G4Media.ro

Marea bătălie pentru stațiile de încărcare a mașinilor electrice: Două continente sunt…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Marea bătălie pentru stațiile de încărcare a mașinilor electrice: Două continente sunt în cărți, miza – cele mai bune amplasamente

Companiile de încărcare a vehiculelor electrice din Europa și SUA au început să se lupte pentru cele mai bune locuri pentru încărcătoare publice rapide, iar observatorii din industrie prevăd noi runde de consolidare, pe măsură ce alți investitori mari intră în luptă.

Multe dintre companiile actuale de încărcătoare pentru vehicule electrice sunt susținute de investitori pe termen lung și se așteaptă lansarea altora. Interzicerea iminentă, în diferite țări, a mașinilor alimentate cu combustibili fosili a făcut ca sectorul să devină mai atractiv pentru investitori în infrastructură precum M&G’s Infracapital și EQT din Suedia.

„Dacă vă uitați la clienții noștri, acum este ca un joc de acaparare a terenurilor”, a declarat Tomi Ristimaki, directorul general al producătorului finlandez de încărcătoare EV Kempower. „Cine obține cele mai bune locații acum poate garanta vânzările de energie electrică în anii următori.”

O analiză Reuters a arătat că există peste 900 de companii de încărcare a vehiculelor electrice la nivel global. Sectorul a atras peste 12 miliarde de dolari în finanțări cu capital de risc din 2012, potrivit PitchBook.

Pe măsură ce marii investitori finanțează mai multe consolidări, „peisajul încărcării rapide va arăta destul de diferit de peisajul care există în prezent”, a declarat Michael Hughes, director comercial și de venituri al ChargePoint, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente și software pentru încărcarea vehiculelor electrice.

Corporații de la Volkswagen la BP și E.ON au investit masiv în această industrie, care a înregistrat 85 de achiziții din 2017.

Numai în Regatul Unit există peste 30 de operatori de încărcătoare rapide. Luna trecută au fost lansați doi noi operatori: Jolt din Australia, susținut de fondul de infrastructură BlackRock, și Zapgo, care a primit o finanțare de 25 de milioane de lire sterline (31,4 milioane de dolari) de la fondul de pensii canadian OPTrust.

Pe piața americană, Tesla este cel mai mare jucător, dar în curând se vor alătura și mai multe magazine de proximitate și stații de carburanți, iar numărul rețelelor de încărcare rapidă din SUA va crește de peste două ori, ajungând la 54 în 2030, de la 25 în 2022, a declarat Loren McDonald, directorul general al firmei de cercetare EVAdoption, cu sediul în San Francisco.

Poate dura patru ani pentru ca o stație de încărcare a vehiculelor electrice amplasată corespunzător să devină profitabilă, odată ce gradul de utilizare atinge aproximativ 15%. Companiile de încărcătoare se plâng că birocrația din Europa încetinește expansiunea. Cu toate acestea, sectorul este văzut ca un pariu bun de către investitorii în infrastructură pe termen lung, precum Infracapital, care deține Recharge din Norvegia și a investit în Gridserve din Marea Britanie. „Cu locațiile potrivite, investițiile pe termen lung în (companiile de încărcare) sunt absolut logice”, a declarat Christophe Bordes, director general la Infracapital.

Hughes, de la ChargePoint, crede că jucătorii mai mari vor începe să caute, dincolo de locațiile existente, noi proprietăți imobiliare, construite special pentru megainstalații cu 20 sau 30 de distribuitoare de încărcare rapidă, înconjurate de comercianți și facilități.

„Există o cursă pentru spațiu”, a spus el, „dar va dura mai mult decât se așteaptă oricine să găsească, să construiască și să activeze aceste noi locații pentru următoarea generație de încărcare rapidă”.

Concurența pentru cele mai bune site-uri este din ce în ce mai acerbă, iar gazdele de site-uri pot trece de la un operator la altul înainte de a se decide pentru un câștigător.

„Nouă ne place să spunem că nu există o afacere moartă atunci când vorbim cu o gazdă de site”, a declarat Brendan Jones, directorul executiv al Blink Charging.

„Logourile vor fi diferite”

Firmele concurează, de asemenea, pentru contracte exclusive cu gazdele.

De exemplu, InstaVolt din Marea Britanie – deținută de EQT – are acorduri cu companii precum McDonald’s pentru a construi stații de încărcare în locațiile acestora. „Dacă reușești să câștigi acel parteneriat, este al tău până când îl strici”, a declarat directorul general al InstaVolt, Adrian Keen.

Cu „buzunarele mai adânci” ale EQT, InstaVolt plănuiește 10.000 de încărcătoare în Marea Britanie până în 2030, are încărcătoare active în Islanda și a lansat operațiuni în Spania și Portugalia, a spus Keen. Consolidarea ar putea începe în următorul an sau cam așa ceva, a adăugat el.

„Acest lucru ar putea deschide oportunități pe piețele pe care ne aflăm, dar ar putea, de asemenea, să deschidă ușa către o nouă piață pentru noi”, a spus Keen.

Unitatea de încărcare a companiei de utilități EnBW are 3.500 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice în Germania, aproximativ 20% din această piață. Aceasta investește 200 de milioane de euro (215 milioane de dolari) anual pentru a ajunge la 30.000 de puncte de încărcare până în 2030, bazându-se pe personalul local pentru a respinge concurența pentru amplasamente.

De asemenea, unitatea a încheiat parteneriate pentru rețele de încărcare în Austria, Republica Cehă și nordul Italiei, a declarat vicepreședintele de vânzări Lars Walch.

În timp ce urmează o consolidare, va exista încă loc pentru mai mulți operatori, a spus Walch.

Norvegia, una dintre principalele piețe de vehicule electrice, a suferit în acest an din cauza unei „supra-dezvoltări” pe termen scurt, deoarece companiile s-au grăbit să construiască stații de încărcare, a declarat Hakon Vist, directorul executiv al Recharge. Piața a adăugat 2.000 de noi puncte de încărcare pentru a ajunge la un total de 7.200, dar vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 2,7% până în luna octombrie a acestui an.

Recharge are o cotă de piață de aproximativ 20% în Norvegia, imediat după Tesla.

„Unele companii vor descoperi că sunt prea mici pentru a satisface cerințele clienților și vor pleca sau vor vinde”, a spus Vist.

Alții lansează companii știind că ar putea achiziționa altele sau ar putea fi achiziționate ei înșiși.

Zapgo, un nou intrat pe piața britanică, susținut de OPTrust, intenționează să vizeze zonele insuficient deservite din sud-vestul Angliei, oferind proprietarilor de locuințe o parte din veniturile din încărcare pentru a obține locații bune. Compania are în plan 4.000 de încărcătoare până în 2030, a declarat directorul general Steve Leighton, care a prezis că consolidarea „se va rezuma la bani” mai târziu în acest deceniu.

„Finanțatorii care au buzunarele cele mai adânci vor conduce această consolidare”, a spus Leighton, adăugând că OPTrust „este mare, dar unul dintre cele mai mari fonduri de infrastructură ar putea să vină și să vrea să preia Zapgo la un moment dat”.

Piața americană se va schimba pe măsură ce lanțurile de magazine de proximitate, precum Circle K și Pilot Company, și giganții din domeniul comerțului cu amănuntul, cum ar fi Walmart, vor investi masiv în stații de încărcare, a declarat McDonald de la EVAdoption.

„La fel ca toate industriile începute de o grămadă de mici startup-uri, în timp, marii băieți sar în joc și… se consolidează”, a spus McDonald. „La sfârșitul acestui deceniu, logo-urile vor fi foarte diferite”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...