MAE anunță că a distribuit apă, alimente, mănuși, măști de protecție și dezinfectant sutelor de români blocați în Dover, Maidstone și Folkestone, zonele de ieșire din Marea Britanie
Cetățenii români blocați la ieșirea din Marea Britanie, în zona de intrare în Eurotunel, la Folkestone, dar și cei 350 de români blocați la Maidstone și în portul Dover au primit, marți seara, asistență consulară, anunță MAE. Potrivut unui comunicat de presă, o echipă a secției consulare le-a distribuit românilor blocați în aceste zone din Marea Britanie apă, mănuși, măști de protecție și dezinfectant. Blocajele au apărut după noile restricții anunțate de autorițățile britanice în urma apariției unei variante mutant a virusului SARS COV 2, despre care se crede că este cu 70% mai contagios.
Redăm mai jos integral comunicatul MAE
”În continuarea precizărilor privind situația generată de măsurile adoptate de către Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord și de către unele state europene, în vederea limitării răspândirii infecției cu noua tulpină a virusului SARS-CoV-2, Ministerul Afacerilor Externe face următoarele precizări:
Au fost continuate pe parcursul acestei zile demersurile la nivel european și bilateral în relația cu Franța, inclusiv la nivel ministerial, pentru a solicita identificarea de urgență a unei soluții care să permită deblocarea situației actuale în care se regăsesc cetățenii şi transportatorii români blocați, alături de mulți alți cetățeni europeni, la frontierele Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
Totodată, Ministerul Afacerilor Externe precizează că, în cursul acestei dimineți, reprezentanți ai secției consulare din cadrul Ambasadei României la Londra s-au deplasat în zona Dover, pentru a asigura asistență consulară si pentru a distribui apă și alimente transportatorilor români staționați în această zonă. De asemenea, în cursul nopții trecute, o echipă formată din funcționari consulari și voluntari înregistrați la Ambasada României la Londra s-a deplasat la Maidstone, pentru a acorda sprijin celor aproximativ 350 de cetățeni români blocați în zonă, distribuind apă și alimente. În egală măsură, reprezentanți ai secției consulare din cadrul Ambasadei României la Londra se află la Folkestone, pentru a acorda asistență consulară cetățenilor români staționați în această zonă și a le distribui alimente, apă, mănuși, măști de protecție și dezinfectant.
Ministerul Afacerilor Externe precizează că Ambasada României la Londra este în dialog permanent cu autoritățile locale, solicitându-le asigurarea întregului sprijin pentru cetățenii români blocați în aceste zone, până la identificarea unei soluții concrete.
MAE menționează că au fost întreprinse demersuri și la nivelul Ambasadei României la Paris. Astfel, misiunea diplomatică este în dialog constant cu autoritățile franceze, iar o echipă mobilă din cadrul misiunii diplomatice este pregătită să se deplaseze la punctul de trecere a frontierei cu Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
MAE reamintește că, la nivelul reprezentanțelor diplomatice și consulare din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Republica Franceză, Republica Federală Germania și din Regatul Belgiei, au fost puse la dispoziția cetățenilor români următoarele linii telefonice dedicate special pentru preluarea apelurilor în acest context:
0044 773 871 6335, 0044 7503882992, 0044 8000 353328 – Londra, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
0044 753 560 4342 – Manchester, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
0044 7951 858 445 – Edinburgh, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
0033 6 80 71 37 29 – Paris, Republica Franceză
0049 160 157 9938 – Berlin, Republica Federală Germania
0032 2 344 0854 – Bruxelles, Regatul Belgiei”
Context
Opirea bruscă a legăturilor între Marea Britanie şi continentul european blochează în continuare sute de tiruri în portul din Calais şi în cel din Dover, transformate astfel într-un parking gigant. Sindicatele franceze denunţă condiţii inumane pentru şoferii blocaţi de ambele părţi. În portul din Calais sunt zeci de camioane iar transportatorii se plâng că riscă să aibă pagube importante din cauza acestui blocaj pus pe seama unei mutaţii a Covid-19, transmite RFI.
Directorul general al Portului din Calais susţine că există o cerere foarte mare pentru ca aceste camioane să fie preluate pe ferry şi transportate fără şofer, pentru ca marfa să nu se strice astfel. Odată încărcate, trebuie găsite companii franceze dispuse să le preia imediat ce au ajuns în Anglia.
Ïn timp normal, ferry-uri pline cu camioane efectuează, în 1h30, rotaţii continue între Calais şi portul aflat de cealaltă parte, Dover.
Acest blocaj decis duminică seară a determinat portul Calais să se adapteze la situaţie şi să preia doar camioane ori remorci fără şofer – căci doar vehiculele fără vreo persoană în ele pot intra în Franţa dinspre Regatul Unit.
Numeroşi transportatori, printre care şi numeroşi români, după cum relatează France Presse, îşi garau marţi dimineaţa remorcile în parking-ul de pre-îmbarcare pentru a fi trimise către portul din Dover.
Cei care nu au mărfuri perisabile preferă să mai aştepte. Chiar dacă traficul va fi reluat la miezul nopţii, şoferii vor trebui să aştepte cel puţin două zile pentru a se putea îmbarca toţi cei care aşteaptă în port, de sâmbătă ori duminică.
Situaţia este dată peste cap şi în portul din Dover, unde se înregistrează o lipsă de personal, motiv pentru care nu pot fi transportate mai mult de 12 camioane pe un ferry. Iar în plus, există o problemă de stocare a produselor căci capacitatea portului este de 100 de tiruri.
Citește integral pe RFI
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu