G4Media.ro

Marile interese ilegitime din Legile educației Cîmpeanu: rechini imobiliari, fabrici de meditații,…

Marile interese ilegitime din Legile educației Cîmpeanu: rechini imobiliari, fabrici de meditații, patroni de afterschool și rectori – politicieni. Cum a ajuns ministrul Educației să amaneteze viitorul copiilor pentru a-și asigura spatele politic

Sorin Cîmpeanu se comportă ca hoțul care strigă Hoții! Ministrul Educației îi descrie pe criticii legilor sale drept grup de interese, deși toate indiciile ne arată că proiectele sale sunt fundamentate pe cerințele unor grupuri de interese ilegitime.

De remarcat și răzgândirile la 180 de grade ale aceluiași ministru, care își arată într-o zi fața dictatorială, a doua zi un profil democrat, fără a avea însă niciodată argumentul specialiștilor pentru măsurile pe care le ia: grupul celor 100 de intelectuali care i-a înaintat o serie de propuneri de modificare a legii a fost catalogat imediat ca “grup de interese”, pentru ca a doua zi, după un val de critici primit în spațiul public ca urmare a derapajului său, să dea în spate și să spună că “Nu este nimic rău să fie format un grup de interese”. Iar mai apoi, culmea, să le înregistreze din proprie inițiativă scrisoarea deschisă drept propunere cu număr oficial de înregistrare pentru modificarea legilor.

De ce a ajuns ministrul Educației să bage pumnul în gură celor care opinează diferit? Explicația e simplă: Cîmpeanu a scris legile la dictarea unor grupuri de interese ilegitime, dând fiecărei mici mafii din educație tributul necesar pentru a-și spori propria putere politică. Articole întregi ale legii nu urmăresc interesul legitim al elevului, ci interesele legitime ale rechinilor imobiliari, ale rectorilor feudali, ale puternicilor grupări de meditatori-milionari ori ale directorilor politici.

De ce face Cîmpeanu aceste compromisuri inimaginabile? Omul, care se recomandă drept fost prim-ministru doar pentru că a ocupat ca interimar funcția timp de câteva zile, e bolnav de putere și visează la dregătorii mult mai înalte decât cea de ministru. Or, pentru a accede în aceste fotolii, el își imaginează că are nevoie de sprijinul grupurilor de interese pe care le servește tocmai prin legile educației.

Să vedem însă, pas cu pas, interese pe care le hrănește prin legea sa. Interesele altor grupuri decât cel al copiilor din România.

Tunuri cu terenurile școlilor: Schimbarea destinației terenurilor și clădirilor școlilor, fără aviz de la Minister

Proiectul Legii Cîmpeanu – prezentat ca document reformator pentru sistemul educațional și social românesc – prevede că primăriile vor putea schimba singure, fără aprobare de la Ministerul Educației sau altă instituție a statului, destinația terenurilor și a clădirilor nefolosite ale școlilor, fără să aibă vreo condiție cu privire la destinația viitoare a spațiilor astăzi aflate în posesia statului. Preluarea terenurilor și clădirilor școlilor și liceelor, inclusiv a celor agricole, ar urma să se realizeze după doar 3 ani de nefolosire, fără dovada că în această perioadă autoritatea locală a realizat vreo analiză a evoluției demografice, mai ales după schimbările suferite în cei doi ani pandemici, precum și fără a proba realizarea de politici locale de atragere a agenților economici în localitate sau aplicarea de politici de stimulare a natalității.

  • Sorin Cîmpeanu menține astfel în textul Legii noi pe care o propune un articol introdus în urmă cu mai puțin de 1 an de PSD, UDMR și minorități, în legea existentă, și pe care Guvernul l-a respins. Executivul condus de Florin Cîțu și care îl avea ministru al Educației tot pe Sorin Cîmpeanu respingea acum 1 an schimbarea destinației clădirilor și terenurilor școlii, printr-o argumentație pe exemple din realitate: primăriile au cerut clădiri ale școlii inclusiv acolo unde încă erau elevi care învățau, pentru a le transforma în camere de hostel, capele mortuare, aprozare, ateliere auto sau confecții (sursa și detalii). Acum, ar putea realiza aceste transferuri fără a mai cere aprobarea Ministrului Educației.

Citește analiza integrală pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

17 comentarii

  1. se poate aduga si afacerea cu manuale alternative,care sunt catastrofale pentru educatie.

  2. Constantin Cucos, mentorul in pedagogie a generații de profesori s-a alăturat protestului intelectualilor, criticând mizeriile din noile legi propuse pentru sistemul educațional românesc.
    Chiar și președintele CNCD s-a trezit în sfârșit și a văzut pericolele din aceste legi in ce privește nerespectarea egalității de șanse pentru toți copii.
    Învățământul românesc este practic feudalizat, dar „la gri”, șefii structurilor mai mari sau mai mici, cei mai mulți numiți politic,comportandu-se ca adevărați vătafi pe instituțiile pe care le conduc. Dacă aceste noi legi vor fi adoptate, vor deveni vătafi „cu forme legale”, instapanindu-se și fiind sub umbrela protectoare a unor legi care sunt date pentru aceștia, nu pentru copii și viitorul acestei țări!

  3. Foarte corect articolul.

  4. Acest șarpe de ministru al derutației naționale, Tâmpeanu, își pregătește un loc călduț și pe bani mulți, ascuns de ochii publici, pentru când va fi remaniat. „Colegii” lui vor avea grijă de cel care le pregătește legal tunuri pentru afaceri înlesnite cu tact, subtil. Putregaiul politic sporește frumos.

    • Asa ceva este nemaintalnit…in mandatul fiecarui ministru legea a avut de suferit dupa cum au dictat interesele……

  5. Meditatiile si afterschoolurile te storc de un salar minim pe economie pe luna, cel putin, chiar si la elevi care nu sunt rai la invatatura. Unele scoli au spatiu gol dupamasa, deci pot organiza afterschool daca le da voie. Si cu acoperirea salariilor si a materialelor meditatorilor, tot n-am ajunge la preturile celor privati.

  6. Si posturi titularizabile care nu sunt scoase la concurs, pentru ca directorii si inspectoratele fac ce vor cu ele, adica le dau pe fel de fel de pile si spagi. După se întreabă de ce nu vin tinerii in invatamant, pai unde sa vina daca nu au locuri si siguranta ca peste un an tot vor avea unde preda. Nimeni nu vorbește in spatiul public despre asta.

  7. Aveți ce ați votat: România educată de un suplinitor din județul Sibiu.

    • nu e suplinitor, e titular care blocheaza catedra timp de 25 de ani si nu il lasa pe altcineva sa fie profesor titular, ca doar legea ii permit. nici nu stii ce se poate intampla maine si trebuie sa ai unde reveni in invatamant

  8. Pentru ce sa comentam ,nu ne baga nimeni in seama.

  9. Din 1975 spun și susțin cu argumente DESFIINTAREA INSPECTORATELOR SCOLARE!AICI ISI GASESC CUIBUL TOTI POLITRUCII!

  10. Indiferent cum ar fi legea învatamantului,daca justitia e penetrată de coruptie,tot de geaba.Daca a treia putere în stat „șchiopatează”,celelalte două îsi fac de cap,iar treburile merg cum se vede.Peste tot sunt probleme.

  11. Sistemul de meditatii are cel puti 30 ani
    Celelalte au aprut de vreo 30ani
    Solutia-Privatizarea Invatamantului Prescolar si Universitar iar apoi a celui Preuniversitar

  12. Erata
    meditatii >40 ani
    mafia academica imobiliara impostoare>30 ani
    romania 1900-1989-1.000 doctorate
    romania 1989-2022 > 77.111 doctorate