G4Media.ro

Marca chineză de mașini de lux Zeekr susţine că a depăşit deja…

Sursa Foto: chinapev.com

Marca chineză de mașini de lux Zeekr susţine că a depăşit deja Tesla în anumite regiuni din China

Marca chinezească de maşini electrice Zeekr, susţinută de Geely, vinde mai multe vehicule decât Tesla în anumite părţi ale Chinei şi intenţionează să se extindă în Europa şi America Latină în acest an, a declarat miercuri CEO-ul Zeekr, Andy An, pentru CNBC, transmite News.ro.

Creşterea vânzărilor vine în momentul în care producătorul auto Elon Musk a raportat cea mai mare scădere a veniturilor trimestriale la nivel global din 2012.

”Am vândut deja mai mult decât Tesla în unele zone. Diferenţa noastră de vânzări faţă de Tesla continuă să se reducă”, a spus An.

În primele trei săptămâni din aprilie, Zeekr a vândut cu 500 de maşini mai multe decât Tesla în provincia Zhejiang, unde îşi au sediul Zeekr şi compania sa mamă Geely.

Zeekr a depăşit uşor Tesla în provincia Anhui, lângă Shanghai, şi Guangxi, o regiune autonomă din sudul Chinei. Asta conform datelor publicate de Zeekr.

Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii. Model Y al Tesla a deţinut în continuare locul de cel mai bine vândut model în China în primele trei luni ale anului, pe segmentul maşinilor electrice alimentate cu baterii, cu un preţ de cel puţin 200.000 de yuani (28.169 USD), potrivit site-ului de informaţii pentru consumatori Autohome.

Modelele BYD au ocupat locurile al doilea şi al treilea, în timp ce Model 3 al Tesla s-a clasat pe locul patru, arată datele.

Sedanurile 001 şi 007 ale lui Zeekr s-au clasat pe locul 11 şi, respectiv, pe locul 12, conform datelor. Vehiculul electric multifuncţional 009 al companiei este, de asemenea, unul dintre primele cinci cele mai bine vândute în categoria de preţuri de cel puţin 500.000 de yuani.

Noul sedan electric SU7 al Xiaomi are un preţ de pornire de 215.900 de yuani, puţin mai mult decât preţul 007 al Zeekr, dar mai puţin decât cel al Model 3 de la Tesla.

Când a fost întrebat despre lansarea maşinii Xiaomi, An a refuzat să comenteze despre concurent. Dar el a spus că cele două companii diferă ca strategie, cultură şi resurse.

La Salonul auto de la Beijing, Zeekr dezvăluie o nouă structură de maşină, care oferă consumatorilor cu 10% până la 20% mai mult spaţiu în interior faţă de un vehicul similar, a spus An.

”Maşina viitorului nu este un simplu instrument de transport, ci un centru pentru o experienţă de mobilitate inteligentă”, a spus el, menţionând că în noul spaţiu familiile se pot juca sau se pot bucura de o masă.

El a indicat că producţia unei astfel de maşini va începe până la sfârşitul acestui an.

Extinderea în afara Chinei

Anul acesta, Zeekr se aşteaptă ca vânzările sale în străinătate să crească veniturile totale, a spus An.

Compania vinde în Suedia şi Ţările de Jos, a spus el, şi intenţionează să înceapă vânzările în încă şase până la opt ţări din Europa în acest an.

În America Latină, Zeekr ”se desfăşoară în mod activ”, a spus An, fără a detalia.

Compania dezvoltă, de asemenea, maşini cu volan pe dreapta, a spus el, cu planuri de a începe vânzările în Hong Kong şi Macao în curând în acest an, şi ulterior în Singapore.

Multe companii chineze care conduc la creşterea maşinilor electrice pe piaţa extrem de competitivă de acasă vor să se extindă în străinătate, deoarece ţările majore încurajează renunţarea la vehiculele tradiţionale, alimentate cu combustibil.

Cu toate acestea, creşterea rapidă a companiilor de maşini electrice din China au determinat UE şi SUA să ia în considerare măsuri pentru protejarea propriilor industrii auto.

Întrebat despre planurile de a construi fabrici pe pieţele din străinătate, An a spus că Zeekr ”explorează în mod activ”, dar nu a putut oferi detalii.

Zeekr a fost înfiinţată de grupul chinez Geely, în 2021, permiţând mărcii să utilizeze resursele grupului auto. Geely deţine mai multe mărci, inclusiv marca suedeză de maşini Volvo, care a aparţinut anterior Ford Motor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Cand taxele sunt nes mțite, marja de profit la fel, salariile sunt impuse de stat prin lege, apare lipsa de competitivitate, rămânerea in urma, faliment!
    Și apropos, UE să se uite cu ochii beliți la asta! Un stat occidental relativ dereglementat cu taxe relativ mici eșuează în fața Chinei!
    Vă dați seama ce modificări profunde trebuie in viitorul apropiat ca UE și SUA să rămână relevante economic, militar, dogmatic in lume!!!!
    Taxele trebuie duse spre zero, salariile votate la alegeri de Ciolaci si Ciuci trebuie să dispară, specialii și birocratii europeni trebuie să dispară sau să fie de mii de ori mai puțini altfel dispare statul, modul de viață, dogma politică democratică! Trebuie să mergem pe un stat modern condus de inteligență artificială ghidată de extrem de putini oameni aleși, sănătate electronică, justiție electronică, trebuie făcuți mulți pași ca UE și SUA care acum sunt arhaici in fața dictatorilor să redevină relevanți, altfel dispărem!

  2. Tesla model y
    De la 36000 dolari în China
    De la 43000 dolari în UE
    Specula asta va aduce un singur rezultat: China va invada piețele cu modelele electrice, iar cele americane și europene vor deveni istorie. Păcat că o strategie speculativă va distruge industria occidentală de auto electrice