Lupta sindicală din învățământ, în Germania, Franța, Marea Britanie, Spania și SUA: acțiunile organizațiilor de profesori în pandemie, de la proteste auto la acțiuni în instanță împotriva autorităților
În România, când autoritățile iau vreo decizie sau vehiculează vreun scenariu privind școala în pandemie, cel mai puternic se aude, în public, vocea organizațiilor de elevi și de părinți. Profesorii se aud la rândul lor, individual, în comentarii pe site-uri și pe Facebook. În alte țări, la aceleași probleme de actualitate, cel mai mult pun presiune pe autorități nu elevii, nici profesorul X sau Y, ci mișcările sindicale și organizațiile de profesori sau de directori de școală. Aceștia acționează proactiv și concentrat, permanent de la începutul pandemiei încoace, apelând la toate instrumentele posibile, de la vociferări în presă, la proteste și acțiuni în instanță.
- EduPedu.ro vă prezintă exemple de acțiuni ale profesorilor prin organizațiile lor, în ultima perioadă, în fața măsurilor pe care autoritățile din diverse țări le-au luat sau nu le-au luat în privința deschiderii școlii
Mai întâi, cum se vede public acțiunea sindicală din România?
Sindicatele, aici, participă la consultări, discută cu ministerul, dar profesorul de rând are rareori șanse să afle poziția organizației care îl reprezintă. Când s-a vorbit despre echivalarea Bacului și a Evaluării Naționale cu mediile, poziția sindicatelor a fost pasivă. Săptămâna trecută, și-au făcut auzită poziția la comun cu alții în problema tabletelor pentru elevi și profesori. În prealabil, Simion Hăncescu, de la Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a dat un interviu pentru Agerpres în care spunea ce consideră imposibil și dificil în modelul hibrid și din care reieșea o singură doleanță – instruirea profesorilor pentru a putea preda online, la nevoie. Federația Alma Mater a luat și ea o poziție publică, recent – dar legat de alte probleme.
Cum acționează sindicatele în fața deciziilor autorităților, în alte țări
Indiferent că susțin sau nu măsurile autorităților, mișcările sindicale și asociațiile profesionale ale cadrelor didactice iau poziție permanent pentru a apăra interesele membrilor, când autoritățile iau decizii ce afectează, în opinia lor, sănătatea și siguranța membrilor (pe lângă interesul general valabil al protejării elevilor). Cum se fac ele auzite, dincolo de simplele comentarii pe forumuri online, în condițiile în care guvernele iau decizii în pandemie?
Citește articolul complet pe EduPedu.ro
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank