G4Media.ro

Marea Britanie va interzice automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină…

Marea Britanie va interzice automobilele echipate cu motoare pe benzină şi motorină din 2035, chiar și pe cele hibride

Marea Britanie va interzice vânzarea de noi automobile echipate cu motoare pe benzină şi motorină, precum şi a automobilelor hibride, începând din 2035, cu cinci ani mai devreme decât se preconiza anterior, în încercarea de a reduce nivelul de poluare a aerului, a anunţat marţi prim-ministrul britanic, Boris Johnson, informează Reuters, preluată de Agerpres.

Decizia este o victorie pentru automobilele electrice iar dacă va fi copiată la nivel mondial ar putea afecta avuţia statelor producătoare de petrol şi va transforma industria auto precum şi un simbol al capitalismului din secolul XX: automobilul.

„Trebuie să rezolvăm problema emisiilor noastre de CO2. Ca ţară şi ca societate, ca planetă şi ca specie, trebuie să acţionăm acum”, a spus Boris Johnson la un eveniment organizat la Muzeul de Ştiinţă din Londra.

Mai multe ţări şi oraşe din întreaga lume au anunţat planuri care vizează limitarea vânzărilor de autovehicule diesel după ce în 2015 grupul german Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante iar Uniunea Europeană a introdus norme mai stricte privind emisiile de CO2.

Primarii din Paris, Madrid, Mexico City şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul vehiculelor diesel în centrul oraşelor lor începând din 2025. De asemenea, Franţa se pregăteşte să interzică vânzarea autoturismelor echipate cu motoare care funcţionează pe bază de combustibili fosili începând din 2040.

Deşi cererea pentru vehiculele electrice a crescut în Marea Britanie, autovehiculele echipate cu motoare pe benzină şi motorină sunt în continuare responsabile pentru aproximativ 90% din vânzări. Potenţialii cumpărători de vehicule electrice sunt îngrijoraţi de numărul redus al staţiilor de încărcare, autonomia anumitor modele precum şi preţul de cost.

Anul trecut, Guvernul de la Londra a anunţat că va investi o sumă suplimentară de 2,5 milioane lire sterline (3,25 milioane dolari) pentru a finanţa instalarea a peste 1.000 de noi puncte de încărcare pentru automobilele electrice în zonele rezidenţiale.

Photo by Lina Kivaka from Pexels 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

18 comentarii

  1. Bun , deci sunt 15 ani in care producatorii care vor sa vanda masini noi in UK , sa se conformeze .
    Ce facem cu restul flotei auto care deja va exista in circulatie in 2035 ? De fapt acolo e buba !!
    Valabil pt toate tarile ! (mai putin nordicii ca ei joaca in alta liga a civilizatiei )

    • Buba nu e. Scrie clar in articol – se interzice vanzarea de masini noi cu motoare diesel/benzina (si orice alt combustibil fosil..). Atat. Masinile existente vor putea circula in continuare, se vor comercializa la mana a doua (a treia, a zecea..) daca vor fi mai ieftine si atunci decat cele electrice. Daca..

      Dar realitatea este ca preturile la baterii au scazut foarte mult in ultimii 10 ani si investitiile producatorilor se reorienteaza, in defavoarea motoarelor cu combustie interna. Deci vor fi din ce in ce mai ieftine. In plus, daca poti sa o incarci acasa, masina electrica este mult mai ieftin de condus – consuma energia mult mai eficient si are mult mai putine piese in miscare, deci vizite mai rare la service.

    • Le vor recicla prin Bulgaria si Romania,ca pe ei îi deranjeaza mai putin noxele vehiculelor poluante.Romania mai mult k sigur,doar e tara unde trec itpul niste fumigene pe roti.

  2. In curand, peste 50 ani, otomobilul din urma cu 50 ani, caleasca si cal. Cel mai eco..

  3. Cata furie, spume , amenintari si injuraturi ar fi din partea scapatilor in trafic de la noi la un asemenea anunt !
    Daca le spui ignorantilor si oportunistilor cu gandire de lacusta vorace ca 7,2 milioane de oameni mor anual din cauza poluarii aerului se ambaleaza si-ti detoneaza in fata tone de frustrari si fake-news-uri.
    Afumatorile pe roti au omorat si ele 20% din totalul de 7,2 milioane/ anual : adica de 2 ori mai mult decat toate victimele produse de crima organizata, razboaie si terorism la un loc in ultimele decenii !

    • Ai gresit un pic la cifrele …veezi aici:

      https://www.medicalnewstoday.com/articles/282929.php#cancer

      Seara buna

    • Depinde in ce perioada au fost colectate datele pentru statistici, foarte probabil este vorba de impactul din anii ’90 si inceputul 2000 cand majoritatea masinilor erau non euro sau E1,E2. Sunt destule orase aglomerate prin Europa unde strazile sunt pline dar impactul asupra calitatii aerului este mic pentru ca majoritatea masinilor sunt noi.
      Masina electrica este clar viitorul dar in forma actuala, nu este deloc eco si are implicatii geopolitice majore.
      Un cetatean responsabil, in masura in care ii permite bugetul, ar trebui sa aleaga acel producator care a investit in cercetare si a obtinut cele mai bune rezultate. Noi practic avem de-a face cu niste fabricanti auto care nu au inovat deloc in domeniul bateriilor, ci doar folosesc ce este disponibil pe piata.
      Avem de-a face cu producatorii germani care in ultimele decenii au incurajat constructia de limuzine si SUV-uri grele si ineficiente folosindu-se de motorul diesel pentru a compensa cresterea consumului, solutii deloc prietenoase pentru mediu. Chiar si dupa dieselgate, nemtii indraznesc sa pretinda ca masina electrica, in forma actuala, este o solutie ecologica.

  4. Daaaa, noroc cu Salvatorul Roșiei Tradiționale, că a salvat și „aurul”, altfel ce ne făceam? Oricum, al nostru e cel mai bun, că e românesc.

  5. Acum asteptam sa iasa flausatul de la pirnaie sa-si traga un nou guvern si sa-si insuseasca rezerva tocmai sosita de la Londra!

  6. Nu e perfecta nici masina electrica dar pentru mine ca locuitor urban reducerea noxelor e supervitala, e pe primul loc si abia dupa aia co2 si incalzirea globala. CO2 emitem si noi cand expiram o gramada dar nu e toxic si nu e poluare, e gaz cu efect de sera, atat. E e perfect non-toxic si non-poluant. Cuvantul poluare e folosit politic pentru multe agende insa noxele sunt cu adevarat TOXICE !
    Vreau sa respir aer curat iar aici electricele performeaza : zero noxe!
    70% din poluarea din orase e produsa de masinile cu combustie.

    • La euro 5, 6 si la masinile hibride, emisiile NOx sunt la un nivel suficient de scazut incat sa nu cauzeze probleme, mai ales daca traficul auto in orase este moderat.
      Intr-o lume civilizata, in orase este folosit transportul in comun, autoturismul este folosit doar cand e strict necesar pe rutele din afara orasului.
      Fun Fact: Toyota fabrica de mai bine de 2 decenii hibride cu motoare echipate cu VVT. Acel VVT a fost folosit initial la masinile clasice pentru a liniariza caracteristica de cuplu. La hibride nu mai era necesar deoarece exista motorul electric paralel insa Toyota a continuat sa echipeze hibridele cu dual-VVTi pentru ca, printre altele, reduce emisiile de NOx. Este foarte ciudat ca nimeni nu a incurajat trecerea radicala la aceste masini, asa cum faci tu acum pentru masina electrica (cu baterii de laptop).

  7. xplica si mie cineva ce anume inseamna „preţul de cost”?

  8. Si cu ce combustibil se va produce energia aia electrica? Eolienele si fotovoltaicele nu produc când vrea muschii guvernului, ci când au conditii favorabile.
    Am dubii ca vreunul dintre cei ce vor „eliminarea poluarii” au idee cum s-ar putea stoca la scara nationala energia electrica, sa încarcam autoturismele peste noapte…

    • Da, aici trebuie sa ne indreptam spre energie nucleara si rezolvam si problema cu arderea combustibililor fosili.
      2 reactoare de la Cernavoda ne dau vreo 18% din necesarul de energie actual.
      Ar trebui sa mai construim 8-10 reactoare + numarul necesar pentru a acoperi si necesarul provenit din inlocuirea masinilor traditionale cu cele electrice.

  9. Si producerea elecricitatii nu se face majoritar tot cu combustibili fosili?
    Care ar fi castigul? Totul este praf in ochi.

  10. Cum va fi rezolvata problema poluarii in transporturile maritime si aeriene? Daca se trece la energia verde, ce vor face statele ale caror economii se bazeaza pe exportul de petrol si gaze naturale? ( In ’89 blocul comunist s-a prabusit in timpul scaderii pretului petrolului .)