G4Media.ro

Ludovic Orban: O parte dintre bugetari vor intra în șomaj tehnic pentru…

Foto: Inquam Photos / George Călin

Ludovic Orban: O parte dintre bugetari vor intra în șomaj tehnic pentru 15 zile pe lună

Premierul Ludovic Orban a declarat, la B1TV, că Guvernul pregătește o ordonanță de urgență prin care angajații instituțiilor de stat care nu sunt implicate direct în combaterea epidemiei de coronavirus și efectelor sale vor fi trimiși acasă în șomaj tehnic pentru 15 zile pe lună, urmând să revină la muncă după două săptămâni pentru a-i înlocui pe ceilalți care au asigurat funcționarea repectivelor instituții.

”Ne-am gândit la un mecanism relativ simplu în care împărțim angajații în două: unii vor merge la muncă 15 zile și vor asigura funcționarea, iar restul intră într-o formă de șomaj tehnic. După 15 zile, vin ceilalți care au stat în șomaj tehnic”, a explicat Ludovic Orban.

El a spus că cei trimiși în șomaj tehnic pentru două săptămâni  vor primi 75% din salariul brut de încadrare

Premierul susține că astfel se va limita și posibilitatea de răspândire a virusului. Vor fi și excepții de la această regulă, Orban menționând angajații MApN.

”Facem o analiză pe fiecare domeniu de activitate, măsura e deja gândită și urmează să fie implementată, restul sunt chestiuni de detalii. Va fi valabilă nu doar pentru adminsitrația centrală, ci și cea locală, pentru toate entitățile publice”, a mai spus șeful Guvernului.

Citește și: Ministrul Muncii: Am făcut un scenariu conform căruia un milion de persoane ar urma să fie trimise în şomaj tehnic, în perioada stării de urgenţă. Efortul bugetar, patru miliarde de lei

Foto: Ludovic Orban (Inquam Photos/ George Călin)

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

101 comentarii

  1. Oare ?
    Dupa „restructurare” numarul de bugetari a crescut cu cateva mii…

    Amantele si finele tot 5-6 salarii primesc ? Tot 3-4 CA-uri ?

    • Amantele sunt in…somaj tehnic motivat, ca ”sponsorii” nu se pot atinge de ele din cauza lui Covidut-19…

    • Si cum maica 15 zile ? Cu sporuri cu tot ?

      La institutul lui Constantinescu Emil iau intreaga sinecura maica ?

    • Istoria se repetă, cum ziceau Marx, Schopenhauer și Eminescu. Bugetarii se cam așteptau. 25%. Exact cât a tăiat liberalul Boc în 6mai 2010, sprijinit de Băsescu. Mai rămâne să facă Cîțu niște mari împrumuturi. Nici pensionarii nu sunt prea optimiști.

    • Parca atunci cand erati in opozitie spuneati ca sunt multi si veti reduce numarul de putori care taie frunze la caini… Mai ziceati ceva de pensiile speciale.
      AȚI MINTIT ! Sunteti niste demagogi = o veti plati la urmatoarele alegeri, cert.

    • @Camelian Propinatiu

      Cu cusma pe-o ureche, ne sfortam unicul neuron. Sau neutron!
      Las’ tata ca voi bugetarii aduceti cele mai mari beneficii acestei tari! Urmatoarele vor fi la urmatoarele sparlamentare cand veti vota in masa (nu aia cu 4 picioare) pzd-ul!!! Ca romanul are minte scurta si tot timpul mana intinsa (la pomana)!
      Aferim!

  2. Marsh mah, cine te mai crede brasovechene! Apropo, bah, vezi la la bv nu se mai poate respira: aer de gunoaie importate arse, incompetenta, hotue!
    Pana acum ludovice, trebuia sa concediezi minim 600.000 de trantori bugetari! Dar si tu esti tot unu de-ala.
    Trebuia ludovice sa elimini toate pensiile speciale! Dar si tunesti un special!
    Trebuiau multe facute, dar nu are cine. Mergeti spre faliment ! O sa ramaneti in istorie ca terminatorii tarii!

    Fricosi si oportunisti! Va e frica de alegeri. Tocmai ca nu ati facut cele de mai sus, nu o sa votee.nici dracu!

    Esti frate cu inaripatul ciolacu!

    Pacat, ca puteati scrie.istorie! Sa fi salvat romania! Ati infundat-o!

    • Cat este halatul,cat este domnule halatul ? Apropo hamsterul ce mai face la Rahova? Nu el in 3 ani a angajat 180.000 de bugetari. Unii dintre ei pe posturi date pe concurs masluit pe zecii de mii de lei,pe acestia nu prea ii poti da afara! Si ce faci dai 30 de amarati afara care poate chiar isi fac treaba si este necesara prezenta lor in sectorul bugetar? Sunt angajat la privat, dar trebuie sa fim obiectivi cand facem astfel de afirmatii.

    • atunci, nu mai e nici o speranta !
      Ori ne facem bagajele, ori … nu stiu! Poate stiti voi! Sa ne spuneti si noua varianta 2!

    • Si incotro o iei? N-ai inteles nimic, doar te-ai speriat.

    • Fane, întru totul de acord cu tine, doar că eu nu aveam nicio speranță că PNL-ul va și face după cum a promis. Și-a bătut joc de încrederea acordată de oameni, iar acest lucru sper să-i coste la viitoarele alegeri. Vor fi trimiși în șomaj tehnic cu 75%, dar din salariul și sporurile avute și nu cu 75% din salariul mediu brut, așa cum se întâmplă în cazul muritorilor de rând. Era oportunitatea perfectă de a face curățenie în sistemul bugetar, dar vezi să nu, trebuia început cu amantele, rudele, cunoștințele, pilele etc ale lor, iar ei sunt legați toți între ei, pică unii, cum este și firesc, pică toți. Încă nu v-ați obișnuit cu eterna bătaie de joc servită în toți cei 30 de ani de cele două găști politice? Să fie clar, detest ciuma roșie din adâncul sufletului, aș scoate-o în afara legii în prima miime de secundă, a făcut enorm de mult rău acestei țări, atât înainte de 1989, cât și după, dar nici cu PNL-ul nu-mi este rușine. Asta nu înseamnă că, dacă detest visceral ciuma roșie trebuie să fiu de acord cu mizeriile servite de PNL, fie naivii de acord cu așa ceva, eu nu mă număr printre ei. Deci, încă o batjocură servită de acești inapți.

    • mare pacalici orban asta,nimic n-a reusit din cea promis l-au mincat baronii,vai de capul lui….

  3. Deci gunoaiele angajate la buget vor primi mai multi bani, pentru a face… nimic, exact specializarea lor.

    • Te-a aruncat patronul ca pe o măsea stricata și de oftica înjuri bugetarii!

    • Bai pudila, tre sa te dea patronu afara ca sa vezi că bugetarii sunt niste putori? Vorbesc de aia din administrații. Își plimbă hoiturile zilnic spre a se face că fac
      Ia zi, tu cui i ai supt o pt postul tau de trantor din biroul ăla?

  4. Bai Sica Mandolina mai bine bagi impozitarea progresiva a salariilor bugetarilor si pensionarilor. Castigi mai multi bani asa! Ca e solutie pe termen lung!!!

    • Impozitarea se aplica tuturor, procentual, in raport de nivelul salariului( acela 🤫declarat, e adevarat, nu cel castigat „la negru” sau prin diferite alte metode, la limita si prin specularea legii, cat sa nu plateasca nici patronul nici angajatul taxe la stat_ credeti- ma, se practica,inca, destul de des), nu in functie de cine iti e patronul, respectiv nu diferit pt.ca avem „boala” pe bugetari.
      O boala rămasă nevindecata si cronicizata după 2009- 2010, în condițiile în care 25% reducere din salariu au suportat numai bugetarii atunci.
      Ce s- au mai bucurat, si atunci, unii, după care o parte din ei au realizat ca efectul acestei măsuri a fost restrângerea drastică a consumului, adică nu au mai avut nici ei pt.cine sa produca/ sa vândă etc.
      Si efectele negative au „curs” peste toti, indiferent de anatema întâmplării de a fi sa nu „bugetar”, adică_neapărat in nota cliseistica obisnuita_” imbuibat, lenes, nesimtit” si, in general, „inutil.”
      Numai un om cu minte putina si ura multa poate cere „pedepsirea” celor care îi asigură serviciile publice, păcat ca nu se pot opri toti bugetarii( ca, deh, au avut grija sa interzică, prin lege, greva pt.largi categorii de bugetari)din lucru si sa spuna: iată, de maine, spalati- va pe cap/ mâini cu ceea ce sigur nu o sa va aduca nici profit, nici vreo mare satisfactie.
      Si sa ii lase sa se descurce vreo 3- 4 luni.
      Tanjesc după momentul în care, automatizat fiind absolut totul, veti „injura” ca vorbiti doar cu robotul. Adică singuri.

    • @Magistrat
      Da, imi dau seama ca aveti dreptate. Imi aduc aminte de expresia „bugetarul cel gras”a lui Petrov aka BaseSecu. Apoi au venit niste inundatii catastofale si „bugetarul cel gras”, adica ISU cu pompierii, politia si armata nu stiau pe unde sa mai salveze oameni. Bugetarul cel gras de atunci era util, chiar vital la umplut sacii de nisip pe diguri in timp ce betivanii/asistatii sociali ai satului behaiau la birt. Poate ar fi mult mai utila impozitarea tuturor peste o anumita limita de venit cu 90% taxa de solidaritate covid, pe perioada crizei. In fine, pareresc si eu cu riscul vesnicelor greseli de logica, argumentatie etc.

    • Magistrat, m-ai înduioșat pana la lacrimi… de râs!

    • @Magistrat – dacă te consideri asa de grozav si merituos, te invit sa te angajezi sau sa devi liber profesionist in sectorul privat in aceasta perioada. Poate astfel de experiențe îți vor extinde ceva mai mult perspectiva asupra realității din România si a modului cum se desfășoară lucrurile in afara sectorului public care este ilegal privilegiat in momentul de fata!

      Bugetarii de lux si pensionarii speciali ar fi trebuit sa renunțe din solidaritate la salariu si sa păstreze doar 2500 net/luna.
      Din ce fonduri crezi ca sunt plătite salariile tale?
      Nu este legal ca fonduri primite de la UE sa fie distribuite generos doar către unii si nimic către alții (mulți) din sectorul privat, cand nici primii nici cei din urma nu prea mai produc nimic pe timpul pandemiei.
      Sau sa se ia împrumuturi care ajung in conturile bugetarilor de lux si care sa fie plătite ulterior de suprataxarea / supraimpozitarea celor din privat.

      De ce este ok ca tu sa-ti permiți sa-ti cumperi un iPhone 8 in fiecare luna pe perioada pandemiei din salarii plătite din fonduri UE si bani luați pe împrumut iar altul doar sa-si cumpere alimente de baza din cei 800 RON pe care ii primește ca pensie sau ca șomaj? Nu-i mai menționez pe cei mulți din privat fără niciun venit care trebuie sa apeleze la economii acum.

    • sa deschida guvernul inca un cont de donatii pentru bugetari!

    • Alo,ala cu muia!Vezi ca pe 69 exista reciprocitate.Daca ai multi morti in familie,este normal ca acestia contribuie mult mai mult decat acelasi numar de bugetari.Ca doar de asta au murit,ca sa contribuie la binele omenirii.Mi-e greu sa-mi imaginez evolutia speciei,cu ei in viata.

    • Mai Danil, bugetarul cel gras nu e pompierul și nici medicul. Stii f bine de cine vorbim noi…

      @Magistratule, ia zi mă ce ne om face fara bugetarii care transporta foile intre birouri? O sa ne trântim pe jos că n o sa mai vedem mutre scârbite când văd amarasteni de privați că se încumeta sa le ceara ceea ce sunt plătiți sa facă.
      Sunteți prea multi boss, v ați puturosit și aia buni. Pt ca va călcați pe tălpi prin birouri. Unii, aia mai vrednici, va petreceți timpul că sa inventați tot felul de rahaturi birocratice pt a va justifica timpul de lucru. Alții nici măcar atât nu mai fac, in primul rand pe că nu au nici o treabă cu postul ce îl ocupă. Din punctul meu de vedere, sunt mai utili ultimii.

    • @Ionete
      Da Ionete ai dreptate dar cred ca esti ferm convins ca Petrov se referea la toti. Dovada si armata si medicii au incasat din plin -25% scaderea salariala. Si curb(v)ele de sacrificiu si zile libere neplatite. Ca asa era Petrov, baiat bun, prima data dadea din gura si apoi gandea. Eu stiu cine e bugetarul cel gras. L-am intilnit personal la Ministerul Dezvoltarii sunt acolo niste structuri si niste plimbatori de hirtii … Ca sa nu iti spun cum si-au tras unii de acolo sporul pentru lucru in proiecte cu finantare europeana. L-am intilnit la MInisterul Sanatatii, plimba hartia si isi intreba seful de 6 ori pe zi ce trebuie sa faca si ce parere are despre nu stiu ce solutie. Cu lucrarea respectiva traia o saptamina.
      Da ii stiu, le stiu si mirosul. Dar generalizarea pripita functioneaza perpetuu si atunci si acum. Bugetarii cei grasi…

    • @valica, taci si-nghite!

  5. Cel puțin 30% dintre bugetari pot fi trimiși acasă definitiv. Nimeni nu va resimți lipsa lor.

    • In calitate de bugetar, pot sa-ti garantez ca, cu o informatizare a institutiilor publice si cu o modificare a legislatiei care prevede trimiteri de foi si proceduri inutile, poate chiar si 50 % din aparatul bugetar ar putea fi trimisi acasa definitiv, iar inca vreo 20% sa lucreze cu norma redusa si nu s-ar simpti lipsa. Stiu ce vorbesc.

    • Cel mult 30 % pot rămâne …..

    • ADani, să-ți dea Dumnezeu sănătate pentru sinceritate și pentru minte!

    • ADani, confirm, in aceeasi calitate de bugetar.

    • Mai răsfirați, băeți, mai răsfirați!
      Uite cum apar „bujetarii” care, sinceri de dau pe dinafară, recunosc cu mâna pe mouse că instituția lor ar merge și fără ei…
      Pe buneee? Voi vă primiți copeicile pe comentarii atât de penibile, că nu le cred nici copiii???

      Mai răsfirați, băeți, mai răsfirați!!!

  6. Aparatul bugetar ar fi trebuit restructurat cu cel putin 250-300 mii de persoane in timpul guvernari PSD dar au avut neamuri si cunostinte multe care aveau nevoie de un job in care sa frece menta sau in cel mai rau sa plimbe cafeaua si ceva hartii.

  7. o vrem pe Veorica inapoi pentru ca ea dadea la toti… Cea mai inteligenta dintre pesedisti e maestra la golirea fondului de rezerva pentru a da gurilor flamande ale primarilor PSD.. Mai mult, coronavirusul sigur o va lua la fuga la vederea Veoricai, stie ca n-are nici o sansa in fata unei calamitati mai distrugatoare ca el… O mai vrem si pe Pintea ministru la sanatate ca si ea da la familia ei spaga, iar probabil PSD sufera acum de cand spagile nu se mai varsa direct in casieria partidului

  8. Solidaritate… dar cu jumătăți de măsură. Nu veți imbuna sectorul privat, va asigur.

  9. Vai de capu vostru, ia-l pe santa Klaus si duceti-va la merkel sa cereti sa preaia guvernarea romaniei! Mergeti si spuneti ca vreti sa-i fiti vasali, ca voi nu sunteti in stare de nimic!

    Klaus, la pastele cailor guvernati pt oameni! Deocamdata guvernati pt cei care v-au pus acolo, sleata din servicii, bugetarime, coruptii si toti cei care fac jocurile politice din umbra! Adica, nivelul 2 din 89! Nivelul tinerilor comunisti din 89! Nivelul 2, pt ei guvernati, nu pentru talpa tarii!

    FALIMENT! ROMANIA este FALIMENT NEDECLARAT!
    Va spune orice taran din fundul tarii!

  10. De ce oare exista la mine la job 4 angajati bugetari care lucreaza partime? Din spusele lor ,salariu marit tot timpul , prezenta limitata la job , acestia sunt o parte din angajati la stat…. degeaba. Normal ca isi pot lua 2 joburi cand la cel bugetar freaca menta

    • @Juganaru
      Fara sa intru in polemica, fara sa fie un atac sau orice altceva, sincer permiteti-mi o intrebare in ce domeniu lucrati? Nu neg si nu spun ca ar fi imposibil. Dimpotriva am intilnit situatii de genul asta in asigurari, in care un bugetar care lucra pe ture isi permitea ca in timpul liber sa incheie contracte de asigurari si am intilnit situatii la fel in taximetrie, unde, persoana in cauza lucra in ture si in timpul liber mai iesea pe traseu. Am mai auzit de situatii de genul asta in IT. Cu exceptia IT-ului cele doua persoane erau singurii care aduceau venit in familie, nevoia ii forta sa procedeze de aceasta maniera. Insa sincer ma intriga situatia si chiar as vrea sa stiu in ce domeniu activati.

  11. orbaneee… bugetarii de lux acasa.. injumatateste aparatul bugetar..anuleaza pensiile speciale.. si sa incepi cu dorneanu..seful conclavului mafiot numit ccr.. are 4 pensii speciale..plafoneaza salariile bugetarilor la 6000 lei.. se traieste bine in tara asta cu 200 lei pe zi.. distruge cloaca de la asf.. afara toate curvele,amantele, finii,cumetri si toti cei care ocupa functii pe baza de carnet partid.poate ne explici si noua, pulimii dece azi,primesc salarii cei din min. sportului, culturii, cultelor, apelor..?!? oricum vei intra in cartile de istorie.. ori ingropi tara .. ori o salvezi..

  12. Cu pensiile speciale cum e? Ati primis, ati mintit!
    In rest, probabil ca o mai frecați cu bugetarii care taie frunze la câini până se termina starea de urgentă și nu mai trebuie trimisi in șomaj. Cât despre parlamentari, guvernanti, sefi de agentie etc etc. vor continua sa isi ia leafa aia nesimtita. Exemplul Bulgariei nu le folosește la nimic acestor indivizi cu obrazul gros, gros.

  13. Numai jumatate ? Numai 15 zile ?

    • Numai 12.5% diminuare?
      De ce la salariul de incadrare si nu la cel mediu brut? Cei din privat sunt mai prosti?

  14. In calitate de bugetar, pot sa-ti garantez ca, cu o informatizare a institutiilor publice si cu o modificare a legislatiei care prevede trimiteri de foi si proceduri inutile, poate chiar si 50 % din aparatul bugetar ar putea fi trimisi acasa definitiv, iar inca vreo 20% sa lucreze cu norma redusa si nu s-ar simpti lipsa. Stiu ce vorbesc.

  15. dacă și astea mai sunt glume 🙂 … altă recesiune 🙂 alt sfârșit în luna lui Martie ? 🙂

  16. Ar trebui trimiși in șomaj tehnic 75% din funcționarii publici care freacă menta, oricum instituțiile statului pot opera si cu 25% din angajati.
    Cei 75% sa primească 1300 RON/ luna, asta in cazul in care nu mai au si alte venituri de la stat (gen pensii speciale). Dacă au, atunci sa nu mai primească nimic.
    1300 RON este suficient pentru o persoana sa supraviețuiască, mai ales că ei probabil au si ceva economii, nu ca amărâții care trebuie sa supraviețuiască cu 800 de RON, luna de luna.
    In astfel de momente excepționale, statul trebuie sa se asigure ca fiecare roman are minimum necesar. Nu poți sa distribui din niște fonduri doar unora care se îmbuiba, cand oricum nimeni nu mai prea lucrează, si sa te aștepți apoi ca “fraierii din sectorul privat” sa platesca prin taxe si impozite exagerate, niște bani luați pe datorie acum, care au intrat doar in conturile unora.

    • Planul meu este sa cheltui cat mai putin, si sa investesc restul.
      In 15 ani ies la pensie, dac-o apuc in mediul privat, vand tot, si cu 150-200k EUR trăiesc într-o tara care merita toti banii mei.
      Copilul oricum va pleca mai devreme sau mai tarziu. La 24 ani, ca inginer software, deja a inceput sa înțeleagă motivul pt. care l-am tot bătut la cap sa plece. Banii a trecut pe planul secund. Cand nu mai suporti, hoția, bătaia de joc a statului sau a justitiei, banii devin de prisos.
      Nu vreau sa cheltui niciun leu aici. Fiecare se revolta cum poate.

    • @justice,da-le bugetarilor doar 1300 de lei pe luna si ai ingropat 75% din economie.Cineva sau ceva ar trebui sa-ti zdruncine putin bruma de minte pe care simulezi ca o ai.Tu crezi ca 2-3 mii de capitalisti cu multe miliarde tinute pe stoc au vreo importanta?Gandeste-te doar la blocajul financiar-bancar si vei sti raspunsul.Pune-ti dracului un pseudonim potrivit neputintei tale.

    • @Vali, bugetar frecator de menta cu ifose de superioritate.
      1. Sectorul privat nu mai lucrează deci nu mai are cine sa platesca taxe si impozite care sa va platesca vouă salariile.
      2. Salariile voastre pe timpul pandemiei sunt plătite ilegal si integral din fonduri UE si din bugetul local care ar fi trebuit sa ajunga echitabil si proporțional in primul rând la sectorul privat contributiv, nu în acte de caritate către cei ca tine, analfabeți lacomi si lenesi! cu scuzele de riguroase pentru cei care lucrează in aparatul de stat, care au performanta si mai au si o fărâma de logica, moralitate, si empatie.
      Tu nu ai, hater ordinar!
      Cum am scris si mai sus:
      “Bugetarii de lux si pensionarii speciali ar fi trebuit sa renunțe din solidaritate la salariu si sa păstreze doar 2500 net/luna pe perioada pandemiei.” 1300 pentru cei care stau acasă.
      “Din ce fonduri crezi ca sunt plătite salariile tale?
      Nu este legal ca fonduri primite de la UE sa fie distribuite generos doar către unii si nimic către alții/ mulți din sectorul privat, cand nici primii nici cei din urma nu prea mai produc nimic pe timpul pandemiei.
      Sau sa se ia împrumuturi care ajung in conturile bugetarilor de lux si care sa fie plătite ulterior de cei din privat prin taxe si impozite nesimțite.
      De ce este ok ca tu sa-ti permiți sa-ti cumperi un iPhone 8 in fiecare luna pe perioada pandemiei din fonduri UE si bani luați pe împrumut iar altul doar sa-si cumpere alimente de baza din cei 800 RON pe care ii primește ca pensie sau ca șomaj?
      Nu mai menționez pe cei din sectorul privat care nu primesc niciun fel de somaj, ajutor de la stat si care trebuie sa apeleze la economii acum pentru a-si acoperi costurile lunare.”
      Eu, spre exemplu, voi renunța la suma ce mi cuvine de la stat pentru perioada cand nu am avut activitate luna asta pentru a lasa ca fondurile sa ajunga la cei care au cu adevărat nevoie. Ca mine sunt si alții. Insa nimic nu se va putea realiza la nivel de tara atât timp cât căpușe lacome ca tine vor exista pe lumea asta.
      Sa fiți blestemați pana la ultima particula quantica a conștiinței voastre inferioare care sa vi se reincarneze in vieți in care sa simțiți de 100 de ori mai multă suferința decât cauzați voi in alții prin coruptia si lăcomia voastră.

    • @Amad, o strategie inteligenta!

    • Tanti justitio, zi-mi si mie, la omleta cat se pune, doo sau trei oo, ca tu la asta sigur te pricepi!!! Sa-mi dramuiesc si eu aia 800 de leuți ca Amad, stratgic!

    • @Asistat, PNList vechi,
      Poți sa ti le pui pe “amand/oo +” si devii expert in omlete. Eu am un stil de viața vegan si postesc de la asemenea rețete.

      Te amuzi trimițând femeile la cratiță, cand de fapt multe dintre noi suntem femei emancipate absolvente cu burse de excelenta de la universități de rang 1 din tara si top instituții internaționale, femei mai bine cotate, respectate si plătite in mediul de afaceri international in domenii onorabile precum investițiile, strategia, cercetarea, noile tehnologii, decât mulți frați de-ai tai romani din sectorul public, posesori de aere de superioritate dar cu performanta mediocra, remunerați cu 60,000 euro / an.
      Nu toate româncele sunt curve, deși in România se pare ca astea sunt cele mai bine plătite. Asa ca te rog retine pentru intervențiile tale viitoare pe frecventa comentariilor mele: la orice remarca cu tenta denigratoare si sexuală postata sub comentariile mele vei fi trimis ne-elegant la cratița curvelor penale!

  17. Faceți odată diferența dintre bugetari și nu-i mai băgați pe toți în aceiași oala…..

  18. Si pensiile speciale pe care la acordati din banii nostri cand se vor reduce????!! Sau salariile voastre nesimtite…De ce nu luati ca si exemplu masurile vecinilor din Bulgaria care au suspendat salariile parlamentarilor pe toate perioada de urgenta?

  19. Sub masca pandemiei Orban incearca in mod dezastros sa ascunda incapacitatea de plati in care a ajuns tara…..

  20. :)))) de asta nu ne testati si pe noi ? Majoritatea bugetarilor lucam in colectivitate. Testandu-ne,in mod garantat,descoperi infectati si trebuie sa ne izolezi 14 zile pe toti cei care am avut contact cu pozitivii.Astfel,poti scapa permanent de noi, in procente destul de mari.Dar,[ :))))))) ] ar trebui sa ne platiti c.m. cu 100 %.Si dupa taierile din 2010,v-a BUBUIT cresterea economica.

    • Uitati-va in mmv la trecerile de frontiera de la granita de vest,numarati miile de TIR-uri pline care circula doar pe sensul de intrare si abia dupa aia dati-va cu caramizile in piepturile voastre fine de capitalisti si antreprenori autohtoni,mari aducatori de plus-valoare,creatori de progres si sustinatori ai economiei nationale.Niste putori evazioniste care constituiti doar o adunatura de bisnitari autorizati.Cand voi vedea aceste coloane doar pe sensul de iesire,atunci sa indrazniti sa va dati importanta.

    • Ba kkt, cine iti da tie banii, de unde ești plătit? Din bugetul umflat de evazioniști, a?
      Pai de ce se importa? Pt ca șefii tai pun bețe in roate oricui ridica capul, nu faci nimic semnificativ în tara asta fara parandarat ba. Dk nu știi, ești doar un sclav trântor de birou.

      Pe de ailalta parte, ceva dreptate ai și tu, că evident patronul e tot român, același neam cu parazitii bugetari. Normal că evaziunea e mai mare ca in țările ok. Insa dk ar fi doar bugetari eficienți, nici evaziune n ar exista. Așa că vezi întâi cauza

  21. Tot felul de frustrati comentează pe aici. Care știu ei cum e cu bugetarii. Da știți că România are doar 19% din total angajați bugetari? Cel mai mic procent din UE? Că Suedia are vreo 32 de ex? Ca, datorită cifrei ăsteia sunt mai eficienți ca în majoritatea statelor vestice? Că au adus 15% din pib? Cu informatizarea de acord, s-au făcut în trei săptămâni cât în ultimii 5 ani. Întăriți după criză anaful, dar cum trebuie și colectați cât ungurii de ex și o să fie bani căcălău în țara asta!

    • 2018 bugetari 19% -15% pib 9% salarii. Rezultat 6% pib. 81% privati 85%. Profitabilitate firme stat dupa 6 miliarde subventii 2.57 miliarde(276 mii angajati). Profitabilitate privati pe un numar egal de salariati este de 2 ori mai mare. Si asta fara evaziunea care bantuie economia privata si sportul denumit optimizare fiscala(export profituri). Mai spune-ne ce talentati sunt bugetarii dar fara modestie. Fii dur! Da-ne cu cifrele peste nas.

    • Vega, vezi că nu ești deloc pe subiect. Îți ies pe nas calculele, ai grijă! Vorbesc doar de bugetari, nu de angajații la societățile de stat!!! Mai pe înțelesul tău, medici, polițiști, pompieri, profesori, etc. Cât despre subvențiile de 6 mil de care zici, habar nu am despre ce vorbești da îmi aduc aminte că mai citeam că nu se mai dau subvenții la firme de stat, că așa zice UE….

  22. Dar cu pensiile speciale cum ramane?!? Sau cu salariile voastre nesimitite, suportate din banii nostri?! Ce ar fi sa urmati exemplul vecinilor nostri bulgari care au suspendat salariile celor din parlament / guvern?

  23. Masura fara pic de creier, haideti sa ii ardem pe toti ii impartim in doua si ii rotim. Nu era mai bine sa analizezi de care e efectiv nevoie, cei care fac treaba si in mod normal si sa ii trimiti in somaj, nici macar tehnic pe toti ceilalti, armata de pile relatii pe care cei de la stat care ii duc in carca de ani de zile, trebuie sa ii duca in continuare dar pe bani mai putini. Daca asta e filozofia de guvernare , sa pastram acelasi sitem bolnav si corupt si supradimensionat lasati ne in pace de acum, ca o sa ne lasati clar la viitoarele alegeri. Ori cineva a mintit cand a spus ca se lucreaza in teleworking si ar trebui sa dea banii inapoi, ori unii chiar lucreaza si trebuie sa intre ceilalti in somaj. Habar nu aveti sa gestionati o tara. Mai bine ne intoarcem toti la munca, la viata noastra, cred ca imi e mai usor sa traiesc cu coronavirusul decat cu politicienii romani. dati milioane la catedrala, cumetrii, pensii speciale, bani la partide si taiati la omul de rand. In numele sanatatii publice, pt care poate fi sacrificat doar omul de rand. Rusine!

  24. Toto bugetarii vor putea acum sa isi amane ratele la credite, fiindca devin direct afectati de pandemie. Sa vedem cum gestioneaza bancile inca un milion/ doua de cereri, nu cred ca au luat si asta in calcul. Ceva oricum rezolva, e tot mai probabil sa isi doreasca si altii anticipatele de acum.

  25. Pt Fane, esti și tu unul de aia care se dau mari antrpenori, iti bati joc de oameni și ii tii cu te miri ce pe luna, și manânci gratuit la adresa bugetarilor, ca ei de bine de rau isi plătesc contribuțiile, dar voi, pe lângă ca asupriti oamenii , ii luati drept sclavi pe plantatia, nu platiti nimic la stat, voi cei care nu va platiti contribuțiile ati dus statul de râpă, și cu o parte din diaspora, care vin ca tin bugetari, și vor și drepturi, și ei nu au contribuit cu nimic la statul român , au contribuit un an la statul unde a lucrat și la sfarsit au retras contribuțiile, și au mai venit acasa si cu covor 19 ca s ne sărute și pe noi cei care am rămas sa susținem statul.Dumnezeu și Maica Domnului sa va aiba in paza si sa va binecuvântare.

  26. Mâncati la adresa bugetarilor, cate contribuții platiti voi privatii la stat?

  27. Cate contribuții platiti la stat voi privatilor, daca stiti?

    • pana si contributia unui mort din groapa este mai mare decat a unui bugetar, care este una negativa!

  28. SImt capcana unei manipulari grosiere. Nu asta este problema acum. In momentul acesta problema reala este covidul, lasitatea spagarilor in halate albe, lipsa consumabilelor medicale, o anumita disolutie a autoritatii satatului a carei periferie organizationala a inceput sa dezerteze, situatie partial contrabalansata prin militarizare. Subiectul aruncat de Orban este ceata in care se ascunde magarul! Supa asta ne-a fost servita deja de trei ori de Petrov, USR si acum Orban. Cred ca procentul de 40% nu e chiar 40% . Cred ca procentul asta e pe masura chinezeasca.

  29. Tupeu de bugetar.
    Nu mai pierdeți timpul cu vorbe. Făceți-vă singuri dreptate și nu iertați niciun bugetar.

  30. La ce s-a ajuns!!! Ura între oameni și vorbe grele în ajun de Paște!
    Aceasta criza a scos ce e mai urat in voi! Moartea sau suferință aproapelui va face plăcere sau va aduce alinare daca și voi suferiți? Mai bine incercam toti sa repornim economia într-un fel , și cât mai repede!

  31. Eu sunt curios cand intra parlamentarii in shomaj sau mai vand 2 3 tablouri sa suplimenteze cu bani unde trebuie. Uitati-va la saracul Iohanis… De paste sta acasa cu sotia lui… in casa lui micuta singur fara o paine sa manance

  32. Baaa! Tot nu vă trece boala pe care o aveți pe ceilalți?!? O să vă rugați sa dea ajutoare sociale la diasporenii întorși. Altfel, o sa va dea în cap la toți pentru a avea ce pune pe masă. Acum aplaudați jandarmeria că face ordine pe străzi printre bătrânii ăia în care voi aruncați cu bancnote de un leu. Ar fi trebuit să fiți fericiți ca impozitele pe salariile bugetarilor se duc tot la stat. Cu banii aia sa facă alea 7 spitale lipsa din fosta guvernare. Ați cerut pușcării pline de corupți, ha, v-a arătat Universul drăguțul cum e cu arest la domiciliu 2 luni…. 🤣🤣🤣🤣 Nu-i așa că vă place?!? 🤣

  33. Ludovic Orban: „unii vor merge la muncă 15 zile și vor asigura FUNCTIONAREA,”…
    Mai, sa fie, dar la Fiirmele private care va POMPEAZA BANII din acre va lafaiti, NU e necesar sa „asigure functionarea”?! Ele pot MURI?!

    Care naiba „functionare”, Orbane?!
    Pentru CE si pentru CINE mai fucntioneaza AZI, de exemplu, Minsiterul Turismului, al Sporturilor, al Culturii(PLUS Institutiile Deconcentarte subordonate lor din cele 40 de Judete plus capitala!), cand Activitatile de acest gen sunt efectiv INEXISTENTE in toata Lumea!??
    Si cine stie cate alte Institutii(precum Directiile judetene de Turis, Cultura, Sport, etc) si cate si mai cate alte Institutii, Institute, Agentii,. Autoritati pe care nici dracu’, pardon, nici Statul Roman NU le stie, si probabil ca taie frunze la caini, asa cum taiau 75% din timp si pana la Pandemie, cu salarii ca lumea, de la dl Dragnea incarceratul!!

    19.02.2020, DIGI 24, Campania „Statul la Stat”: „De 30 de ani, aproape fiecare politician are de recompensat un cunoscut, o rudă, un prieten sau un coleg de partid care i-a fost cândva de ajutor. De 30 de ani, aproape fiecare politician are de întors un favor. Are de oferit ceva la schimb. În 30 de ani, moneda unanim acceptată a devenit funcția publică, fie că vorbim despre o slujbă oarecare, dar sigură și bine plătită, fie că vorbim de poziție administrativă de influență. Efectul pe care îl simțim noi, cei care plătim aceste favoruri este proasta calitate a serviciilor publice. Servicii care ne costă mult, dar sunt în foarte mare măsură ineficiente. Românii se declară constant extrem de nemulțumiți de proasta calitate a serviciilor publice și de umilitoarea interacțiune cu instituțiile publice. Oamenii reclamă, în egală măsură, corupția, indiferența și incompentența angajaților și politiziarea instituțiior.
    Mult peste 1 milion de oameni!
    Câți dintre aceștia oferă servicii publice de calitate, câti servesc interestul cetățeanului și câți dintre ei pur și simplu „stau lastat” și se bucură de un loc călduț, nu știe nimeni.
    Mai mult, nici noi și nici Statul NU știm câte Instituții, Agentii, Autoritati de tot felul, toacă degeaba banul public în România.
    În răspunsul său Ministerul de Finanțe ne invită să căutăm și să numărăm singuri fiecare agenție, autoritate, sau instituție subordonată fiecarui minister în parte.”
    Și chiar asta vom începe să facem în proiectul nostru editorial: vrem să-i găsim pe cei care se ocupă cu Statul lastat.”

    Gasiti pe net, halucinant cu jumate dintre bugetari aproape semianalfabeti(cred eu, vedeti VIDEOurile!) taie frunze la caini, pe bANI Multi in buzunare!
    Rusine, Orbane, NU 40% veti avea la alegeri, ci 4%!
    O sa castige PSD ca in 2016, cu minciuni ce n-a vazut mapamondul, tineti minte, toata lumea nebugetara e scandalizata ca Guvernul NU se atinge de bugetari, iar Orban le moare de grija, desi STIE ce a spus Florin Catu in 2 Aprilie 2020:
    „Nu, în acest moment nu ne uităm la o restructurare a aparatului public”, a mai precizat ministrul, completând că totuși sectorul bugetar este INEFICIENT.”

  34. mai incet cu reducerile ca la alegeri ghici cine va deconta….. apoi vom vedea, eu lucrez in asistenta sociala momentan exclus

  35. Ce sa vezi…cand se intampla ceva..tăiem salariile la bugetari.. ..umblam la salariilw bugetarilor …pt ca a a foemat un precwdwnt…m am săturat de sintagma asta. Ar trebui sa va dam toti in judecata…ca sa va fie frica sa le mai tăiați…

    • Cum mai e statul degeaba la Parlament? Dar casa din Snagov, e OK? Multa sanatate sa aveti, doamna!

  36. Solidaritate! Un cuvant mai gol ca niciodata. demagogie. Solidaritate cu pub urile si mall urile inchise? solidaritate a bugetarilor care chiar au treaba cu cei care nu au avut nici cand erau la servici, cu atat mai mult acum… Nu e vorba de bani ci de superficialitatea cu care sunt luate masurile. Eu nu am nimic impotriva ideii de a reduce cheltuielile bugetare. Doar ca deciziile sunt haotice. Trebuia analizat de ce structuri chiar este nevoie si din cadrul acestora de cine, ce activitati chiar pot fi efectuate de la distanta si care nu. Fiindca acolo unde nu e activitate sau nu se poate lucra remote chiar nu aveai de ce sa ii tii nici jumatate de luna . Si se facea o economie mai mare si mai echitabil si cu asigurarea acelor functii ale statului care au importanta chiar si in aceasta perioada, in pofida viziunii celor care cred ca toti bugetarii sunt inutiili si pe pile si salari mari. cineva urneste masinaria asta greoiaie. cineva a introus in ordonanta 13 acel termen de intrare in vigoare si a reusit sa o saboteze, chiar sunt oameni cu constiinta si cu profesionalism si la stat. Nu doar in firmle care ascund profitul sa nu plateasca imposite dar trebuie salvate la gramada acum
    Fiindca masura anuntata de fapt va tine toti bugetarii racordati la salariu chiar daca activitatea unora e zero in perioada aceasta si ii va trimite in somaj tehnic si de cei de care este nevoie. Sunt masuri loate la gramada ca si in privat, unde sunt stabilite ajutoare la gramada, fara criterii, fara o selectie a domeniilor sau firmelor care chiar trebuie sustinute de stat. Fiindca una este ca se inchid si dau faliment firme producatoare – cum s a vazut acum despre cele disparute de materiale sanitare si alta este ca dau pub uri care isi vor reveni, ca cererea vareveni si ea, una e sa ajuti firme viabile economic si alta pe cele care chipurile merg pe pierdere de ani de zileca sa nu plateasca impozite. Sunt masri luae de oameni care nu inteleg economia, sau doar pe cea electorala, nu cunosc functionarea aparatului de stat, caci oricat ar ura cineva bugetarii unii sunt necesari, statul nu functioneaza de la sine, sunt autoritati si agentii care fac viata tuturor mai sigura. In plus, sa anunti ca bagi in somaj tehnic toti angajatii de la stat e o alta aiureala, trebuiau doar dintre cei platiti de la buget findca la cei care se autofinanteaza masura va creste cheltuielile e la buget nu le va scadea, caci salariu nu e platit din buget (desi e drept poate influenta cota din profit pe care o va primi statul dar nu e o legatura absoluta) pe cand somajul tehnic da, dci cu astfel de institutii statul va plati in plus de la asigurarile sociale.
    Daca la volan e cinevca care nu stie sa conduca, nici nu mai conteaza asa mult ca motorul deabia trage, oricum sfarsesti in gard

  37. Dus rece: ma amuz citind comentariile! Suntem o mana de oameni, cei ce gandim in acest mod! Nu pricepeti? Ne agitam aiurea! Nu ne baga nimeni in seama! Suntem importanti doar pentru acest site de stiri. Punct.

  38. Nu mai comentați degeaba o falsă problemă!
    Lucrurile astea sunt ca un val care va trece.
    Băncile, care au adus această situație, mai ales la noi, o să câștige totul, la fel ca în 2010.
    Tot ele vor restarta economia, când vor dori și cum vor vrea. Săracele bănci!
    Într-adevăr unii bugetari nu fac nimic, așa cum sunt cei din primării, agenții, pe bani mulți. Alții, cum sunt profesorii, câștigă cel mai puțin dintre bugetari. Ar fi corect să se taie pentru toți?
    De ce nu se ating de salariile cumulate cu pensiile speciale? Vorbesc de venituri de cel puțin 6000 de euro pe lună.
    Oricum, din păcate, orice tăiere va îngropa și mai mult economia.

  39. dezbină & stăpânește … trăiască noii vânători de zecimale și ,,victimele,, lor cinstite 🙂 câte firme s-au evaporat ….în ultimii ani de creștere economica – aprox 65.000 🙂 !!! ??? câte companii slujesc în regim offshore și onshore (aprox 25 % ) ? câte firme și-au declarat insolvența …..și au evitat să-și plăteasca datoriile 🙂 ) ???!!! cum e posibil să scădă capacitatea de colectare ….după MAREA REFORMĂ asupra ANAF-ului & DNA-ului din 2017 ??? !!!

  40. „Dacă l-ai informa pe-un berbec parlamentar român imun la Lege că Parlamentarii bulgari au votat în unanimitate pentru Renunţarea la salariile şi indemnizaţiile lor până la terminarea stării de urgenţă – banii urmând a fi folosiţi pentru a diminua efectele epidemiei Covid 19 –, ce credeţi că v-ar spune berbecul respectiv?
    Am 2 răspunsuri posibile: 1. „La noi nu se poate, din ce să mai trăim, cum să mai întreţinem cabinetele din teritoriu, suntem aleşii poporului, trebuie să avem condiţii să ne desfăşurăm activitatea”. 2. „Asta-i o chestie populistă cu care nu putem fi de acord, nu s-ar strânge mare lucru şi nici nu ştim unde s-ar duce banii, îi fură vreun băiat deştept şi noi rămânem de proşti”.
    Da, parlamentarii bulgari îşi dau lefurile oamenilor sărăciţi, spitalelor, cotizează vreme de două luni la criza Covid. Sunt hotărâţi să facă economii oriunde se poate, pentru a ajuta în bătălia anti-coronavirus.
    Ai noştri tocmai s-au gândit să dubleze nişte salarii ale unor reprezentanţi ai minorităţilor naţionale, să majoreze cu 30% lefurile bibliotecarilor şi muzeografilor şi cu 20% cele ale controlorilor din transport.
    Parlamentarii noştri n-au treabă cu Covidul, cu economia, cu finanţele vraişte ale României de după Covid. Ei bagă bani în buzunarele bugetarilor sperând în recunoştinţa acestora la viitoarele alegeri.
    Nimic nu s-a schimbat, nimic n-au înţeles. Mor oameni, se întorc înfometaţii din străinătăţuri, falimentează industrii întregi…
    Care-i problema?
    De ei se ocupă guvernul, noi ne vedem de-ale noastre, de micile afaceri bugetare.
    Nu e momentul? Niciodată n-a fost, dar uite la ce salarii uriaşe au ajuns aleşii, bugetarii, şefii de instituţii şi autorităţi anonime. Pas cu pas…
    Preşedintele Iohannis a promulgat creşterile astea de venituri fără să-i apară niciun rid pe faţă. Lecţia parlamentarilor bulgari n-a ajuns la urechile aleşilor noştri.”
    Nici un cuvintel de la Johannis, Orban, Ciolacu, Tariceanu, Ponta, de la vreun parlamentar, de la vreun Ministru al acestui guvern sa renunţe măcar pentru 2 luni la salariul URIAS si INTREG, cedându-l Spitalelor sau sărăciţilor de Covid.
    Gestul acesta ar spune mai mult despre SOLIDARITATE, Omenie şi Unitate decât orice discurs anost impersonal.
    Sa va fie rusine!!

  41. @lili , corect si sustin afirmatiile. Unde-i Rares Bogdan , sa ne spuna cum este cu taierea pensiilor speciale , cu reducerea nr. de bugetari de „stat in stat”, cu criterii de competenta. Stim ca acum a venit valul pandemiei peste noi , dar parazitii din parlament , dece nu renunta , macar la sfert din salariu sa contribuie ptr. bugetul sanatatii? Poate Dl Tataru ajunge si la Spitalul din Baia Mare , unde s-a intors pe scaunul de director , penala Spagasina ? Nu mai intelegem cum a fost posibila acestaa revenire si ma intreb daca Tara asta mai este condusa dpun Guvern cu un Ministru de justitie si un presedinte , sau penalii si cioditaorii fac ordinea si legea in Romania?

    • Spitalul judetean Baia Mare in Subordinat Consiliului Judetean Maramures, NU e in Subordinea Minsiterului Sanatatii, multe Spitale sunt in Subordinea Consiliilor judetene, la fel era cel din Suceava!
      Reintoarcerea Sorinei e LEGALA, dar IMORALA, mai ales ca e inca Anchetata de DNA, NU a disparuut Motivul care a determinat-o sa isi dea Demisia!(prinsa cu SPAGA, e clar ca Moralitatea nu o caracteriza!)
      Ce s-a schimbat de a revenit asupra Demisiei, cand ea motivase Demisia ca e „sub ancheta DNA”, pai si ACUM e sub Ancheta DNA, de ce a revenit asupra Demisiei?!
      Din motivele cunoscute: acesti indivizi din politica romaneasca NU au pic de Omenie, de bun simt, de RESPONSABILITATE, de RASPUNDERE fata de Cetatenii care i-au ALES, ajunsi in politica isi pierd MINIMA Omenie, minimul BUN SIMT.(daca l-au AVUT!)

  42. Bine ca iau profesorii salariu intreg de 2 luni de cand nu mai predau nimic. Si mai urmeaza inca doua luni de somn…

  43. pazea! vine! in 2021!
    acum se simt doar usoare adieri prevestitoare!

  44. Orbane, sa-ti fie rusine!
    Am ascultat la Radio Romania Actualitati(RRA) emisiunea Alexandrei Andon, „Probleme la zi”, invitat dl Daniel Daianu, subiect: Somajul in sectorul bugetar!
    Daniel daianu, evident contrariat de masurile fara vlaga ale guvernantilor, desi Situatia financiara a Romaniei e dezastruoasa!
    Contrariat pentru ca Orban NU are curajul sa spuna CLAR(nici Johannis!) ca Situatia finantelor e oricum jalnica, spune ca trebuie masuri drastice de Reducere a cheltuielilor publice URIASE, care nici din Imprumuturi REzonabile NU vor fi acoperite DACA Economia ramane inca blocata, cine stie cat timp!!
    Invitata pe telefon a fost ametita de la Minsiterul Muncii, Violeta Alexandru, care senina a RELUAT Mizeria debitata de ea Ieri pe Facebook si apioi de Ludovic Orban aseara la B1 TV, anume:
    „Este momentul organizării unui sistem de lucru în instituţii, autorităţi, regii cu capital de stat care să le asigure FUNCTIONALITATEA pe durata stării de urgenţă dar care să ţină cont şi de DORINTA evidentă a multor angajaţi de a RAMANE la domiciliu şi, BINEINTELES, de necesitatea asigurării unui raport just între muncă şi plată. „Şomaj tehnic” în Instituţiile publice, o decizie care asigură posibilitatea tuturor angajaţilor de a RAMANE(NU de a LUCRA!) acasă în această perioadă, prin rotaţie, într-un număr egal de zile dintr-o lună, cu 75% din Salariul de Bază”, a scris ministrul Muncii, pe pagina sa de Facebook.
    https://www.b1.ro/stiri/eveniment/ministrul-muncii-somaj-tehnic-sectorul-public-328054.html

    Adica, ametiti astia iau o astfel de masura, pentru ca „să ţină cont şi de DORINTA evidentă a multor angajaţi de a RAMANE la domiciliu şi, BINEINTELES, de necesitatea asigurării unui raport just între muncă şi plată.”, adica ei vor sa STEA acasa, un nu fac NIMIC, asa ca le mai taiem din Salariile uriase!

    75% din Salariile de baza la bugetari inseamna SUME Uriase, fata de Mediul privat unde Statul roman(„solidar”!!) s-a angajat sa Plateasca pentru Somaj tehnic in aceasta perioada MAXIM 75% din Salariul brut pe economie care e 5429 Lei.
    „Somajul tehnic reprezinta, conform Codului Muncii, reducerea sau intreruperea temporara a activitatii de catre angajator, din motive economice, tehnologice, structurale sau similare. Aceasta masura implica suspendarea contractelor individuale de munca din initiativa angajatorului si plata unei indemnizatii in cuantum de 75% din Salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat. Guverul Orban a anuntat ca indemnizatia pentru Somaj in mediul privat poate fi subventionata de stat in cuantum de MAXIM 75% din castigul salarial mediu brut pe economie.”
    Adica, Statul plateste pentru Somajul unui angajat din mediul privat MAXIM 4072, RESTUL pana la 75% din Salariul de baza al Angajatului de la firma privata(NU mai mult de suma de 4072 Lei) TREBUIE Platit de Firma(DACA are BANII!)!
    Daca Firma NU are BANII aia, Angajatul primeste MAXIM 75% din salariul mediu pe Economie, adica 4072 lei, INDIFERENT ce salariu a avut!
    Bugetarii au NOROC, Orban le DA Bani multi, 75% din Salariile uriase, o sa vada el zilele urmatoare, e JALE la Venituri colectate pe Martie, a spus acum Daianu, care a REFUZAT sa spuna cu cat s-au prabusit Veniturile pe Martie 2020, Venituri oricum CELE mai MICI ca Procent din PIB, in toata UE!
    Asteptam 25 Aprilie!
    Rusine!

    • Auzi, tu nu erai penelista de orinetare?! Sa nu-mi zici ca te uiti in gura securistului ala de Daianu!!!!
      Sa-ti aduc aminte ceva care spune totul despre caracterul unor oameni si atitudinea duplicitara a unor institutii:
      – nici inainte de votarea si promulgarea Legii Pensiilor Publice si nici inainte de elaborarea Bugetului de Stat pentru 2020, nici Daianu, nici Isarescu, nici Consiliul Fiscal si nici BNR nu s-au dat de ceasul mortii si nu au iesit public sa avertizeze ca aceasta lege a pensiilor este o ineptie economica, iar institutional au actionat cu manusi si cu multa umilinta;
      – abia dupa promulgarea Legii Bugetului de Stat au inceput sa vocifereze, Daianu marind turatia cu trecerea timpului, devenind aproape isteric acum vazand cum s-a cascat criza economica!
      Ti se pare o conduita corecta, oportuna si eficace a acestor 2 institutii?!
      Mie NU!

    • @Marcel Radulescu: Da, eu eram incantat efectiv, ca am scapat de analfabeta Dancila si analfabetii ei, NU mai suportam, crede-ma!
      Si chiar ca nu stiu cu cine vom vota data viitoare, dar cu PSD nu, cu USR nu, cu ALDE nu, cu PRO-Romania nu, cu UDMR nu, cu PMP glumeste sotul meu!!
      NU ai dreptate, Daniel Daianu(din Iulie 2019 e la Consiliul Fiscal) a SCRIS Mult despre Legea pensiilor, nu pot sa dau linkurile, NU da G4media postarea, dar iti dau Articolele, e drept scrie „pasareste” cum zice sotul meu, NU spune direct ca va fi DEZASTRU, dar spune in termeni CLARI pentru un om INTELIGENT(sunt convinsa ca tu vei intelege!) ca ar fi DEZASTRU!
      La fel, Ionut Dumitru(fostul sef al Consiliului fiscal, inaintea lui Daniel Daianu!), tinta tuturor ironiilor Olgutei si ale lui Dragnea a atentionat de fiecare data, gasesti articolele lui uror despre Legea pensiilor:
      Dl Guvernator NU a iesit niciodata public inainte de a fi REALES ultima data ca Guvernator, dar DUPA ce a fost reales a vorbit, tot cam pasareste, despre pericolul Cresterii pesniilor cu 40%…
      Dar, au iesit de multe ori Dl Valentin Lazea, economist sf la BNR si Lucian Croiroru, Consilierul guvernatorului, care au SPUS mai direct(mai ales Lazea!) ca e pericol mare! Uite, dau Sursa, Data si Titlul:
      – Ev Zilei: ” Vești alarmante despre CREȘTEREA PENSIILOR? Ce se întâmplă cu deficitul bugetar
      18 august 2019.
      Daniel Dăianu, preşedintele Consiliului Fiscal, a vorbit la emisiunea ”Income” despre modul cum va evolua deficitul bugetar, dacă legea nouă a pensiilor va fi aprobată. Dăianu susține că dacă această lege se va aplica, deficitul ar putea să ajungă la o cotă care ar face piețele foarte nervoase în ceea ce privește România.”

      – cursdeguvernare.ro, 17.09.2019: „Daniel Dăianu / Deficitul acut de spațiu fiscal este tot mai periculos – deteriorarea economiei mondiale ne prinde descoperiți.”
      „Noua lege a pensiilor ar avea un impact mai mult decât sever asupra bugetului public; aplicarea ei ar însemna plusuri de 0,7% din PIB în 2020, 2,7% din PIB în 2021 și 3,7% din PIB în 2022. Avem de-a face cu un non-starter dacă nu se vor găsi modalități de a o face suportabilă pentru bugetul public.
      Concluzie: Deteriorarea mediului economic internațional ne prinde descoperiți, în sensul unui deficit mare de spațiu fiscal.”
      Dupa instalarea Guv Orban, articlolele lui pe subiect sunt numeroase, el gasiti usor!

      Ionut Dumitru, fost presedinte Consiliu Fiscal – a fost cel mai vocal, de fiecare data NU a ezitat sa spuna DIRECT!
      – Bursa.ro, 13 August 2018: „PREVEDERI ELECTORALE ÎN VIITOAREA LEGE A PENSIILOR. Ionuţ Dumitru: „Proiectul legii pensiilor – nesustenabil”.
      onuţ Dumitru: „Dacă întrebaţi 100 de economişti, 99 dintre ei vă vor răspunde că acoperirea din venituri a cheltuielilor anunţate cu pensiile este imposibil de realizat.
      Proiectul de lege a pensiilor prezentat de ministrul muncii Olguţa Vasiles­cu este nesustenabil, susţine Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal.”

      – cursdeguvernare.ro, 10.08.2018, „Noua și spectaculoasa lege a pensiilor: creștere cu 130% a cheltuielilor, formulă nouă de recalculare, noi indemnizații luate în calcul.
      Cheltuielile cu pensiile vor crește cu 131%, de la 60,7 miliarde de lei, estimatul pentru 2018, la 140,02 miliarde în 2022, potrivit proiectului noii Legi a pensiilor, pus în dezbatere publică joi seara.
      Impactul pe patru ani este de 40 de miliarde de lei.
      În 2021, aceste cheltuieli vor fi duble față de prezent, ceea ce presupune o creștere cu 25% pe an a efortului bugetar.
      “Nu există niciun argument logic pentru a susține această dinamică”, a declarat Ionuț Dumitru, președintele Consiliul Fiscal, pentru cursdeguvernare.ro.
      “Noi avem și azi o PROBLEMA de Sustenabilitate a Pensiilor. Nu trebuie să facem niciun calcul. Când cineva îți spune că în trei ani de zile se dublează efortul bugetar, aritmetica nu iese”, a adăugat el.

      – 10.07.2019: Romania libera, „Ionuţ Dumitru: „Impactul creşterii pensiilor este complet nesustenabil” Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat recent Legea pensiilor. Punctul de pensie ajunge la 45% din valoarea salariului mediu brut pe economie.

    • Iar dupa venirea Guv liberal si pregatirea Legii Bugetului pe 2020, Daniel Daianu a scris mult pe subiect:
      – radioeuropaliberaRomania, 27 octombrie 2019, „Avertismentele lui Daniel Dăianu: Bugetul este cea mai mare provocare pentru această țară în momentul de față.”
      „Președintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu, a declarat, într-o emisiune la Digi24, că bugetul pentru 2020 reprezintă principala provocare pentru Guvernul care urmează să fie instalat la Palatul Victoria.
      Daniel Dăianu avertizează că anul acesta este „gestionabil”, cu toate că va fi dificil de închis cu un deficit de 3%, dar a atras atenția că presiunile pe buget sunt foarte mari.”

      – RadioeuropaliberaRomania, 15 octombrie 2019, „Majorările de pensii în 2020 sunt iluzii. Și ce mai spun economiștii din zona liberală”
      „Închiderea anului 2019 în ținta de deficit și construirea bugetului pentru anul următor vor pune probleme noului Executiv. Chiar Guvernatorul BNR, a atras atenția CONSTANT în ultima vreme că Bugetul este tot mai tensionat. Acest lucru se datorează faptului că pensiile și salariile reprezintă cumulat circa 23% din PIB, în contextul în care aproape toți banii încasați din taxe și impozite, care reprezintă mai puțin de 30% din PIB, se duc către aceste cheltuieli rigide.”

      – Bursa.ro, 28 Noiembrie 2019, DANIEL DĂIANU, PREŞEDINTELE CONSILIULUI FISCAL:”Un deficit bugetar de 3% în 2020 este imposibil”.
      Aplicarea formei actuale a Legii pensiilor va avea un impact semnificativ asupra bugetului pe anul viitor, iar deficitul va exploda în 2021, potrivit afirmaţiilor lui Daniel Dăianu, preşedintele Consiliului Fiscal.
      Domnia sa a declarat ieri, la conferinţa „Buget şi fiscalitate 2020: dinspre politica oficială spre mediul de afaceri”: „Bugetul nu poate absorbi impactul aplicării Legii pensiilor. Sunt oameni care nu au simţul proporţiilor (…) Momentul adevărului este 2020. Ştiu că este an electoral, dar bugetul din anul 2020 pune sămânţa pentru cel din 2021. Creşterea pensiilor din 2020 va tripla deficitul în 2021. Bagi ţara în şanţ cu astfel de deficit. Acum nu este în şanţ, dar cu aşa un deficit o băgăm în şanţ. Pieţele oricum vor reacţiona, ele nu aşteaptă să treacă alegerile la noi”.

      Cred ca gasiti MULT mai MULTE sigur, mai documentati-va cand scrieti!
      Succes!

    • In 26.06.2019 legea a fost votata definitiv, iar in 08.07.2019 a fost promulgata de desteptul pamantului, ca pleca fuga in vacanta!
      Tot ce este avertizat sau criticat public dupa 07.07.2019 este egal cu ZERO!
      In textul meu nu m-am referit la Ionut Dumitru, care stiu ca e un om serios si foarte bine pregatit profesional.
      Avertismentul „pasaresc” al lui Daianu, pana la fabricarea Bugetului de Stat, nu se pune tocmai pentru ca e pasaresc.
      Mi-ati insirat inutil o gramada de declaratii avute loc DUPA promulgarea legii, ca si cum n-ati fi citit si inteles ceea ce am scris eu! Recititi, daca prindeti mai greu!
      Si nu trebuie sa ma „mai documentez” eu retroactiv pe acest subiect, pentru ca il stiu pe de rost deoarece l-am urmarit „pas cu pas” in desfasurarea lui, fiind direct interesat.
      Nu stiu de ce sau de unde aveti impresia ca sunteti foarte documentata, dar sper sa va dati seama ca de obicei scrieti mult si fara rost (n-am vrut sa zic prost!).
      Hai, sanatate!

    • @Marcel Radulescu: Scuze, nu am prea vazut ca scrieti „documentat”, doar cateva cuvinte, de regula, acuzatii si jigniri fara sa ADUCETI(nu spun ca nu aveti ce aduce!) argumente, la Johannis, Orban si altii..
      Aduceti ceva „documentatie”…
      Succes!

    • A prelua pe nemestecate o grămadă de „documente”, informații și date, fără a înțelege conținutul și importanta lor, cronologia și contextul lor, raportul cauza-efect, fără o analiza pe baza de logica și gândire critica, nu te face nici mai mai inteligent, nici mai deștept, ci dovedește cât ești de superficial și limitat, adică de analfabet funcțional.
      Va propun să-l lăsați pe soțul dvs. sa va înlocuiască la comentarii, pare-se ca decelează mai bine!

  45. – Produsul Intern Brut al Frantei va inregistra o cadere de aproximativ 6% in primul trimestru al acestui an comparativ cu trimestrul precedent, afectat de pandemia de Covid-19 care a paralizat o mare parte a economiei si a aruncat a doua economie a zonei euro in recesiune, conform unei estimari publicate miercuri de Banca centrala a Frantei, transmite AFP
    – Prognoza dura a economistilor: „Mama tuturor recesiunilor a sosit.”

    Guvernul Romaniei, vesel, se indreapta spre fundul prapastiei!
    Daca era Veorica intelegeam, dar pe Orban NU il inteleg si NU voi vota PNL cat timp bugetarii lui dragi sunt scutiti de participarea la Solidaritatea invocat la TV de Orban, Johannis si Catu!
    Rusine!

  46. somaj pentru bugetari, inteleg, dar de ce doar tehnic?

  47. Sică mandolină bețivule elimină pensiile speciale, cumulul pensiei cu salariul de la stat, restructurează din temelii aparatul de stat nu trimite femeile de serviciu în șomaj tehnic nesimțitule. HUOOOOOOO

  48. Buna seara!JAKI!!!Dai dovadă de un tupeu fără limite și nu te suspectează nimeni de inteligență!!!1.Tu contribui doar cu rate lunare ca la CAR la sanatate(pentru că dacă se întâmplă să ai nevoie,nu împarți nici cu bugetul și nici cu angajatorul!!!),la pensie(pentru că mă gândesc că vrei să stai linistit la bătrânețe sau dacă,Doamne fereste ai un accident!!),la somaj(pentru că există și aceasta varianta,drept dovadă,acest moment!!!) ,un impozit pe venit care se duce către bugetul statului pentru ceea ce tu primesti:educatie,străzi,siguranță,etc.,precum și un impozit pe clădiri și masina(daca le detii!!)care este de 10 ori mai mic(Ca și cost!!) decât pentru privați!! 2.PRIVATII plătesc la bugetul statului:TVA,taxe vamale,impozit pe profit(sau microintreprinderi),tot felul de taxe în funcție de autorizațiile necesare,astfel la DSP,la DSV,la cadastru,la CNAIR(fata de persoanele fizice,trebuie să plătim și accesul în strada),la ORDA(ministerul culturii),la pompieri și,cred ca mai sunt câteva dar,nu sunt în stare (de nervii pe care mi i-ai facut!!!) să mă concentrez!!!La BUGETUL LOCAL:autorizație de funcționare,impozit pe clădiri,terenuri și mașini de 10 ori mai mare decât costul stabilit pentru persoane fizice!!!Si că să nu discutăm și de bănci și utilități unde costurile sunt,de regulă de 4-5 ori mai mari decât pentru persoanele fizice!!!Deci,dacă faci fata,asuma-ti acest RISC și,fii PATRON(Sau angajator)!!!Toti neică nimeni cred că este usor dar,habar nu au cu ce sacrificii și câte riscuri!!!Totodată, NU mai utilizați cuvântul EVAZIONIST că și termenul PENAL!!!Statul și niciunul din voi nu a făcut cadou și nici nu a riscat cu Angajatorii români,dar aceștia sunt impozitării și taxați de când ajung la registrul comerțului să se înregistreze!!!Nu reușesc sa-si recupereze banii investiți pe care REPET,nu i-au primit cadou!! ci au riscat,cu credite la banci,cu bani imprumutati de la familie,prieteni,si-au vandut locuinta,etc.(riscuri pe care voi,ca angajati nu vreti sa vi le asumati!!) DAR,sunt taxati,impozitati si controlati de unii dintre voi!Fiecare din noi isi are rolul lui in societate dar,nu minimalizati aportul sectorului PRIVAT!!Genul acesta de pandemie ,transforma viata tuturor peste cap dar,falimentul sau o Greva fiscala a sistemului privat ,poate sa dea BUGETUL tarii peste cap !!!!Atunci sa vedem daca tu si altii ca tine,vor mai incasa salariul lunar din contibutivitatea ta si a altora care gandesc ca tine!!!

  49. Se scurge rautatea din voi si va bucurati doar la raul altuia. Sa va fie rusine. Nu uitati ca nu e nimic care sa nu se intoarca. Bugetarii nu sunt toti la fel, cum nici cei din privat nu sunt la fel. Sunt oameni cu totii, unii mai muncitori, altii mai putin muncitori. Nu ar trebui sa se taie din salariu decat celor cu salarii foarte mari, nu tuturor dupa o viata de munca. Si ce tot aveti atata cu pensionarii? Voi n-aveti parinti? Voi nu veti fi pensionari intr-o zi?