G4Media.ro

Marea Britanie semnalează o posibilă deturnare a unei nave petroliere, în largul…

Sursa foto: Pixabay – ilustrație generică

Marea Britanie semnalează o posibilă deturnare a unei nave petroliere, în largul costelor Fujairah din Emiratele Arabe. Alte 4 nave au transmis că au pierdut controlul direcției

Un incident în desfăşurare în largul coastelor emiratului Fujairah din Emiratele Arabe Unite (EAU) este o ”potenţială deturnare” a unei nave, a semnalat marţi Centrul britanic pentru operaţiuni maritime comerciale (United Kingdom Maritime Trade Operations – UKMTO), relatează Agerpres, potrivit Reuters

Cu câteva zeci de minute în urmă, alte cel puţin patru nave aflate în zonă au transmis că din motive necunoscute au pierdut controlul direcției.

Informația a fost lansată de acelaşi centru, care a avertizat că incidentul „de natură neprecizată” se petrece la circa 60 de mile nautice în largul emiratului Fujairah, recomandând extremă prudenţă navelor aflate în zonă.

Primului anunţ, nava Golden Brilliant, sub pavilion Hong Kong, un petrolier pentru transportul de produse chimice şi derivate din petrol, a transmis marţi după-amiaza în sistemul AIS de monitorizare a traficului maritim mesajul ‘Not Under Command’. Acesta indică faptul că o navă nu poate efectua manevre din cauza unor circumstanţe excepţionale.

Potrivit agenţiei MarineTraffic, nava Golden Brilliant a pierdut controlul, dar acum se deplasează din nou folosindu-şi propriile motoare, în timp ce compania Dryad Global a transmis că nava sub pavilion panamez Asphalt Princess a fost de asemenea implicată în incident.

Potrivit Dryad Global, marina Omanului a trimis unităţi în zonă pentru a vedea ce se întâmplă. Flota a V-a SUA, cu baza în Bahrein, încă nu a dat declaraţii legate de acest incident.

Conform MarineTraffic, încă o navă, ABYSS, sub pavilion vietnamez, a pierdut de asemenea controlul.

Toate navele menţionate sunt petroliere.

La rândul ei, societatea de monitorizare maritimă TankerTrackers a anunţat că ”o serie de nave care apar pe harta AIS (sistemul de poziţionare a navelor) în golful Oman nu sunt acolo unde afirmă că se află”.

Această confuzie, explică TankerTrackers, este cauzată de ”ocolirea sancţiunilor” de către unele nave care parcurg acea zonă sensibilă, unde petrolierul Mercer Street, gestionat de o societate a unui miliardar israelian, a fost joi ţinta unui atac pe care SUA, Regatul Unit şi Israelul îl atribuie Iranului, în timp ce acesta din urmă neagă acuzaţiile. Reamintim că doi membri ai echipajului, un român şi un britanic, au fost ucişi în acest atac, care conform celor trei ţări care acuză Iranul a fost efectuat cu drone. Petrolierul Mercer Street a acostat noaptea trecută în portul Fujairah.

Sursa foto: Pixabay – ilustrație generică

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Pot fi iranienii,nu cred!Chinezii pot incearca sa provoace ca reactie la navele trimise in coasta lor

  2. Fratilor zurnalisti, avem cateva mii de ofiteri pregatiti pemtru navele comerciale, nu puteti sa va scoateti capetele din Bucuretiul ala incins si autostiutor si sa scrieti chestii mai corecte tehnic , chiar si explicate pt marinarii de dambovita si nu gogomanii!

    Cand ma gandesc ca au vrut sa mute Autoritatea Navala Romana la Bucuresti sa va vina marinarii in pelerinaj la habarnistii de Cusmigiu, mi se face rau!

    Aveti oameni care din asta traiesc! Ba mai si mor ! Stop the bullshiet!

  3. Chinezii sant pe.o mana cu israelienii,atentie la axa asta