi care inca mai populeaza Carpatii.
    Pai e corect?

    Absurd si murdar!

    • Nu iti cunosc intentia de lasa un comentariu, dar te-as intreba cand ai mers ultima oara pe o autostrada sau drum national in Germania [1], Olanda [2] sau chiar Croatia.
      Daca ai fi facut-o, era imposibil sa nu remarci eforturile reale si vizibile de a diminua impactul retelei de drumuri pentru habitatul natural prin constructia de „poduri verzi”, tunele, pasaje, canale, plase laterale de sarma si asa mai departe, gandite sa protejeze de la animale mari la rozatoare, soparle, broaste si chiar insecte [1].

      In Romania nu se poate face nimic pentru ca managementul acestor proiecte e in general incompetent si cauta moduri de imbogatire rapida. Nu e ca si cum il doare pe Umbrarescu daca arde cateva milioane de euro pe rampe de siguranta sau pe un pod de animale sau pe altceva.
      Dar e greu sa faci un proiect calumea cap coada cu firme abonate la ciolan in loc de specialisti.

      1: https://www.thelocal.de/20130918/51975
      2: https://heavenly-holland.com/wildlife-crossings/

    • @adi, ce n-ai inteles?

      Nu cumva confunzi ceva?
      Tu ai impresia ca toate podurile, plasele, tunelurile, viaductele, panourile fonoabsorbante de pe autostrazile occidentale sunt facute pt protectia gandacilor, pasarilor si animalelor?
      Sunt facute in primul rand pragmatic, pt ca asta era cea mai usoara si mai ieftina cale de a ajunge de la A la B
      Ai auzit de Bruno?
      A fost singurul ursulet pe care l-a avut Germania in stare de libertate, in ultimii 30 de ani.
      L-au urmarit cu elicopterele pt ca trecea granita in Austria si iar se intorcea in Germania si, tot asa, pana l-au impuscat!
      Ce vreau eu sa spun e ca atunci cand Occidentul si-a construit autostrazile, nu existau legi pt protectia gandacilor, liliecilor sau gastelor salbatice.
      Iar acum, cand Romania are 5000 de ursi si cine stie cate specii de gandaci, se trezesc nemtii sa faca legi care sa protejeze tot ce exista in Romania si nu mai exista la ei in tara.
      Si da, de 35 de ani traiesc si muncesc in Occident, asa ca nu incerca sa-mi povestesti despre autostrazi, pasaje si „poduri verzi”
      Ideea e cu totul alta.
      Cand n-ai niciun urs in patrimoniu national, e absurd sa impui legi de mediu tarilor care au 5000 de ursi in teritoriu.

    • Chiar nu vreau sa intru intr-un debate, nu ma pricep destul la protectia animalelor. Ce vreau sa spun e ca mi se pare trist ca toate tarile astea nu mai au nici un urs, lup, etc.
      Si mi se pare chiar ok ca daca ei si-au constientiat greselile din vremea industrializarii masive sa incerce sa ajute alte tari sa nu faca aceleasi greseli.

      Poti sa zici ca sunt naiv, dar nu mi se pare deloc productiv sa duci discutia nici in zona consipiratiilor vestului impotriva estului, pentru ca nu faci decat sa dai apa la moara altora. Continentul Europa e unul singur, avem o singura planeta.

      Si sincer nu cred ca de-asta nu avem noi autostrazile astea facute cu bani europeni, ci pentru ca sunt mult mai greu de furat si e mai mult de muncit la proiecte.

    • @Adi

      Nu e vb de nicio conspiratie, dar tarile balcanice trebuie luate asa cum sunt, nu cum ar trebui sa fie dupa standardul occidental.
      Romania e obligata sa accepte legile europene, din momentul in care a intrat in UE, dar cred ca si UE ar trebui sa accepte ca Romania a intrat in UE si cu turma de oi si cu Delta si cu 5000 de ursi, iar daca UE chiar vrea sa faca ceva bun, trebuie sa tina cont de aceste realitati, nu sa dea legi pe banda rulanta, ca ursul trebuie protejat asa si asa, ca mistretul nu poate fi impuscat decat intr-o anumita luna din an sau ca pescarii din Delta nu mai au voie sa isi arunce navodul, de la Mila 23 pana la Pacific.
      Si daca chiar au dreptate , atunci sa vina in intampinare cu proiecte viabile si cu finantare.

  9. Bună ziua! Bine ați venit în UE!!!!De aceea a apărut Brexitul!…Si-Au dat seama ca un imperiu a devenit colonie…La Bruxelles sau mai rău, o alta denumire a vechiului URSS care,in decursul timpului s-a dezmembrat și, acum își dorește o noua unificare la Moscova!

    • Bună ziua din nou!De fapt subiectul era despre cele 39 de site-uri Natura 2000 care împânzesc România și care,de fapt sunt niște căpușe pe bugetul țării! Dacă vrei sa construiești și ești în apropierea lor ,ți se da obligativitate prin certificatul de urbanism sa obții aviz ca nu perturba ecosistemul!!!Dacă vrei sa vizitezi ecosistemul,trebuie doar în timpul zilelor de luni pana vineri pentru ca rangerii (dotați cu mașini și combustibil )sunt bugetari și majoritatea votanți de dreapta!!!O paradigma dar,adevărată! Riști sa te întâlnești cu ursul,cu lupii pentru că, au creat alei de vizitare a NATURII 2000!Sunt câteva locații care,sunt întreținute de voluntarii unor ong-uri dar,cele mari, care dețin monopolul zonal ,sunt bugetate tot de stat!!!!Deci,un audit de amploare ar scoate din birouri acești gandaci”croitorul cenusiu”sau alte broaște pe care, doar angajații Natura 2000 le văd! !!

  10. Dacă ne-a luat cu „impactat” și cu „pe autostrada … se trag bani” ne-am cam lămurit cu tactica și strategia ministrului. Câteva studii ale dlui. ministru: „2009 – 2011 – Diplomă de Masterat, Masterat în Managementul Securităţii în Societatea Contemporană- Univ. Babeş-Bolyai, Cluj-Napoca;
    2011 – Certificat de absolvire, Curs de nivel înalt “Securitate şi bună guvernare”- Colegiul Naţional de Apărare “Carol I”;

  11. Ce dobitoc! Autostrazile impacteaza siturile Natura 2000, nu invers!