G4Media.ro

Marea infrastructură a intrat în era rezilierilor. Contracte mari, denunțate de ministrul…

Marea infrastructură a intrat în era rezilierilor. Contracte mari, denunțate de ministrul Cuc din cauza întârzierilor masive. Ultima victimă, DN 73 Braşov – Piteşti

Nemulțumit că în urma vizitei inopinate făcute pe şantierul de pe DN 73 Braşov – Piteşti a găsit puțini muncitori și utilaje, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a cerut rezilierea contractului semnat cu Asocierea AZVI SA – STRACO GRUP SRL – PIOMAR Development – Tractebel pentru modernizarea șoselei DN73 Brșov – Pitești.

”Pe DN73, acolo unde aș spune că a stricat constructorul, acum, fiindcă, știind că vom veni în județ, s-a apucat, a săpat patru casete și a început să scoată bordurile, am intrat și aici, la intrare în Râșnov. Va intra DRDP-ul, Divizia Națională Drumuri și Poduri Brașov, în regie proprie. Ei aveau un grafic asumat și, vă spuneam, de la 190 de persoane, 71 de utilaje, sunt 20 de persoane și 11 utilaje. Special am venit de la ora 8:00, să mă duc să văd, să mă conving, dacă au înțeles ce li s-a transmis de către reprezentanții companiei. Până acum am reziliat trei contracte și, cu siguranță, nu ne vom opri aici. Deci acolo unde văd că sunt obiective care trenează de ani de zile, și constructorul vine tot timpul cu scuze, noi nu mai tolerăm scuze”, a spus luni Cuc, citat de Rador.

Oficialul de la Transporturi i-a cerut directorului CNAIR, Narcis Neaga, să rezilieze contractul de modernizare a celor 103 kilometri dintre Pitești și Brașov şi a solicitat continuarea lucrărilor prin Regionala de Drumuri şi Poduri Braşov, pe porţiunile care au fost deja decopertate.

Contractul pentru modernizarea DN 73 Braşov – Piteşti a fost semnat în anul 2011, însă lucrările au început abia în mai 2014.

Valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană, este de 275,86 milioane de lei. Deoarece lucrările au fost tărăgănate, proiectul a fost fazat, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.

Stadiul lucrărilor la 5 ani de la începerea lucrărilor este de 42%, potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii.

Centura Tecuciului mai schimbă un constructor. Autoritățile speră că a treia oară e cu noroc

Modernizarea DN73 este al doilea contract a cărui reziliere a fost cerută de ministrul transporturilor în ultimele 24 de ore. Duminică, acesta a solicitat șefului CNAIR să rupă contractul pentru construirea centurii orașului Tecuci, cu o lungime de circa 7 kilometri.

„Chiar dacă e duminică, nu era nici măcar un utilaj. Asta arată slaba mobilizare din teren și faptul că avertismentele pe care le-au primit, le-au ignorat. Constat că acei constructori care sunt neserioși, așa vor rămâne. Este bătaie de joc la adresa românilor și nu mai tolerez așa ceva! (…) În 2017 i-am spus antreprenorului că dacă nu se mobilizează și nu începe să lucreze vom lua măsurile care se impun. Din păcate, din punctul de vedere al stadiului fizic, s-a avansat foarte puțin la un obiectiv care trenează de vreo 5 ani de zile, un obiectiv care se putea implementa așa cum spune termenul contractual, în 12 luni.”, a declarat șeful de la Transporturi, potrivit unui comunicat de presă trimis de instituție.

În 2017, când ministrul Răzvan Cuc spune că a atras atenția constructorului – asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA- Pasquale ALO SRL – să se mobilizeze, lucrările erau deja întârziate. Prima înștiințare trimisă de CNAIR contructorului că îl va penaliza pentru nerespectarea duratei de execuție datează din iunie 2016.

Prin urmare, slaba mobilizare a acestui constructor nu ar trebui să mai fie o surpriză pentru nimeni.

Cu speranța că a treia oară e cu noroc, ministrul Transporturilor a cerut conducerii CNAIR să urgenteze procedurile astfel încât lucările rămase de executat la centura Tecuci să fie scoase repede din nou la licitație, și un nou contract, al treilea, să fie semnat în această toamnă.

Așa cum G4Media a scris aici, La centura Tecuciului, care are 6 kilometri și 945 metri, se lucrează din 2012.

Primul contract semnat cu portughezii de la Sociedade de Construcoes Soares da Costa pentru 49 milioane lei a fost reziliat în septembrie 2013. Stadiul lucrărilor la data rezilierii: 14,77%.

Abia în mai 2015 s-a semnat un contractual cu actualul drumar – Asocierea SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA- Pasquale ALO SRL. Valoarea contractului: 51,6 milioane lei, fără TVA. În prezent stadiul lucrărilor a ajuns la 55%.

Foto: Răzvan Cuc (Sursa: Ministerul Transporturilor)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Săptămâna asta avem 15 lei de postare, am inteles că la voi se dă 20, asa-i?

  2. DAcă incompetentul politruc nu știe sa faca nimic, macar sa opreasca tot ce se face!

  3. Reziliatul e de inteles dar penalitatile cine le plateste? Contractele au capitol despre termene si penalitati? Daca nu au de ce nu sunt in puscarie cei ce le-au intocmit?

    • @ kata

      Touche !

      Trimite un mail cucuveleimov.

      Procurorasii cei „viteji” s-au luat doar de „drumarii” romani, de cei straini (bechtel etc) nu.

      Nici cu o floare de mina nu i-a atins DNA-ul cel „voinic”.

  4. Pai ce sa faca acest imbecil? Sa arate presei ca se ocupa de chestiuni cu care nu s-a ocupat 2-3 ani. Este o sfidare. Acest cuc de cuc este imaginea perfecta a incompetentei PSD. Asa sunt ei.

  5. Populism desantat!
    De 2 Ani si jumate sunt la guvernare, ce-au FACUT?
    #NIMIC!
    Acum i-a luat grija autostrazilor si a Infrastructurii pentru ca sunt 4 randuri de alegeri in 2 Ani iar „realizarile” PSD din mincinosul Program de guvernare sunt #NIMIC, adica spre ZERO, exceptie cresterile la salariile buetarilor si la pensii:
    https://partidulpromite.ro/category/promisiuni-electorale/partidul-social-democrat/

    https://www.youtube.com/watch?v=o16xlQCuWM8

    Vorbim DUPA cele 4 randuri de alegri, PARIEZ ca din aceste Promisiuni facute zi de zi de Dragnea si ceilalti lideri PSD, va ramane #NIMIC!
    „Eu nu glumesc”, „mai bine stau acasa”!

  6. Lili nu sta acasa!!!! Dute la vot!!!! Asa PSD o sa aiba un vot impotriva!!!

  7. Încă o vizită duminicală pt imaginea celor ce cu sârg constuiesc România și inventează un noi stil juridic de încetare a unui contract juridic: ruptul la TV!
    Iar eu stau și cârcotesc
    Știți cum arăta o săptamână de lucru la A2 pe zona cu beton (a.năstase era pm)?
    Ma,Mi și J stătem din cauza lipsurilor: motorină, materiale,piese.
    V se făcea aprovizionarea.
    S și D lucram în draci căci atunci erau și vizitele pe șantier, mai ales D.
    L o mai amețeam un pic până pe la 14,00

  8. patriotii partidului dau autostrazile chinezilor. sa aiba si ei ceva din care sa faca un ban. si sa plateasca spagile cuvenite partidului.

  9. Povesti si minciuni de aproape 30 de ani. Merg ca besmetecii de colo colo , casa ce? Sa arate fraierilor ca-s pusi pe treaba? Astia, peste ceva timp , vor fi spulberati din functia de ministri. Si iar o iau altii dela inceput ? Unde-i raspunderea ministeriala , unde-s sanctiunile?