G4Media.ro

Mai multe metropole germane interzic circulația mașinilor vechi cu motoare diesel: Bucuria…

Foto: Pixabay

Mai multe metropole germane interzic circulația mașinilor vechi cu motoare diesel: Bucuria ecologiștilor și disperarea mamelor singure

CO2, particule de praf, oxizi de azot. Toate dăunează sănătăţii. Iresponsabil şi imoral! Posesorii de maşini cu motoare diesel sunt acum traşi de urechi şi, pur şi simplu, expropriaţi, este de părere Andelko Subic într-un comentariu pentru Deutsche Welle.

Isteria în jurul motoarelor diesel, care a acaparat Germania, a atins o nouă dimensiune. Tribunalele care impun interdicţii de circulaţie în cazul maşinilor cu motoare diesel mai vechi nu sunt de criticat. În fond, de ani de zile există nişte limite privind gradul de poluare. Totuşi, începând din 2019, în metropole ca Frankfurt sau Köln nu vor mai putea circula zeci de mii de maşini pe toată raza acestor oraşe, nu numai în centru. Pur şi simplu!

Fără îndoială ecologiştii sărbătoresc aparenta lor victorie asupra concernelor producătoare de vechicule şi a lobbyiştilor din industria automobilistică. În sfârşit, victorie! – jubilează autoproclamaţii „salvatori ai lumii”. Pardon? Mai sunt în toate minţile?! Fiindcă politica unei conştiinţe curate are şi consecinţe: milioane de germani trebuie să meargă în continuare la muncă – mulţi în marile oraşe ale ţării. Argumentul prietenos că din ce în ce mai mulţi preferă deplasarea cu bicicleta n-are nicio legătură cu realitatea. Zilnic fiecare navestist din Germania străbate în medie 17 kilometri pentru a ajunge la locul de muncă. În condiţiile unui transport feroviar la preţuri piperate, cu trenuri supraaglomerate şi nepunctuale, singura alternativa care le rămâne este maşina.

O victorie a concernelor auto

De aceea interdicţia de circulaţie aplicată în cazul maşinilor vechi nu reprezintă o victorie asupra concernelor producătoare de maşini, ci o victorie a acestor concerne! Numai în oraşul Köln vor fi afectaţi de viitoarea măsură legală aproximativ 110.000 de proprietari de autovehicule, cărora li se adaugă navetiştii din localităţile limitrofe. Toţi aceşti şoferi vor fi obligaţi să-şi cumpere alte maşini. Aşa arată o înfrângere o omului de rând! Sentinţele judecătoreşti, pronunţate între timp aproape săptămânal, sunt – nici mai mult nici mai puţin – o formă de expropriere brutală la care nici măcar unii lideri comunişti n-au îndrăznit. Un lucru de care se bucură nu numai ecologiştii, ci şi Partidul Stângii (Die Linke). De ce? Păi cine conduce maşini mai vechi? Brokerii? Directorii de bănci?

Nu. Proprietarii de autovechicule mai vechi sunt, de exemplu, menajerele care lucrează dimineaţa pentru 12 euro/oră în nordul oraşului Köln, iar după-amiaza se deplasează cam 15 kilometri în sudul urbei, tot la muncă. Pentru acestei femei fiecare minut contează.

Timpul este la fel de important şi pentru mamele singure care îşi lasă copiii la grădiniţă sau la şcoală şi apoi trebuie să ajungă repede la serviciu. Ar trebui să-şi cumpere ele maşini electrice? Bineînţeles! Dar deocamdată se roagă la Dumnezeu ca vechile lor autovehicule să mai treacă măcar o dată inspecţia tehnică. Căci de nu, e jale pentru ele!

În fiecare strigăt de bucurie al taberei ecologiste există şi o cantitate de egoism pe măsură: „Maşinile diesel n-au ce căuta aici, fiindcă aici, în acest oraş, locuiesc eu! Eu!”. Pentru moraliştii politicii de mediu, problemele menajerelor sau ale micilor întreprinzători nu contează. Sloganul lor, al ecologiştilor: „Vreau să trăiesc în inima unei metropole, dar vreau şi un aer curat”.

Interdicţiile masive privind circulaţia maşinilor vechi nu vor face decât să exporte problema poluării. Fiindcă multe dintre aceste autoturisme vor fi „expulzate” în estul şi sud-estul Europei, în Orientul Apropiat sau în Africa. Acolo lumea de bucură de „prostia nemţilor”. Dar oare Minskul, Belgradul sau Cairo nu tot pe planeta Pământ se află? Pe planeta aceea pe care noi vrem s-o salvăm – ca de exemplu zilele acestea, la summitul pentru climă de la Katowice?

Inovaţii, dar fără interdicţii

Şi-atunci: de ce interdicţii? Multe inovaţii au fost introduse pe piaţă până acum şi fără asemenea măsuri coercitive. Benzina fără plumb, catalizatoarele, plăcuţele de frână fără azbest – toate acestea sunt de la sine înţelese, inclusiv la Cairo, fără să se interzică circulaţia autovehiculelor în vreo anumită zonă.

Maşina mea încă mai merge bine. Şi fiindcă nu am de gând să irosesc resurse, nici în viitor nu-mi voi schimba autoturismul la fiecare cinci ani. Căci întrebarea este: ce norme vor fi valabile peste un timp? Pentru mulţi, soluţia ar fi să-ţi cumperi o maşină nouă de fiecare dată când se înăspreşte legea privind gradul de poluare maxim admis. Dar nu şi pentru mine – cel care trebuie să plătească maşina. Vânzătorul de autoturisme la mâna a doua din Kiev se bucură de logica unora dintre guvernanţii noştri. La fel o fac şi concernele Volkswagen, BMW sau Daimler.

Foto: pixabay.com


Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

20 comentarii

  1. Unde s fillogermanii ?

  2. Iarasi tipul suparat pe ecologie, natura si univers care ne explica noua ca dieselul nu polueaza aproape deloc, e cool sa ai masina cu motor cat mai mare si ecologistii sunt niste fraieri?

    Ok man, am inteles, esti frustrat ca nu o sa mai ai voie cu dieselul tau in unele orase din germania. Nasol, asta e! Dar nu mai improsca materii fecale jurnalistice insinuand sarcastic ca particulele de praf, PM si otravurile rezultate din arderea combustibilului nu sunt daunatoare. Sunt FOARTE daunatoare, si anual mor sute de mii de oameni din cauza lor, dovedit stiintific. Nu-ti place progresul, intelegem, si o sa fie incomod pentru posesorii de masini diesel (deci din start nu oameni saraci, saracii sunt aia care nu au apa potabila, mancare si au auzit doar de la altii despre masini), uau, ce trist! <—- sarcasm

    • @ Ilie

      Oare producatorii motoarelor nu au nici o vina pt ca au mintit ducand in eroare cumparatorii de buna credinta ?

      Autivehiculele motorizate diesel erau mai scumpe decat cele cu motoare

    • (Continuare)

      ….. Motoare pe benzina ?

    • @ X-link

      Ba da, sigur ca e si ilegal si imoral ce fac concernele auto. Tocmai ca mi se pare un pic absurd ca in DW (publicatie germana) se promoveaza ideea ‘hai ma, terminati cu persecutarea diesel-istilor, ca nu e asa rau…’, cand se stie ce nereguli grave s-au produs in industria auto germana in ultimii ani…

    • Sunt foarte curios ce o sa mai zici cand masina ta pe benzina va fi si ea interzisa. Sa nu uitam ca emisiile de CO2 sunt mult mai mari la un motor pe benzina.

    • … știți dumneavoastră pe cineva decedat prin particule și alte gaze otrăvitoare care au trecut de coiful de staniol? Un exemplu, măcar? Dovedit științific, desigur…

    • @ diesel – masina mea pe benzina sta in mare parte a timpului in parcare, si e folosita doar cand chiar e nevoie. In rest, merg pe jos si cu bicicleta. Si cand chiar va fi interzisa si aia, foarte bine, ma adaptez, pentru ca am suficienti neuroni sa inteleg ca unele sacrificii personale sunt necesare pentru binele comun.

      @ nu va scuz – genul de referinta la coiful de staniol ma face sa inteleg ca nu merita sa-mi pierd timpul sa va trimit linkuri cu explicatii stiintifice. O sa presupun ca sunteti genul care are deja parerea facuta si ca oricum orice argument de-al meu va fi ignorat, ca deh, am coif de staniol, ce stiu eu..

    • Ce îți place să mănânci graham

    • Avioanele polueaza de 2 ori mai mult decat automobilele la nivel global, totusi nu prea auzim de interdictii, de revigorarea transportului feroviar, etc.
      Poluarea aeriana este scuzabila, chiar benefica in mintea unora.

      Motorul pe benzina este in continuare unul poluant la capitolul CO2, fizica si chimia au o regula contabiliceasca, cat bagi atata scoti, catalizatorul nu e vrajitorie sau alchimie. Daca are consum mare, emite mult CO2, e simplu.

      Motoarele Diesel sunt in continuare cea mai buna solutie pentru transportul greu(vapoare, camioane mari), se foloseste uree pentru reducerea noxelor, motorul Diesel si cel cu reactie sunt printre cele mai eficiente.

      Dupa decenii de intoxicatie cu tetra-etil de plumb, solutia salvatoare nu a fost eliminarea motoarelor pe benzina ci gasirea unei alternative pentru marirea cifrei octanice.
      Daca ne gandim bine, nu prea s-a vorbit despre poluarea Diesel decat recent, in trecut producatorii se intreceau sa produca motoare diesel cu un consum de 1%, coincidenta face ca in aceasta perioada a aparut un nou tip de combustibil diesel, mai bun, fara parafina … „motorina arctica”. Parca e o senzatie de deja-vu, tinand cont ca bio-diesel-ul nu are acelasi nivel de noxe, ca s-ar fi inchis gogoseriile 🙂

      Pentru mediul supra-aglomerat urban arderea oxigenului la nivel local si inlocuirea lui cu CO2 si noxe este o problema, din nefericire automobilele electrice si cele cu aer comprimat(air-car) au inca probleme de autonomie, durata de viata a bateriei, pamanturi rare(neodimiu, samariu, etc.) monopolizate de China, riscul urias de explozie al bateriilor cu litiu si nu in ultimul rand pretul prohibitiv.
      Orasele mari au si alte probleme legate de risipa de energie, risipa alimentara, reciclare insuficienta, consumerism, invechire planificata(planned obsolescence) si multe altele, ipocrizia, nesimtirea si minciuna sunt epidemii globale.

      Un fapt interesant este ca motorul diesel este printre putinele motoare capabile sa functioneze fara electricitate(imun la EMP si explozii solare) si un randament mai bun in comparatie cu alte solutii cu combustie interna. In caz de criza economica majora, cataclism, etc. motorul diesel are avantajul fiabilitatii si usurinta de a produce local bio-diesel, spre deosebire de gazeificarea lemnului/carbunelui si/sau distilarea gazogenului(Fischer-Tropsch).

      Viitorul nu va fi al oraselor supra-aglomerate, fie pentru ca oamenii vor realiza ca nu exista „ecologie urbana”, fie din motive practice legate de crize economice, epidemii(de aglomerare), razboaie(inclusiv civile), anarhie, crize alimentare, seceta, etc.

      Cine poate parcurge 40-60-120 Km zilnic pe bicicleta chiar si intr-o zona relativ plata ?
      Nu multi …

      Totusi oamenii au nevoie de transport, caii nu sunt un mijloc de transport agreat, ne descurcam cum putem 🙂

    • @ Andrei

      De acord cu ce ai scris, insa mi se pare ca ne abatem un pic de la mesajul mult mai concentrat al articolului. Intr-adevar, problema poluarii la nivel global e complicata si e mult de dezbatut. Insa nu asta a fost intentia mea, sa ajung sa scriu nuvele in comentarii. O sa adaug scurta mea concluzie si ma voi opri aici, ca si asa e plin internetul de informatii, cine vrea le cauta:

      Toate moroarele cu combustie interna polueaza prin natura constructiei si functionarii lor. Desi conteaza ce norma de poluare au, an al fabricatiei samd, in principiu motoarele diesel sunt mai daunatoare oamenilor in mod imediat din cauza compusilor rezultati prin arderea diesel-ului (NOx, PM, etc). Ele sunt folositoare in principiu pentru transportul de persoane in masa si cel de marfa, pe distante foarte mari. Intr-adevar majoritatea masinilor pe benzina emite ceva mai mult CO2, insa acest tip de gaz nu e imediat daunator oamenilor (ca doar si noi il emitem prin expiratie), insa e daunator pe termen lung pamantului, avand efect de sera. Deci ambele sunt rele 🙂

      Asa ca eforturile societatii ar trebui sa fie concentrate pe limitarea pe cat posibil a autovehiculelor cu combustie interna per total, la nivel global, dar mai ales in interiorul oraselor, si e normal sa se inceapa cu cele mai daunatoare, si anume diesel-urile vechi. Dieselurile noi (euro 5 si 6) au intra-adevar filtre care limiteaza din emisii, dar e stiut ca multi oameni renunta de bunavoie la ele, avand in vedere ca sunt problematice si scumpe si oamenii comozi si zgarciti, asa ca nu e o solutie prea buna. Si apoi diesel-urile noi fara DPF, catalizator sau alte nazdravanii ajung sa fie la fel de rele ca un euro 1-2-3…

      Oricum, nu se ia nimeni (inca) de dieselurile noi din orase, e vorba de carutele vechi care scot fum negru de nu vezi in spatele lor. Si nici nu zice nimeni nimic de transportul interurban, unde emisiile de NOx si PM joaca un rol daunator mult mai mic. Problema reala e in INTERIORUL asezarilor urbane.

      Nu sunt de acord cu tine la faza cu bicicleta, e absurd sa crezi ca un om de rand ar trebui sa mearga zilnic cu biciclata 60-120 km, in ce orase ar trebui sa traiasca sau ce munca ar trebui sa faca cineva pentru asemanea distante?? Pentru ei exista trenuri, metrouri, autobuze sau masini. Insa 20 km zilnic sunt foarte realizabili cu bicicleta, si mai mult decat suficient pentru cei care locuiesc si lucreaza in orase mici si medii – stiu, pentru ca eu am facut in medie 20-30 km pe zi cu bicicleta ani la rand, fara nici un stres sau incomodare, si pe ploaie si pe vant.

      De acord ca ne descurcam cum putem acum, dar trebuie sa gandim mai putin defetist, si sa ne orientam pe solutii cu abordare holistica si intelegere din toate partile problemei.

    • @ DIESEL

      Stai linistit ca o sa-mi vina si mie randul apropo de ceea ce ai spus : „Sunt foarte curios ce o sa mai zici cand masina ta pe benzina va fi si ea interzisa.”).

      Problema este alta.

      Noi platim taxa pentru poluare asa cum plateau pe vremuri catolicii penitentele catre preoti. Si la fel ca si lor, odata ce platim taxa ni se iarta pacatele.

      Unde se duc banii astia ? Ce se face cu ei ?

      Suntem o societate croita pe aceleasi principii ca in Evul Mediu, doar ca acum aristocratii stau in umbra si se plimba cu un Maybach-ul (nu cu trasura) si piloteaza cate un Jet personal.

      Noi (sclavii) nu mai platim bir / zeciuala, ci impozite. Nu mai facem claca, dar pentru ca trebuie sa platim atatea taxe, de fapt muncim pentru ei pe gratis „n” zile / an.

      Din punctul meu de vedere ei – conducatorii – nu mai vor sa ne vada pe sosele.

      Ne vor inghesuiti ca sardelele in autobuze / in metrou, sa pedalam transpirati pe biciclete (ca sa ii oripilam pe colegii de la munca – cand ne prinde ploaia o sa fie si mai cool).

      Energia verde (eoliana) este sustinuta de mine, de tine de oricine este bransat oficial la reteua electrica prin plata certificatelor verzi. (4% din pretul facturii).

      Mai platim si taxa de cogenerare

      „care se colectează de la consumatorul final pentru premierea producătorilor de energie în cogenerare de înaltă eficienţă reprezintă 4,1% din preţul final”.

      http://www.economica.net/ce-platesti-de-fapt-in-factura-la-curent-energia-e-doar-o-treime_66398.html

      Suntem sclavi, dar avem iluzia libertatii.

  3. Pt. nea’ Ilie: marii poluatori nu sunt amaratii de navetisti, care exact din acest motiv fac naveta multi km cu masini diesel, intre casa si serviciu, ca sa poata sa si permita apa potabila! Ce masuri restrictive au luat guvernele in discutie impotriva poluarii industriale , a exploatarii carbunelui, spre exemplu? Iar stiinta, nea’ Ilie, iti poate lejer demonstra ca motoarele pe benzina sunt la fel de nocive ca si cele pe motorina.

    • Genul asta de argumentatie, in care scuza este ca si altul face la fel sau mai rau, nu ajuta la conversatie. Problema poluarii este reala. Daca eu aleg sa merg pe trotuar ma omoara mizeria pe care o scoate pe teava dieselul vecinului, nu poluatorul industrial din afara orasului. Si unul si celalalt polueaza.
      Oricata stiinta ai aplica tu, motorul pe benzina o sa arda mai curat. Problema este simplu de explicat (si mai greu de combatut) – motorul diesel are nevoie de presiune mai mare in cilindri. Ca urmare, si temperatura creste. La temperatura mare apar reactii intre azotul inert din aer si oxizii de carbon. Rezulta oxizi de azot – NOx. Toxici. Ambele motoare genereaza NOx, dar dieselul mai mult decat benzina. Se rezolva cu catalizatori, dar sunt scumpi (metale rare) si scad performanta motorului.

  4. Lucian are masina diesel oare?

    • Ce are sula cu prefectura, Trumptard? Care mă sa in cur e legătura lu’ Bernie(ipocrit sau nu) cu ce se-ntampla in Koln?! Ori.. cum mi ai sugerat mie intr o zi, te poți muta oricând la Moscova, acolo poți să mergi și cu mașina pe uraniu(da, știu că nu există, but you got the point!)

  5. Sincer nu ma intereseaza cat poluez! Chiar nu mi pasa!

  6. nu inteleg ce atata obsesie cu „dizel”. vinzi caruta pe motorina si iti cumperi una Euro 6 pe benzina sau GPL. si ai rezolvat cu consumul si poluarea. pentru mamele singure : e timpul sa-si caute si ele un sponsor 😉