UPDATE Marile semne de întrebare privind accidentul din Pasajul Unirii din Capitală: Limitatorul de înălţime care a strivit autocarul nu ar fi trebuit să se desprindă / Culpa şoferului că a ignorat indicatoarele. Primarul Daniel Băluță: Limitatorul avea fundație de beton
Update: Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a declarat pentru G4Media că ”șuruburile nu au ieșit, după cum se vede din imagini ,poarta a fost smulsă cu tot cu fier beton. Premisa de analiză este incorectă. În mod evident, construcția are fundație, în caz contrar nici nu ar putea să stea”. El a furnizat și câteva fotografii atât de la momentul accidentului, cât și de la momentul turnării fundației:
Articol inițial: Specialistii în siguranţă rutieră cât şi cei în transporturi consultati de G4Media.ro în ceea ce priveste producerea accidentului de ieri din Pasajul Unirii din Capitală soldat cu un mort si cu 22 de răniti avansează două cauze posibile care ar putea sta la baza producerii acestuia. Prima se referă la poarta de înălţime care nu ar fi trebuit să se desprindă, iar a doua face referire la vina soferului că a ignorat indicatoarele care îl avertizau asupra regimului de înălţime.
Specialiştii în siguranţă rutieră spun că poarta din fier care a strivit autocarul nu ar fi trebuit să se desprindă din structura de beton.
„Era prinsă pe o fundaţie supraterană. Atenţie, fundaţia supraterană din punct de vedere al siguranţei rutiere nu ar trebuie să existe. Era o fundaţie supraterană pe care erau puse nişte şuruburi subţiri.
În momentul în care portalul a fost izbit, şuruburile au ieşit, deci nu aveau un sistem interior care să le susţină. Au ieşit din fundaţia de beton şi portalul a cazut strâmbând structura autocarului. De fapt, sub portal trebuie să existe o fundaţie din beton armat de 16-20 m3”, a declarat Valentin Ciobanu, specialist în siguranţă rutieră.
Tot acesta afirmă că limitatorul de înălţime, pentru a putea fi dat în folosintă, trebuia să aibă nişte avize de construire emise în baza un proiect tehnic. Lucru neclarificat până acum de cei responsabili.
„Ar trebui să se facă o verificare pe proiectul tehnic care trebuie să existe înainte de aprobarea de construire a oricarei construcţii de pe drumul public. La ce a fost dimensionată si daca acel proiect a fost verificat.”, este de părere Valentin Ciobanu.
Într-un răspuns pentru TVR, Primăria Sectorului 4, cea care a modernizat pasajul pentru 12 milioane de euro, s-a limitat în a transmite doar ca va oferi „tot suportul necesar autoritatilor competente în gestionarea acestei situatii”. Cu alte ocazii, Primaria de Sector la unison cu Inspectoratul de Stat in Constructii au afirmat ca modernizarea pasajului a fost facută cu respectarea tuturor normelor in vigoare.
„În cadrul acestei verificări, inspectorii ISC au analizat o serie de documente pe care atât Sectorul 4 al Municipiului Bucureşti, cât şi executantul şi proiectantul lucrărilor le-au pus la dispoziţie şi din care reiese faptul că au fost respectate legislaţia în vigoare, proiectul tehnic, precum şi recomandările/măsurile dispuse de expertul tehnic în vederea punerii în siguranţă şi reabilitării Pasajului Unirii”, se arată într-un comunicat al Primăriei Sectorului 4.
Dincolo de această problema tehnică, rămâne culpa soferului. Acesta a ignorat indicatoarele. De la ultimul semafor până la locul accidentului sunt două indicatoare care îi avertizează pe şoferi asupra regimului de înălţime. Pe lângă acestea, se adaugă si poarta propriu zisă.
Faptul ca unii dintre pasageri sustin ca soferul ar fi condus timp de 16 ore reprezintă este o altă necunoscută.
„În situaţia în care era un şofer, trebuia 10 ore, nu mai mult, timp de odihnă. Dacă erau doi şoferi, nu mai mult de 11 ore cumulat, pentru că celălalt nu se odihneşte stând în partea dreapta”, a declarat pentru TVR Ion Lixandru, reprezentant al transportatorilor din România.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
57 comentarii