G4Media.ro

Lumea paparazzilor: „Oamenii cred că suntem niște nemernici. Dar celebritățile sunt cele…

Foto: Pexels

Lumea paparazzilor: „Oamenii cred că suntem niște nemernici. Dar celebritățile sunt cele care ne sună” (The Guardian)

Mulți oameni cred că fotografii liberi se întâmplă să dea din întâmplare peste vedete TV care fac exerciții fizice cu machiaj complet, peste muzicieni care se îndreaptă foarte încet spre mașinile lor în fața hotelurilor de cinci stele sau peste actori de telenovele care se zbenguie în valurile din Dubai. Ceea ce publicul nu vede, însă: paparazzi care merg în vacanță cu celebritățile; agenții care au paparazzi pe lista rapidă de apelare; paparazzi care oferă o parte din venitul lor persoanelor pe care le fotografiază, arată un articol The Guardian dedicat lumii acestor fotografi, adeseori disprețuiți de marele public.

Dar în ultimele luni, paparazzi au fost împinși în lumina reflectoarelor, fără să vrea. În cazul de defăimare „Wagatha Christie”, recent încheiat, au fost prezentate instanței mesaje text în care Rebekah Vardy și fostul ei agent Caroline Watt discutau despre informarea agenției foto Splash News despre arestarea fotbalistului Danny Drinkwater (Splash News și Backgrid sunt cele mai importante agenții foto din industrie, responsabile pentru majoritatea imaginilor vândute în ziare și reviste).

Între timp, mania publicului pentru fotografiile de paparazzi continuă să crească. În ianuarie, starul pop și antreprenorul în domeniul beauty Rihanna a anunțat public că este însărcinată prin intermediul unui set de fotografii înscenate care o arătau plimbându-se cu iubitul ei, rapperul A$AP Rocky, în Harlem, New York City. În martie, internetul a intrat într-un paroxism de nostalgie atunci când Jennifer Lopez și Ben Affleck au recreat o scenă din videoclipul lui Lopez din 2002, Jenny from the Block, în beneficiul unui fotograf poziționat convenabil cu o cameră cu obiectiv lung.

„Cred că mulți oameni sunt destul de proști în ceea ce privește modul în care funcționează”, spune paparazzo Aaron Parfitt, din Manchester. „Oamenii cred că suntem niște gunoaie care atârnă în copaci. Dar aceste celebrități ne sună”. El estimează că 80% dintre fotografii sunt pregătite în avans. „Am fost în vacanță cu celebrități”, spune Parfitt, în vârstă de 22 de ani. „Cele mai multe dintre ele sunt vedete de reality-show. Mergem în Spania, filmăm șase seturi în bikini”

Predomină o cultură a omertà. „Nimeni nu vrea să vorbească despre asta”, spune Malin Andersson, influencer și podcaster în vârstă de 29 de ani din Bedfordshire. „Dar eu am făcut-o. Recunosc deschis acest lucru”. După ce a părăsit Insula Iubirii în 2016, ea a pozat în mod obișnuit pentru fotografii aranjate. „A fost al naibii de ciudat”, spune ea. „Mă prefăceam că sunt pe telefon. M-am simțit atât de ciudat făcând asta. Dar apoi a devenit o normă”.

Colega de la Love Island, Rachel Finni, 30 de ani, își amintește momentul în care a fost informată despre această practică. Ea lua cina cu o celebritate minoră, după ce tocmai părăsise emisiunea. „Mi-a spus: „O să-i trimit un mesaj tipului cu pozele”. Finni a fost confuză. „El a spus: „Dragă, băieții cu pozele vin doar dacă îi suni tu!””. În următoarele câteva luni, ea i-a anunțat în mod obișnuit pe paparazzi de planurile ei. „Să te vezi în ziare și reviste în fiecare zi este cel mai incredibil sentiment”, spune ea.

Finni și Andersson nu sunt singure. „Când ieși din Insula Iubirii, ai un an la dispoziție pentru a încasa bani până la sezonul următor”, spune Jesal Parshotam, 32 de ani, un paparazzo care lucrează în Londra și Los Angeles. „Cei care reușesc sunt cei care apar în mod regulat pe MailOnline. Cei de la Insula Iubirii ies pentru a fi fotografiați. Fiecare are omul lui”.

Nu doar vedetele de rang inferior contactează în mod curent paparazzi. „Kim Kardashian are o relație unică cu paparazzii”, spune Emily Rose, al cărei podcast de cultură pop It’s Become a Whole Thing disecă relația dintre celebrități și paparazzi. Kardashian a recunoscut că a căutat paparazzi atunci când era la început de carieră; se înțelege că lucrează cu fotografi favoriți.

Rihanna are o relație apropiată cu paparazzo Miles Digg, care a realizat fotografiile de dezvăluire a sarcinii. „Are încredere în el”, spune Parshotam. „Ea lucrează cu el de peste 10 ani. Dacă suntem într-o mulțime de 10 fotografi, am văzut-o oprindu-se și îmbrățișându-l.”

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Miles Diggs (@diggzy)


Motivul pentru care celebritățile anunță paparazzi despre locul unde se află este același. „Este un joc de expunere”, spune Chad Teixeira, președintele firmei de PR pentru celebrități Daddy the Agency. „Este vorba de a rămâne relevant”. Teixeira contactează adesea paparazzi în numele clienților săi. „Ceea ce trebuie să rețină toată lumea este că fiecare își face doar treaba”, spune Teixeira. „Celebritățile au nevoie de paparazzi pentru a-și promova profilurile. Ziarele au nevoie de celebrități pentru a obține un venit. Unul nu poate exista fără celălalt”.

În accepțiunea generală a publicului, paparazzi sunt bărbații cruzi, de obicei chelioși, care au urmărit-o pe Britney Spears până a făcut o criză de nervi. „Cu siguranță am făcut parte din asta”, spune Giles Harrison, în vârstă de 53 de ani, un veteran al industriei care locuiește în Los Angeles. „A fost una dintre cele mai întunecate perioade din industrie”. Ca atare, paparazzi sunt în mod obișnuit disprețuiți. „Suntem urâți mai mult decât agenții de circulație”, spune Jaimie Harris, 31 de ani, un paparazzo devenit editor de imagine din Essex. „Oamenii obișnuiau să strige la mine: „Ai ucis-o pe Prințesa Diana!””.

Perioada 2004-2016 a fost o „epocă de aur”, spune Harrison. „Atunci făceam mai mulți bani decât știam ce să facem cu ei”. Compania sa a generat aproximativ 1,5 milioane de dolari anual din vânzarea de imagini. În Marea Britanie, ancheta Leveson a audiat în 2011 mărturii de la martori, printre care Sienna Miller, care a declarat că a fost scuipată și abuzată verbal de fotografi, și JK Rowling, care a spus că paparazzi au vizat școala primară a fiicei sale. Dar majoritatea paparazzilor insistă că vremurile rele în care Spears, Lindsay Lohan, Charlotte Church și altele erau batjocorite și hărțuite sunt de domeniul trecutului. „Când oamenii se gândesc la paparazzi, se gândesc la acea epocă a goanei după aur a lui Britney Spears”, spune Parshotam. „Dar acea fotografie era dezgustătoare și nu mai există. Suntem cu toții împotriva ei”.

Odată cu apariția rețelelor de socializare, marjele au fost strânse. Ziarele și revistele sunt mai puțin dispuse să plătească pentru fotografii atunci când le pot prelua gratuit de pe Instagram. Celebritățile nemulțumite că sunt fotografiate pot încărca o imagine cu ele însele pe rețelele de socializare, omorând valoarea unei fotografii de paparazzi. În timp ce seturile de fotografii ale unor vedete de rang A rareori văzute încă se vând cu zeci de mii de lire sterline, majoritatea paparazzilor nu câștigă mai mult de câteva sute de lire sterline la un moment dat. „Cunosc atât de mulți oameni care renunță sau care se luptă”, spune Harris.

Pentru că sunt mai puțini bani în joc, paparazzi s-au mai liniștit. „Nu mai este frenezia dcare a fost odată”, spune Harrison. „Când oamenii pot obține zeci de mii de dolari pentru o poză, îi poate face pe oameni însetați de sânge”. Asta nu înseamnă că nu are loc un comportament intruziv. În timp ce Parshotam spune că nu ar fotografia pe cineva dacă acesta i-ar cere să nu o facă, Parfitt și Harris au făcut-o. „Cred că dacă urmărești pe cineva, făcând poze sub acoperire în oraș, este un joc corect, chiar dacă nu știe că ești acolo”, spune Harris. „Pentru asta suntem acolo. Suntem acolo pentru a face fotografii.”

Multe vedete de top au ajuns la o înțelegere cu cei care le fac poze. „Celebritățile înțeleg acum beneficiile pe care le au”, spune Parshotam. Harrison este de acord. „Este mult mai puțin contradictoriu. Oricât de mult ar părea că oamenii par să nu le placă în mod deschis paparazzi și produsul, în culise, oamenilor le place și îi îmbrățișează.” Acest lucru nu înseamnă că toate marile vedete apelează la paparazzi. Ca regulă generală, cu cât cineva este mai faimos, cu atât este mai puțin probabil să facă acest lucru, deși există și excepții de profil înalt.

Vedetele care nu sunt de acord cu paparazzi? Adele. Prințul Harry. David Beckham. Femeia momentului Coleen Rooney, spune Parfitt. „Dacă o prinzi într-o zi bună, nu se supără”, spune el. „Într-o zi proastă, îți spune să te duci dracului”. Cei care vor să evite să fie fotografiați știu să evite locurile de întâlnire celebre ale celebrităților, cum ar fi Carbone din New York sau Chiltern Firehouse din Londra. „Oamenii care vor să fie văzuți vor fi văzuți”, spune Harris.

În schimb, celebritățile disperate să rămână demne de știri pot recurge la acrobații degradante. În 2016, Parfitt a fotografiat o fostă concurentă de la Big Brother care poza goală pe plaja din Blackpool. „Mi-a trimis un mesaj pe Twitter și mi-a spus: „Am o idee. Ce-ar fi dacă aș face baie dezbrăcată pe plaja Blackpool?”, spune el. „Am acceptat și s-a dus pe plajă și a început să se dezbrace și să se rostogolească pe nisip”. Imaginile au devenit virale. „I-au plăcut la nebunie. A adus-o din nou în presă, să spunem așa”.

Dar și alte celebrități s-au săturat de roata hamsterului. „Mergeai la evenimente doar pentru a fi fotografiat”, spune Andersson. „Atât de trist era. Și la fel era toată lumea. A doua zi, te uitai pe Mail să vezi dacă ai apărut acolo și te simțeai prost dacă nu erai.” Atunci când flash-urile încep să cadă pe alte talente mai proaspete, sentimentul de pierdere poate fi zdrobitor. „Faptul că mă vedeam în Mail mi-a oferit validare, dar era o validare goală. Pentru că articolul pica în cinci minute și îl vroiai pe următorul. Devine un fel de dependență și începi să îl urmărești mai mult.”

Problema cu invitarea paparazzilor să-ți fotografieze viața, spune Finni, este că începi să te gândești la fiecare aspect al vieții tale, chiar și la cele mai întunecate momente, ca fiind momente monetizabile. „Vezi oameni care au trecut prin evenimente traumatizante și care a doua zi apar în Mail”, spune ea. „Te gândești: treci prin ceva atât de deranjant, dar ai chemat pe cineva să vină să-ți facă o poză? Unde se pierde simțul valorii propriei intimități? Ce mesaj le transmiți celor care îți calcă pe urme, în ceea ce privește faptul că pășești în lumina reflectoarelor?”. Andersson și Finni nu mai aranjează fotografii cu paparazzi. „Nu ajută cu nimic pentru mine, decât să le reamintesc oamenilor că exist”, spune Finni. „Și în ce fel mă avantajează pe mine să le amintesc oamenilor că exist? Este atât de gol”.

Toată lumea din acest ecosistem este obligată să joace o șaradă complicată. Celebritățile se prefac că nu au contactat paparazzi; fotografii acceptă antipatia publicului ca pe un preț necesar pentru a-și face treaba. „Am avut oameni care treceau pe lângă mine spunând: „Lăsați-i în pace!””, spune Parfitt. „Iar eu mă gândesc: „M-au sunat să fac aceste fotografii. Dar celebritățile nu pot fi văzute lucrând cu paparazzi. Așa că trebuie să spună: „Este în regulă – sunt obișnuită””. .

Publicul ia și el parte la această negare colectivă. Oricât de mult am hărțui paparazzi pe stradă și am invoca invadarea vieții private, consumăm aceste imagini cu voracitate. Într-adevăr, piața nu ar exista fără clienți. Harris spune: „Oamenii se plâng: „Lăsați-i în pace!”, dar ei sunt cei care se uită la poze.”

Articol The Guardian.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...