G4Media.ro

Măndița Baias, profesor de fizică: Generația norocoasă

Mandita Baias / Foto: Facebook

Măndița Baias, profesor de fizică: Generația norocoasă

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare:

În urmă cu nouă ani, pe 10.01.2011, era publicată în Monitorul Oficial Legea Educației Naționale care avea să aducă multe și importante schimbări în viața școlii. Una dintre schimbări era aceea că învățământul obligatoriu începe de la vârsta de 6 ani. Articolul 23 al LEN 1/2011 prevede că învățământul primar este format din clasa pregătitoare și clasele I-IV.

Așa începe aventura unei generații norocoase.

În acel septembrie au intrat pentru prima dată în școală elevi cu vârsta de 7 ani, dar și elevi de 6 ani. Începeau școala elevii cu săli dotate ca în reviste, cu materiale didactice deosebite, cu program deosebit. S-a dorit trecerea lină de la grădiniță la școală. Clasa pregătitoare a fost minuțios pregătită.

S-au angajat oameni noi în școli, special pentru aceste clase, care trecuseră prin stagii de pregătire minuțioasă pentru a întâmpina cu căldură și profesionalism micii școlari. S-au rezervat săli speciale pentru clasele pregătitoare, cu mobilier ergonomic, cu multe materiale didactice colorate și utile.

Modul de predare la clasă era unul deosebit: se renunţă la fragmentarea pe discipline în favoarea integrării disciplinelor. Prin metoda predării integrate, copiii puteau să participe, să se implice mai mult, efectiv şi afectiv, prin antrenarea unor resurse cât mai variate, prin prezentarea conţinuturilor cu ajutorul experienţelor diverse, al învăţării prin descoperire.

Lucrurile au rămas la fel: sălile sunt aceleași de 8 ani, cursurile minuțioase se desfășoară la fel, dar numai pentru cadrele didactice din învățământul primar.

Aceste schimbări au venit cu multe probleme: generația aceasta a învățat în fiecare an școlar după manuale noi care nu au fost niciodată prezente în septembrie pe băncile elevilor. Inerția sistemului de educație a făcut ca, pe măsură ce elevii treceau în alt an de studiu, metodele de predare să devină tot mai clasice. Trecerea la gimnaziu a consolidat predarea clasică; au mai existat unele tentative de predare integrată, dar asta ținea de colaborarea profesorilor.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează