”Make America Great Again” vs. Goodyear. Președintele Trump, acuzat de ipocrizie după ce a cerut boicotarea produselor companiei de anvelope
Președintele Donald Trump a cerut susținătorilor săi să nu mai cumpere anvelope Goodyear, după ce un angajat de la uzina din Kansas a postat o fotografie cu politica companiei în care aceasta interzice purtarea la locul de muncă a șepcilor inscripționate cu mesajul „Make America Great Again” (MAGA) și alte sloganuri politice.
„Nu cumpărați CAUCIUCURI GOODYEAR… Obțineți pneuri mai bune pentru mai puțin,” a scris liderul de la Casa Albă pe Twitter. Trump a fost acuzat de „ipocrizie” și că a recurs la „cultura anulării,” în condițiile în care, cu o lună în urmă, el i-a criticat vehement pe politicienii democrați și pe celebrități liberale de la Hollywood care încurajaseră boicotarea produselor Goya Foods, cea mai mare companie hispanică de produse alimentare din Statele Unite, după ce CEO-ul firmei îl lăudase pe liderul republican.
„Nu cumpărați PNEURILE GOODYEAR – Ei au anunțat O INTERDICȚIE ÎMPOTRIVA SEPCILOR MAGA. Obțineți anvelope mai bune pentru mult mai mic! (Asta fac Democrații Radicali de Stânga. Putem răspunde și noi la fel și trebuie să începem să răspundem acum!)” a scris Trump pe Twitter miercuri dimineața.
Mesajul liderului american a venit ca răspuns la fotografia unui angajat de la o fabrică din Topeka (Kansas) a companiei Goodyear, care arăta o captură de ecran dintr-o prezentare cu „noua politică de toleranță zero” a firmei. Conform imaginii, firma a decis că ținutele vestimentare legate de mișcarea Black Lives Matter (BLM) și de comunitatea LBGT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) sunt „acceptabile,” în timp ce Blue Lives Matter (care se referă la susținerea pentru ofițerii de poliție), All Lives Matter, MAGA Attire (haine inscripționate cu sloganul campaniei lui Trump) și alte materiale politice au fost declarate „inacceptabile.”
„Dacă cineva vrea să poarte un tricou BLM aici, e bine. Nu o să mă simt ofensat. Dar, în același timp, dacă cineva nu va putea purta ceva care are o baza politică… asta este discriminatoriu,” a spus angajatul. „Dacă vorbim despre egalitate, atunci trebuie să fie egalitate. Dacă nu, este discriminare.” Angajatul a scris că prezentarea în domeniul diversității a fost făcută de un manager regional al companiei, iar imaginile au provenit de la cartierul general al firmei Goodyear Tire & Rubber Co din Akron (Ohio). Compania are circa 64.000 de angajați și venituri de circa 15 miliarde de dolari în 2017.
În urma mesajului președintelui, compania Goodyear a emis o declarație în care a precizat că „materialul vizual în cauză nu a fost creat sau distribuit de Goodyear,” dar că le cere asociaților „să se abțină de la exprimări la locul de muncă în sprijinul campaniilor politice pentru orice candidat sau partid politic, precum și la alte forme similare de susținere care nu se încadrează în sfera problemelor de justiție și echitate rasială.”
De asemenea, compania a afirmat că „a susținut întotdeauna din tot sufletul atât egalitatea, cât și agențiile din domeniul aplicării legii și va continua să facă acest lucru.”
Acțiunile Goodyear au scăzut miercuri dimineață cu 3,4 la sută în urma mesajului președintelui Trump, care a fost transmis celor peste 85,3 de milioane de urmăritori pe care îi are pe canalul de socializare media Twitter.
Acuzat de ipocrizie
Ziariștii americani au afirmat că mesajul lui Trump, venit în mijlocul unei campanii electorale tensionate, este un semnal pentru alegătorii dintr-un stat-cheie care va decide alegerile din 3 noiembrie: Ohio. Compania de anvelope își are sediul corporatist în localitatea Akron din acest stat. Agregatorul RealClearPolitics indica miercuri ca democratul Biden are un avans de 2,2% în fața lui Trump în acest stat.
De asemenea, mesajul liderului de la Casa Albă reprezintă o continuare a campaniei sale virulente împotriva a ceea ce este cunoscut sub numele de „cancel culture” (cultura anulării), fenomenul promovat de stânga liberală și progresistă din America, prin care se „anulează” persoane, branduri, emisiuni, cărți sau filme din cauza a ceea ce unii consideră a fi remarci sau ideologii ofensatoare, rasiste sau controversate. Trump a protestat împotriva acestui fenomen și a corectitudinii politice încă din timpul campaniei sale prezidențiale din 2016, iar în acest an s-a prezentat constant ca un luptător împotriva „culturii anulării.”
„Una dintre armele lor politice este cultura anulării – alungarea oamenilor de la locul de muncă, umilirea dizidenților și solicitarea unei supuneri totale de la oricine nu este de acord. Aceasta este însăși definiția totalitarismului și este complet străină de cultura noastră și de valorile noastre și nu are absolut niciun loc în Statele Unite ale Americii,” a declarat Trump într-un discurs ținut în iulie la Mount Rushmore.
Trump a fost acuzat însă, la rândul sau, de „ipocrizie” și că a recurs la „cultura anulării”, în condițiile în care, cu o lună în urmă, i-a criticat vehement pe politicienii democrați și pe mai multe celebrități liberale de la Hollywood care încurajaseră boicotarea produselor Goya Foods, cea mai mare companie hispanică de produse alimentare din Statele Unite, după ce CEO-ul Robert Unanue îl lăudase pe liderul republican.
Scandalul a început după ce Unanue a participat la un eveniment la Casa Albă, unde președintele Trump a semnat Hispanic Prosperity Inițiative (Inițiativa pentru prosperitate hispanică), care a fost descrisă ca un efort pentru îmbunătățirea accesului la oportunitățile educaționale și economice pentru membrii comunității latino.
În timpul declarațiilor făcute după semnarea documentului, directorul executiv al Goya Foods l-a lăudat pe liderul de la Casă Albă, spunând: „În același timp, cu toții suntem binecuvântați să avem un lider precum președintele Trump, care este un creator”.
Comentariile lui Unanue au fost criticate imediat de democrați și de vedete de la Hollywood, care i-au reproșat că declarațiile sale au neglijat complet comunitatea căreia i se adresează Goya Foods. Aceștia au cerut boicotarea produselor firmei, care sunt foarte populare pe continentul nord-american, precum și în țările din America Latină, fiind apreciate atât pentru calitatea lor, cât și pentru prețurile accesibile.
Celebrități precum Chrissy Teigen și democrata Alexandria Ocasio-Cortez, considerată o reprezentantă a aripii radicale din Partidul Democrat, au declarat că au decis să boicoteze compania. Ocasio-Cortez, care reprezintă un district din Bronx (New York), a scris pe Twitter că va învăța să-și facă propriul Adobo, un sos popular în bucătăria hispanică, în loc să îl cumpere de la Goya Foods.
De asemenea, fostul candidat la nominalizarea democrată pentru Casa Albă, Julián Castro, a afirmat că americanii ar trebui „să se gândească de două ori înainte de a-și cumpăra produsele” de la Goya, având în vedere că CEO-ul companiei l-a lăudat pe „un președinte care, în mod ticălos și cu răutate, atacă hispanicii pentru câștig politic”.
După criticile reprezentanților stângii americane, mulți utilizatori au spus că nu vor mai cumpăra produsele Goya Foods, folosite ca ingrediente principale în bucătăria latino-americană autentică. Unii internauți au spus că au crescut cu un sentiment de atașament cultural față de brand, dar acum se simt abandonați de comentariile CEO-ului companiei care și-ar fi „trădat” comunitatea. Cei care s-au alăturat apelurilor la boicot au împărtășit branduri alternative și rețete online, iar hashtag-urile #Goyaway și #BoycottGoya au început să fie folosite pe rețelele de socializare. Susținătorii boicotului au cerut ca oamenii să cumpere alimente și condimente de la firmele concurente.
Președintele Trump a reacționat imediat la scandalul creat, postând mesajul „Îmi place @GoyaFoods” pe rețelele de socializare, iar conservatorii americani s-au mobilizat în apărarea companiei, mai ales că, așa cum au remarcat experții, actualele eforturi anti-Goya Foods sunt cele mai importante din istoria de 84 de ani a companiei.
La rândul său, fiul președintelui american, Donald Trump Jr, a condamnat campania de boicot inițiată de stânga americană împotriva Goya Foods, scriind într-un mesaj tweet: „gloata stângistă dorește să anuleze una dintre cele mai mari companii din America deținute de hispanici, deoarece aceștia recunosc că președintele a dovedit o conducere excelentă? (Acest lucru nu este foarte woke),” a scris el, referindu-se la termenul care indică o persoană care e vigilentă la nedreptățile din societate, în special la rasism, și care e folosit în prezent de dreapta americană ca termen peiorativ pentru a descrie activiștii progresiști.
Standard dublu
Tinând cont de reacția lui Trump și a conservatorilor americani la scandalul în care a fost implicată Goya Foods, nu este de mirare că mesajul președintelui legat de compania Goodyear a fost acuzat de „standard dublu” și de atacarea unei entități care nu este pe placul liderului de la Casa Albă. CNN a notat că nu este pentru prima dată când Trump a cerut boicotarea sau anularea unor evenimente sau concedierea de persoane, de produse și entități. Postul de televiziune, care are în general o politică editorială nefavorabilă actualei administrații de la Washington, a întocmit o listă cu mai mult de 30 de exemple de momente în care liderul de la Casa Albă a cerut boicotarea sau interzicerea unor produse, organizații sau evenimente. Lista include, printre altele, canalul HBO, revistele Rolling Stone și New York Magazine, postul Univision, produsele Apple, Mexicul și o serie de jurnaliști americani.
Referindu-e la scandalul Goodyear, CNN a mai scris că, întâmplător, limuzina personalizată a președintelui american, cunoscută sub numele de „The Beast” (Fiară), are anvelope Goodyear personalizate. De altfel, într-o declarație din 2009, compania a afirmat că „este anvelopa exclusivă pentru limuzina prezidențială și pneul standard al Serviciului Secret al SUA.”
Surse: CNN, FoxNews, WIBW, Politico, RealClearPolitics, Twitter, YouTube
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
9 comentarii