Lufthansa își angajează un responsabil pentru antisemitism după ce a refuzat zborul a 100 de evrei ultraortodocși/ O parte dintre aceștia refuzase să poarte mască de protecție, conform politicii companiei germane de zbor
Lufthansa își angajează un responsabil pentru antisemitism după ce a refuzat zborul a 100 de evrei ultraortodocși, notează timesofisrael.com. O parte dintre aceștia refuzase să poarte mască de protecție anti-COVID, conform politicii companiei germane de zbor.
Zborul a avut loc în luna mai, atunci când unui grup numeros de evrei ultraortodocși, cu trăsături fizice similare și ușor de recunoscut, i s-a refuzat călătoria în Budapesta, acolo unde urmau să participe la comemorarea unui rabin mort în urmă cu un secol.
Compania de zbor germană acuzată de antisemitism a confirmat, de asemenea, că va adopta definiția antisemitismului din cadrul Alianței Internaționale pentru Memoria Holocaustului (IHRA), pe care guvernul Germaniei a aprobat-o în 2017.
O investigație independentă comandată de compania aeriană cu privire la incidentul din luna mai a constatat că nu au existat dovezi de antisemitism instituțional, chiar și după ce un membru al personalului Lufthansa ar fi fost filmat spunând: „Evreii au fost cei care au făcut mizerie, cei care au creat probleme”, făcând referire la refuzul acestora de a purta mască, fapt care a necesitat mai multe intervenții verbale ale comandantului aeronavei, conform Washington Post.
Deși doar un grup mic de evrei a refuzat să poarte mască, pasagerii susțin că angajații Lufthansa de la aeroportul din Frankfurt au luat măsuri pentru a interzice tuturor pasagerilor care păreau evrei conform înfățișării să se îmbarce în zborul de legătură.
Într-o scrisoare din 22 iulie către Conferința președinților principalelor organizații evreiești americane, obținută de Jewish Telegraphic Agency (JTA), Jens Ritter, directorul general al Lufthansa, a declarat că grupul de lucru intern al companiei aeriene care a investigat incidentul a recunoscut că unii dintre membrii echipajului au fost „insensibili și neprofesioniști”, dar raportul a concluzionat: „Investigația amănunțită nu a relevat niciun sentiment de antisemitism, prejudecată sau comportament premeditat din partea reprezentanților Lufthansa”.
Ritter a continuat să acuze „un lanț nefericit de comunicare inexactă, interpretări greșite și judecăți greșite neintenționate” și a precizat că „mai mulți pasageri evrei ortodocși” care nu respectau reglementările privind purtarea măștii au „creat o situație delicată” și au declanșat „mai multe anunțuri” din partea comandantului.
Halpern, un bărbat de 45 de ani din Long Island, ai cărui bunici au fost supraviețuitori ai Holocaustului, i-a spus femeii că a-i alege pe toți evreii este „înfiorător” și antisemit, transmite Washington Post.
David Landau, în vârstă de 49 de ani, din Brooklyn, călătorea împreună cu soția sa la clasa business în prima etapă, zborul 401. Potrivit lui Landau, citat de Washington Post, pilotul a anunțat că însoțitorii de bord erau frustrați de pasagerii care refuzau să respecte cerința obligatorie de a purta o mască și de persoanele care blocau galerele pentru a se ruga. Pilotul a avertizat că cei care nu se supun cerințelor echipajului vor avea probleme cu zborul de legătură, a declarat Landau.
În timp ce marii transportatori americani au renunțat la obligativitatea folosirii măștilor, transportatorul german Lufthansa cere pasagerilor și echipajului să poarte o mască de tip medical în timpul zborurilor.
Lufthansa a afirmat într-o declarație după incidentul din luna mai că „regretă circumstanțele care au înconjurat decizia de a exclude pasagerii afectați din zbor” și și-a cerut scuze „nu numai pentru inconvenientele create, ci și pentru ofensa provocată și impactul personal”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank