G4Media.ro

Marea problemă care sabotează Ferrari în 2025, identificată de Gazzetta dello Sport

Lewis Hamilton / Sursa foto: captură YouTube

Marea problemă care sabotează Ferrari în 2025, identificată de Gazzetta dello Sport

Lewis Hamilton nu a scăpat de probleme odată cu transferul la Ferrari, multiplul campion mondial având parte de un monopost care cel puțin momentan nu poate ține pasul cu rivalele McLaren, RedBull și Mercedes (fosta sa echipă). Gazzetta dello Sport vorbește despre principala problemă arătată de Scuderie în debutul sezonului din F1: garda la sol.

Conform unui raport, sursa citată vorbește despre faptul că monopostul Ferrari suferă de o problemă structurală esențială: dezvoltă o sensibilitate excesivă la modificările de gardă la sol atunci când rezervorul este aproape gol – adică în faza calificărilor.

Această problemă se traduce prin viraje lente, acolo unde aderența mecanică devine crucială. În lipsa unei gărzi la sol stabile și eficiente, monopostul SF-25 pierde din aderență și devine instabil.

Desigur, vorbim despre un scenariu deloc de dorit pentru piloții Scuderiei, care au nevoie de o precizie maximă.

Pachetul aerodinamic modificat în Bahrain a oferit doar o scurtă gură de aer, însă Ferrari continuă însă să aibă dificultăți mari în calificări.

Pentru Hamilton, problema gărzii la sol nu este una nouă, el întâmpinând și la Mercedes acest gen de episod. El a fost exclus de la MP din SUA din 2023 din cauza uzurii excesive a podelei, iar apoi a avut parte de o cursă modestă în Brazilia, acolo unde mecanicii Mercedes au ridicat prea mult monopostul pentru a nu risca o nouă penalizare, transmite f1oversteer.com.

Monopostul Ferrari nu se ridică la nivelul așteptărilor, iar noul început atât de așteptat de către Hamilton se transformă ușor-ușor într-o prelungire a agoniei din ultima perioadă alături de Mercedes.

Gazzetta dello Sport menționează că problemele cu garda la sol sunt prioritare pentru Ferrari, lipsa rezultatelor simțindu-se acut la Maranello.

Pentru Scuderie, sezonul 2025 este până la acest moment unul cu performanțe oscilante și calificări dezamăgitoare.

Victoria lui Hamilton din cursa Sprint din China a fost doar o excepție într-un sezon marcat până acum de frustrarea lipsei rezultatelor.

Nu în ultimul rând, Ferrari se află acum într-un punct de cotitură: să continue să învestească resurse umane și financiare în sezonul 2025 sau să se concentreze pe 2026, stagiune care va veni cu multe modificări de regulament?

Cum stau echipele din Formula 1 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut

  • McLaren / 188 de puncte / +92
  • Ferrari / 78 de puncte / -73
  • RedBull / 89 de puncte / -106
  • Mercedes / 111 puncte / +59
  • Aston Martin / 10 puncte / -30
  • Alpine / 6 puncte / +6
  • Haas / 20 de puncte / +15
  • Racing Bulls / 8 puncte / +1
  • Williams / 25 de puncte / +25
  • Stake / 6 puncte / +6.

Clasamentul piloților din Formula 1

1 Oscar Piastri (McLaren) 99 puncte
2 Lando Norris (McLaren) 89
3 Max Verstappen (RedBull) 87
4 George Russell (Mercedes) 73
5 Charles Leclerc (Ferrari) 47
6 Kimi Antonelli (Mercedes) 38
7 Lewis Hamilton (Ferrari) 31
8 Alexander Albon (Williams) 20
9 Esteban Ocon (Haas) 14
10 Lance Stroll (Aston Martin) 10 etc.

Clasamentul constructorilor din Formula 1

1 McLaren 188 puncte
2 Mercedes 111
3 RedBull 89
4 Ferrari 78
5 Williams 25
6 Haas 20
7 Aston Martin 10
8 Racing Bulls 8
9 Alpine 6
10 Kick Sauber 6.

Marile Premii din sezonul 2025 al Formulei 1

  • Australia (Albert Park) – Câștigător Lando Norris 
  • China (Shanghai) – 23 martie – Câștigător Oscar Piastri
  • Japonia (Suzuka) – 6 aprilie – Câștigător Max Verstappen
  • Bahrain (Sakhir) – 13 aprilie – Câștigător Oscar Piastri
  • Arabia Saudită (Jeddah) – Câștigător Oscar Piastri
  • Miami (International Autodrome) – 4 mai
  • Emilia Romagna (Imola) – 18 mai
  • Monaco (Circuit de Monaco) – 25 mai
  • Barcelona (Montmelo) – 1 iunie
  • Canada (Gilles Villeneuve, Montreal) – 15 iunie
  • Austria (Spielberg) – 29 iunie
  • Marea Britanie (Silverstone) – 6 iulie
  • Belgia (Spa-Francorchamps) – 27 iulie
  • Ungaria (Hungaroring) – 3 august
  • Olanda (Zandvoort) – 31 august
  • Italia (Monza) – 7 septembrie
  • Azerbaijan (Baku) – 21 septembrie
  • Singapore (Marina Bay) – 5 octombrie
  • SUA (Austin) – 19 octombrie
  • Mexic (Hermanos Rodriguez) – 26 octombrie
  • Sao Paulo (Interlagos) – 9 noiembrie
  • Las Vegas (Nevada) – 22 noiembrie
  • Qatar (Lusail) – 30 noiembrie
  • Abu Dhabi (Yas Marina) – 7 decembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.