G4Media.ro

Mari lucrări de infrastructură care încurcă traficul rutier din Capitală, la început…

Ilustrație foto de la stânga la dreapta: șantierele la Metrou Magistrala M6, Fântâna Miorița și Piața Montreal/Piața Presei; reabilitare linie de tramvai Bd. Nicoale Teclu, contractant PMB

Mari lucrări de infrastructură care încurcă traficul rutier din Capitală, la început de an școlar: Mega șantiere în zona de nord – extinderea Metroului (M6), săpături la rețeaua de termoficare, plus schimbarea liniilor de tramvai

Începutul de an școlar care presupune creșterea valorilor de trafic la orele de vârf găsește Bucureștiul cu cel puțin 10 mari șantiere deschise pe carosabil care vor perturba traficul rutier și viteza de circulație. Cele mai problematice par fi cele din Sectorul 1/ intrarea din nord dintre zona metropolitană Ilfov-București, unde peste vară, când traficul a fost mai redus, au fost instalate 4 șantiere pentru lucrările la Magistrala M6 de Metrou, Lotul 1 – 1 Mai-Tokyo.

Lucrările de suprafață pentru extinderea metroului care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni afectează circulația rutieră de la intrarea de nord în București, de pe Șos. București-Ploiești. La Fântâna Miorița a dispărut câte o bandă pe sens. O altă zona intens circulată din Sectorul 1 blocată de șantier este intersecția Calea Griviței cu Bd. Ion Mihalache.

Pe bulevarde mari din tot orașul, cum ar fi Șos Pantelimon, Calea Plevnei, Bd. Mihai Bravu sunt răspândite lucrări la rețelele de termoficare. Aici se schimbă magistrale de conducte subterane care alimentează cu căldură/apă caldă zone extinse ale orașului.

Un singur șantier pentru modernizarea liniei de tramvai afectează traficul, în zona de est pe Str. Nicolae Teclu, în Sectorul 3. O altă arteră problemă este Prelungirea Ghencea din Sectorul 6, unde sunt mari întârzieri la lucrările de supralărgire a arterei.

Restricții de circulație în Sectorul 1 – extindere metrou magistrala M6 

  • Intersecția de la Fântâna Miorița. ”Începând cu data de 29 iunie până la finalizarea lucrărilor necesare, este restricționată parțial circulația pe Șos. Bucuresti-Ploiești, în proximitatea intersecției cu Str. Tipografilor (Fântâna Miorița), circulația desfășându-se pe câte două benzi pe fiecare sens.” – Brigada Rutieră
Sursa: Metrorex
  • În zona 1 Mai, circulația rutieră a fost deviată în intersecția Calea Griviței cu Bd. Ion Mihalache, începând din 24 august. „Având în vedere restricțiile aplicate au fost asigurate variante ocolitoare, după cum urmează: pentru direcția dinspre Șoseaua Chitilei și Bd. Bucureștii Noi, se va circula pe ruta Strada Carpați – Strada Mircești – Strada Caransebeș/ pentru direcția dinspre Bd. Ion Mihalache și Calea Griviței, pentru relația de ieșire din capitală, alternativa o va reprezenta ruta Strada Clăbucet- Strada Aviator Popișteanu – Strada Soveja – Pod Constanța;” – Brigada Rutieră
Sursa: Metrorex
  • Bd. Mărăști, sensul de mers dinspre Bd. Expoziției (Piața Montreal) către Piața Presei Libere – execuție magistrala de metrou M6;
Sursa: Metrorex
  • Banda I a bretelei de circulație de pe Șos. București-Ploiești, sensul de intrare în Mun. București, în zona intersecției cu str. General Holban – execuție magistrala de metrou M6.

Informații despre evoluția lucrărilor pot fi găsite și pe pagina de internet creată special de Metrorex pentru Magistrala 6: https://magistrala6.ro/.

Ca soluții alternative pentru zonele blocate, bucureștenii sunt încurajați să circule cu metroul, iar cei care locuiesc în zona metropolitană București-Ilfov sunt sfătuiți să parcheze mașinile în parcarea de la Terminalul Multimodal Străulești.

Șantierele pe care se lucrează pentru viitoarele stații ale Magistralei 6 vor avea ca rezultat traseul subteran de 14,2 km de cale dublă care va uni Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni. În total, M6 va avea 12 stații noi de metrou.

 

Alte artere din București cu trafic rutier deviat sau restricționat parțial ca urmare a lucrărilor la infrastructura rutieră, conform Brigăzii Rutiere:

– Prelungirea Ghencea de la Str. Gârleni până la Str. Brașov – lucrări de supralărgire a arterei;

– Șos. Pantelimon, între Șos. Morarilor și Șos. Vergului – lucrări la rețeaua de termoficare;

– Bd. Iancu de Hunedoara – lucrări la rețeaua de termoficare;

– Bd. Libertății între Bd. Națiunile Unite și Calea 13 Septembrie, benzile I și III – lucrări la rețeaua de termoficare;

– Șos. Mihai Bravu (banda I), între Str. Vatra Luminoasă și Șos. Iancului – lucrări la rețeaua de termoficare;

– Cal. Plevnei – lucrări la rețeaua de termoficare.

– Str. Nicolae Teclu – modernizare linie tramvai;

 

Modernizarea liniei de tramvai pe Strada Nicolae Teclu

La sfârșitul lunii august au început lucrările de modernizare a liniei de tramvai pe Str. Nicolae Teclu. Pe segmentul de drum cuprins între Depoul de tramvaie Titan și Bld. Theodor Pallady, sensul de deplasare dinspre Splaiul Unirii către Bld. Theodor Pallady, circulația de va desfășura într-un singur sens. De asemenea, este restricționat accesul vehiculelor pe Str. Nicolae Teclu dinspre Bld. Theodor Pallady.

Restricțiile de circulație aplicate se vor menține pe toată perioada de execuție a lucrărilor, timp de 6 luni, respectiv până la data de 25.02.2025. Acesta este cel de-al doilea șantier, după reabilitarea liniei 5, la care se încep lucrările de execuție, parte din proiectul de reabilitare a 50 de km de infrastructură de tramvai din Capitală.

Sursa foto: Nicușor Dan, Facebook
Sursa foto: Nicușor Dan, Facebook

Șantiere deschise în prezent la rețele de termoficare de pe străzi principale și secundare. Lista completă oferită de PMB:

Conform Primăriei Municipiului București, în prezent sunt deschise 11 șantiere aferente obiectivelor de investiții cu finantare pe fonduri europene nerambursabile prin PDD și 4 șantiere aferente obiectivelor cu cofinantare asigurata de la Bugetul de stat prin MDLPA:

Obiectivul 1 – Magistrala I Sud – tronson între căminele CM11′- CP3 -CV5/4 – termen de finalizare a lucrărilor toamna 2024. Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează carosabilul Șos Dobroești și parțial Strada Hățișului precum și Șos Pantelimon, Sectorul 2.

Obiectivul 3 – Magistrala II Sud, tronson între căminele CM43 – CO2 – termen de finalizare toamna 2025
Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Șos Mihai Bravu, Sector 2.

Obiectivul 4 – Magistrala II – III Grozăvești, tronson între căminele C15/20 – CS12 – termen de finalizare 2025
Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Bd. Iancu de Hunedoara, Str. Argentina, Str. Duiliu Zamfirescu, Str. Arh Ion Mincu, Blvd. Ion Mihalache, Sector 1.

Obiectivul 5 – Magistrala Progresu – Berceni, tronson între căminele CB4 – CO5 – termen de finalizare a lucrărilor toamna 2024. Conducta este montată în integralitate și se lucrează la consolidarea si echiparea cu vane a căminului CO5 amplasat în carosabilul străzii Stoian Militaru din Sector 4.

Șantiere ce fac parte din cele 25 obiective finanțate din fonduri europene:

Lotul 1:
Obiectivul 1, Magistrala II Sud, tronson CS5’-Bobocica-C1MB-C5MB termen finalizare toamna 2025
Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Calea Vitan, Blvd. Râmnicul Sărat, str. Alunelului, Aleea Jienească, Strada Niță Elinescu, Str. Știrului, Șos Mihai Bravu, str. Laborator, str. Agatha Bârsescu, Sector 3.

Obiectivul 3, Magistrala II Sud, tronson CM18 – CB5C – CV4 termen finalizare toamna 2024, lucrările de montare conductă s-au finalizat, inclusiv refacerea traseului afectat de lucrări.

Obiectivul 4, Magistrala II Sud, tronson C5MB – CI1 termen finalizare toamna 2025. Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Șos Mihai Bravu, Aleea Apostol Mărgărit, Strada Orzari, str. Episcop Damaschin, Sector 3.

Lotul 2:
Obiectivul 8, Magistrala II-III Grozăvești, tronson C7/1 UMAS – C15/20 termen de finalizare vara 2025. Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Str. Turda, str Cluj, Str. Abrud, str. Barbu Lăutaru, str. Dr. Iacob Felix, Sector 1

Obiectivul 11, Magistrala II-III Grozăvești, Bretele de legătură termen de finalizare vara 2025. Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează Calea Plevnei, Bulevardul. Alexandru Ioan Cuza, Bd. Iancu de Hunedoara,

Lotul 3:
Obiectivul 13, Magistrala V Grozăvești, tronson CP03 – CS24 termen de finalizare primăvara 2026. Lucrările de reabilitare ce se execută în prezent afectează și vor afecta Bd. Geniului, Drumul Sării, Drumul Taberei, Str. Serg Nuțu Ion, parțial Blvd. Paul Teodorescu, Str. Poiana Câmpina, parțial Str. Mihail Sebastian Sector 5-6

Obiectivul 16, Magistrala V Grozăvești, Bretele de legătură termen de finalizare 2025. Lucrările de reabilitare ce se execută vor afecta intersecția Blvd General Paul Teodorescu cu Iuliu Maniu și cu Bd Timișoara în zona căminelor ce se reabilitează. Sector 5.

Obiectivul 15, Magistrala V Grozăvești, tronson CV1 – CP5A termen de finalizare toamna 2026. Lucrările de reabilitare ce se execută vor afecta Calea 13 Septembrie, Piața Arsenalului, Blvd. Libertății, scuarul median de pe Bd. Unirii zona fântâni Sectoarele 5-4.

Lotul 4:
Obiectivul 19, Magistrala Progresu-Berceni, tronson CS17 – FP6 termen de finalizare primavara 2026
Lucrările de reabilitare ce se execută vor afecta parțial Str. Acțiunii, intrarea Ciuruleasa, str. Anghel Moldoveanu, str. Tudor Gociu, parțial str. Luică, sector 4.

Obiectivul 20, Magistrala Progresu-Berceni, tronson CS24 – CS2 termen de finalizare toamna 2025
Lucrările de reabilitare ce se execută afectează Str. Bucșoiu, str. Idilei, Str. Timuș Nicolae, str. Șerban Constantin, sector 4.

Lotul 5:
Obiectivul 5, Magistrala II Sud, tronson CO2 – CC3’ – CS6 (Ștefan cel Mare) termen de finalizare iarna 2024
Lucrările de reabilitare ce se execută afectează Str. Luncșoara, Aleea Deda, Aleea Luncșoara, parțial str. Mașina de Pâine, str. Irimicului, parțial Șos Ștefan cel Mare.

În funcție de configurația rețelei de termoficare, acolo unde proiectul o impune, înlocuirea conductelor de termoficare se realizează prin intermediul gropilor de acces în galeriile de termoficare localizate pe carosabil.

În acest moment, în cele două șantiere pe care se execută lucrări, Compania Municipală Energetica Servicii are deschise gropi de acces în galeriile de termoficare, amplasate pe carosabil, în Obiectivul 3 – Magistrala II Sud, respectiv pe Soșeaua Mihai Bravu, în perimetrul dintre intersecția Șos. Mihai Bravu – Șos. Iancului, până la intersecția Șos. Mihai Bravu – Aleea Avrig.

În Obiectivul 4 – Magistrala II-III Grozăvești mai sunt două gropi de acces în galeria de termoficare pe Bd. Ion Mihalache, una la intersecția Bd. Ion Mihalache cu Str. Ion Mincu, aflată în stadiul final de aducere la starea inițială, respectiv turnare beton rutier, și una la intersecția Bd. Ion Mihalache cu Str. Turda, punct de acces care a fost preluat de o altă societate comercială, care execută în zonă lucrări de modernizare a rețelei de termoficare.

În ceea ce privește termenul de finalizare a lucrărilor aflate în curs de execuție, potrivit PMB, acesta nu poate fi indicat cu exactitate, având în vedere specificul lucrărilor, etapele tehnologice ce trebuie respectate, situațiile neprevăzute care pot apărea în funcție de eventualele modificări de proiect, precum și imposibilitatea de a prevedea termenele la care se primesc documentațiile necesare desfășurării activității, respectiv aprobări și avize ale unor instituții publice, societății comerciale sau societăți de utilități publice.

Primăria Capitalei spune că regretă disconfortul pe care îl creează aceste obstacole în carosabil, dar asigură că acestea sunt în conformitate cu avizele și aprobările obținute de la Poliția Rutieră și respectă toate normele de semnalizare și siguranță în trafic pe care le impune legea.

Semnalizarea deficitară a unora dintre lucrări a fost observată însă de Poliția Rutieră. Pe 4 septembrie, în urma verificărilor efectuate pe Șos. Mihai Bravu, polițiștii rutieri au constatat existența unor șantiere deschise pentru execuția unor lucrări la rețeaua de termoficare, fără a fi semnalizate corespunzător prin indicatoare rutiere temporare, motiv pentru care au procedat la sancționarea contravențională a societății comerciale.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Nu ar trebui sa facem lucrari de infrastructură cand trebuie sa ducem toti copiii cu mașinile la scoala. Jos primarul!

    • Exact! Ar trebui sa facem lucrari de infrastructura numai in vacantele scolare! Nu-i de parca aceste lucrari o sa ajute cu traficul pe termen lung! Hai sa terminam metroul in 20 de ani!

  2. Perspectiva articolului e ridicola. Practic santierele de infrastructura incurca cultura bucuresteana de a duxe copilul la scoala cu masina.

    G4 spune defapt ca problema nu este ca parintii isi duc copiii la scoala cu masina, ci faptul ca o vor face mai greu din cauza lucrarilor de infrastructura…ireal.

  3. In anul alegerilor intotdeauna psd si, mai nou, pnl au demarat tot felul de lucrari pt ca dupa alegeri sa le abandoneze. Halal politicieni ! Escroci si mincinosi.

  4. Stii vb aia, a cauta nod in papura.. Exact asta se vrea cu acest articol. „Primarul e vinovat! 😅

  5. Unghiuletul acela din care prezentati articolul, hmm, pacat de acel ”Disclaimer”. Nu prea va cred.

  6. Nici vara, nici iarna, septembrie, scoala, nu-i bine nicicum! De fapt ma gandeam la N Dan, pacat ca nu candideaza la prezidentiale! Multe subterane de renovat si acolo!

  7. Ne recomanda cu metroul ??? Pe bune ?,, Pai vine la juma de ora unu ca se arunca astia in fata lor de zici ca sunt femei trenurile

  8. Acuma, că ați văzut reacția din partea cititorilor, ați putea să retrageți articolul, în semn că ați înțeles… sau încă nu? Cu respect!

    • de ce sa il retraga? e singurul articol in care se vede ca se face ceva in bucuresti. titlul e dubios. poate ca traficul e ingreunat pentru ca au fost mutate cursurile din scolile la care nu au fost terminate lucrarile de renovare. pe astea tot pg le face?

  9. Titlul este TENDENTIOS, nu dubios.
    Asa cum au observat si toti ceilalti comentatori, intentia nu este in niciun caz nu de a atrage atentia ca „se face ceva in Bucuresti”

    • Ca sa aiba sens: intentia nu este, in niciun caz …de a atrage atentia ca „se face ceva in Bucuresti”