Marea infrastructură a intrat în era rezilierilor. Contracte mari, denunțate de ministrul Cuc din cauza întârzierilor masive. Ultima victimă, DN 73 Braşov – Piteşti
Nemulțumit că în urma vizitei inopinate făcute pe şantierul de pe DN 73 Braşov – Piteşti a găsit puțini muncitori și utilaje, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut rezilierea contractului semnat cu Asocierea AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR Development – Tractebel pentru modernizarea șoselei DN73 Brșov – Pitești.
”Pe DN73, acolo unde aș spune că a stricat constructorul, acum, fiindcă, știind că vom veni în județ, s-a apucat, a săpat patru casete și a început să scoată bordurile, am intrat și aici, la intrare în Râșnov. Va intra DRDP-ul, Divizia Națională Drumuri și Poduri Brașov, în regie proprie. Ei aveau un grafic asumat și, vă spuneam, de la 190 de persoane, 71 de utilaje, sunt 20 de persoane și 11 utilaje. Special am venit de la ora 8:00, să mă duc să văd, să mă conving, dacă au înțeles ce li s-a transmis de către reprezentanții companiei. Până acum am reziliat trei contracte și, cu siguranță, nu ne vom opri aici. Deci acolo unde văd că sunt obiective care trenează de ani de zile, și constructorul vine tot timpul cu scuze, noi nu mai tolerăm scuze”, a spus luni Cuc, citat de Rador.
Oficialul de la Transporturi i-a cerut directorului CNAIR, Narcis Neaga, să rezilieze contractul de modernizare a celor 103 kilometri dintre Pitești și Brașov şi a solicitat continuarea lucrărilor prin Regionala de Drumuri şi Poduri Braşov, pe porţiunile care au fost deja decopertate.
Contractul pentru modernizarea DN 73 Braşov – Piteşti a fost semnat în anul 2011, însă lucrările au început abia în mai 2014.
Valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană, este de 275,86 milioane de lei. Deoarece lucrările au fost tărăgănate, proiectul a fost fazat, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.
Stadiul lucrărilor la 5 ani de la începerea lucrărilor este de 42%, potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii.
Centura Tecuciului mai schimbă un constructor. Autoritățile speră că a treia oară e cu noroc
Modernizarea DN73 este al doilea contract a cărui reziliere a fost cerută de ministrul transporturilor în ultimele 24 de ore. Duminică, acesta a solicitat șefului CNAIR să rupă contractul pentru construirea centurii orașului Tecuci, cu o lungime de circa 7 kilometri.
„Chiar dacă e duminică, nu era nici măcar un utilaj. Asta arată slaba mobilizare din teren și faptul că avertismentele pe care le-au primit, le-au ignorat. Constat că acei constructori care sunt neserioși, așa vor rămâne. Este bătaie de joc la adresa românilor și nu mai tolerez așa ceva! (…) În 2017 i-am spus antreprenorului că dacă nu se mobilizează și nu începe să lucreze vom lua măsurile care se impun. Din păcate, din punctul de vedere al stadiului fizic, s-a avansat foarte puțin la un obiectiv care trenează de vreo 5 ani de zile, un obiectiv care se putea implementa așa cum spune termenul contractual, în 12 luni.”, a declarat șeful de la Transporturi, potrivit unui comunicat de presă trimis de instituție.
În 2017, când ministrul Răzvan Cuc spune că a atras atenția constructorului – asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA- Pasquale ALO SRL – să se mobilizeze, lucrările erau deja întârziate. Prima înștiințare trimisă de CNAIR contructorului că îl va penaliza pentru nerespectarea duratei de execuție datează din iunie 2016.
Prin urmare, slaba mobilizare a acestui constructor nu ar trebui să mai fie o surpriză pentru nimeni.
Cu speranța că a treia oară e cu noroc, ministrul Transporturilor a cerut conducerii CNAIR să urgenteze procedurile astfel încât lucările rămase de executat la centura Tecuci să fie scoase repede din nou la licitație, și un nou contract, al treilea, să fie semnat în această toamnă.
Așa cum G4Media a scris aici, La centura Tecuciului, care are 6 kilometri și 945 metri, se lucrează din 2012.
Primul contract semnat cu portughezii de la Sociedade de Construcoes Soares da Costa pentru 49 milioane lei a fost reziliat în septembrie 2013. Stadiul lucrărilor la data rezilierii: 14,77%.
Abia în mai 2015 s-a semnat un contractual cu actualul drumar – Asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA- Pasquale ALO SRL. Valoarea contractului: 51,6 milioane lei, fără TVA. În prezent stadiul lucrărilor a ajuns la 55%.
Foto: Răzvan Cuc (Sursa: Ministerul Transporturilor)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
10 comentarii