G4Media.ro

Marile companii străine se pregătesc să părăsească Marea Britanie în contextul Brexit:…

Marile companii străine se pregătesc să părăsească Marea Britanie în contextul Brexit: Ford, Nissan, Airbus, Sony

Reprezentanţii Ford Motor a avertizat-o pe Theresa May că va intensifica pregătirile legate de mutarea producţiei în afara Marii Britanii, a anunţat publicaţia The Times, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Declaraţia a fost făcută în timpul unei discuţii private între premierul britanic şi liderii de afaceri, a informat The Times.

Reprezentanţii Ford nu au fost disponibili pentru comentarii.

Un alt participant la discuţie a spus că şi alte companii au transmis premierului avertismente similare cu cele ale Ford.

„Nu mai este vorba de planuri pentru întâmplări neprevăzute, luăm măsuri din cauza incertitudinilor. Este ceva real”, a afirmat un participant la întâlnirea cu Theresa May.

Anunţul Ford reprezintă o nouă lovitură pentru industria auto din Marea Britanie, confruntată cu o scădere la aproape jumătate a investiţiilor în principal din cauza incertitudinilor legate de Brexit.

Săptămâna trecută, grupul auto Nissan a decis să renunţe la producerea unuia din cele mai cunoscute modele ale sale, crossoverul X-Trail, la fabrica din Sunderland, în nord-estul Angliei, care este în momentul de faţă principala sa uzină din Europa. Conducerea companiei a evocat indirect Brexitul între motive.

„Am luat această decizie din motive economice, dar incertitudinea care persistă în privinţa relaţiilor dintre Marea Britanie şi Uniunea Europeană nu ajută societăţile cum este şi a noastră să-şi planifice viitorul”, a menţionat într-un comunicat Gianluca de Ficchy, preşedintele Nissan Europe.

Următoarea generaţie a X-Trail pentru piaţa europeană va fi produsă în fabrica de la Kyushu, în Japonia, şi nu la Sunderland, cum se anunţase în 2016.

Celelalte viitoare modele prevăzute să fie produse la Sunderland, SUV-urile Juke şi Qashqai, nu vor fi afectate de această decizie, a precizat grupul.

Tot la Sunderland sunt asamblate actualmente maşina electrică Leaf şi modelele mărcii de lux Infinity.

Fabrica Nissan din Sunderland, cea mai mare din Marea Britanie, joacă un rol central în economia oraşului cu 275.000 de locuitori, care au votat în proporţie de 61% pentru Brexit în 2016. Uzina inaugurată în 1986 şi unde lucrează 7000 de oameni produce 500.000 de vehicule pe an, din care 55% sunt exportate către UE, fără plata de taxe vamale, lucru care s-ar putea schimba dacă Marea Britanie iese din UE fără un acord.

O întreagă serie de nume cunoscute din industrie au făcut anunţuri alarmante pentru economia britanică în perspectiva Brexitului. La sfârşitul lui ianuarie, Airbus a avertizat că va lua „decizii foarte dureroase” în cazul unui Brexit fără acord, gigantul nipon Sony a decis să-şi mute sediul european în Olanda, iar un alt grup tehnologic, Dyson, a indicat că se va muta în Singapore, deşi a afirmat că nu din cauza ieşirii Marii Britanii din UE. La rândul său, Toyota a avertizat că o ieşire fără acord ar determina o întrerupere temporară a producţiei sale din Anglia.

Luna aceasta, Ford a început programul de restructurare a operaţiunilor din Europa concediind până la 400 de angajaţi de la fabrica sa de motoare Bridgend din Ţara Galilor. Sindicatele se aşteaptă ca în următorii doi ani să fie concediaţi până la 1.000 de angajaţi de la Bridgend.

Un purtător de cuvânt la Ford a confirmat decizia, spunând: „Compania introduce o schemă de plecări voluntare pentru toţi salariaţii de la fabrica Bridgend, ca parte a restructurării operaţiunilor din Europa. Programul vine în urma discuţiilor cu sindicatele privind cerinţele uzinei legate de forţa de muncă pentru motoarele estimate a fi fabricate în viitorul apropiat”.

Informaţia vine după ce luna trecută producătorul auto american a avertizat că un Brexit „dur” va costa Ford 615 milioane de lire sterline (800 de milioane de dolari) în acest an.

Ford are circa 13.000 de angajaţi în Marea Britanie, aproximativ un sfert din forţa sa de muncă din Europa (54.000 de persoane).

Numărul concedierilor care ar urma să aibă loc în Marea Britanie şi pe continent, în urma restructurării operaţiunilor, nu va fi ştiut cu exactitate decât peste câteva luni, au spus şefii producătorului auto.

Totuşi, ei au avertizat că ar putea fi vorba mai degrabă de mii de locuri de muncă decât de sute, în condiţiile în care Ford îşi accelerează planurile pentru a deveni „cea mai de încredere companie mondială, care produce vehicule inteligente pentru o lume inteligentă”.

Pe lângă fabrica Bridgend din Ţara Galilor, compania mai are o unitate la Dagenham, în Essex, şi o serie de alte facilităţi pe teritoriul Regatului Unit.

Ford consideră că în urma votului din 2016 privind ieşirea Marii Britanii din UE a înregistrat pierderi de sute de milioane de lire sterline, în urma deprecierii monedei şi a scăderii vânzărilor în Regatul Unit.

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford este prezent şi pe piaţa din România.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Au votat în proporţie de 61% pentru Brexit? Sa le iasa pe nas cand Nissan isi va muta jucariile pe continent..

    • 52%, nu 61, au votat pentru Brexit, dă-i dreaq de proști! Și, culmea prostiei, că ăia, acolo unde sunt fabricile alea(care pleacă), au votat pt Brexit, nu aia de la Londra! Dar, ce sa le ceri unora care își iau ‘informații” din The Sun?! Aviz ălora care se uită la A3!

    • E bine că se întâmplă asta, ca văd și toți „patrioții” din Est cam cat mai „valorează” un singur stat național, care nu are peste 100 de milioane de locuitori!

    • @Ciprian – corect, per total au fost 52%. dar din Sunderland unde este locata fabrica Nissan au votat 62% pt Brexit. Dupa aia probabil au cautat pe Google ce inseamna EU.

    • Da, m-am prins pe urma ce voiai sa zici, că era în zona aia. Da, sper sa nu fi căutat tot în The Sun :))

  2. Nu au știut ce se va întâmpla cu firmele , că dacă știau nu mai votau ei Brexit , din Marea Britanie o să ajungă Mica Britanie , o să fie prapad . Dacă până acum se plângeau că vin imigranți acum o să se plângă ca pleacă toți imigranți , doctori , asistentele , tinerii , o să rămână un popor îmbătrânit .

    • Da mitica, ai dreptate :)) noroc cu romanii că-s in popor tânăr și puternic:)))

    • Ce are sula cu prefectura, G? A zis cineva că România va fi mai bine sau mai rău dupa Brexit?! La noi nu are nimeni nici o așteptare, dar fii convins că ei au avut! Sa ajungi să-ți pierzi, poate un sfert din PIB, că niște imbecili nu au știut ce votează (printre multe altele credeau că așa își refac imperiul, dacă ies din UE – deja votanții de la noi par intelectuali, prin comparație), e in regula?!

  3. Oameni de căcat

  4. E pacat ca Romania nu e pregatita sa preia din productia care pleaca din UK. De exemplu Ford care pleaca din UK ar putea foarte bine sa isi mute aici liniile de productie. Insa pentru ca in Dragnistan nimic nu e sigur (nici ceea ce e sigur), ei probabil ca vor prefera Ungaria, Polonia etc.

    • Cand apar oportunitatile, rar, la noi nici nu se intelege, nici nu suntem pregatiti. Niste autostrazi, stabilitatea politica ne erau la indemana, puteam prelua cate ceva din auto-destramarea economica a unui stat puternic.Nici noi, nici britanicii nu suntem acasa, fiecare din motive diferite.