G4Media.ro

Maşinile electrice ar putea fi încărcate în doar 10 minute, datorită unei…

sursa foto: Pixabay

Maşinile electrice ar putea fi încărcate în doar 10 minute, datorită unei baterii dezvoltate de cercetători americani

Îngrijorările legate de utilizarea maşinilor electrice ar putea deveni de domeniul trecutului datorită invenţiei unor ingineri din Statele Unite care susţin că au dezvoltat o baterie ce poate fi reîncărcată în doar zece minute, relatează joi Press Association, preluată de Agerpres.

Încărcarea rapidă a vehiculelor electrice este considerată esenţială pentru creşterea popularităţii lor, astfel încât şoferii să se poată opri la o staţie şi să îşi încarce complet maşina în timp ce îşi cumpără o cafea sau utilizează toaleta.

Totodată, aceasta ar înlătura „anxietatea” determinată de temerea şoferilor că maşina lor ar putea rămâne fără energie înainte de a ajunge la destinaţie, într-o călătorie lungă.

Însă încărcarea rapidă a bateriilor litiu-ion poate degrada bateriile, susţin cercetătorii de la Penn State University din Statele Unite. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că fluxul de particule de litiu, numiţi ioni, care circulă de la un electrod la altul pentru a încărca unitatea şi a menţine energia necesară pentru utilizare, este perturbat în cazul încărcării rapide la temperaturi reduse. Astfel, în loc ca ionii de litiu să fie depozitaţi fără probleme în anod, aceştia se scurg către suprafaţă, reducând capacitatea bateriei şi făcând-o potenţial nesigură.

Încărcarea la temperaturi mai mari evită această problemă, însă şi perioadele lungi cu temperatură ridicată degradează bateriile, au indicat cercetătorii.

Ei au descoperit recent că aceste probleme ar putea fi evitate în cazul în care bateriile s-ar încălzi la 60 de grade Celsius timp de doar zece minute şi apoi s-ar răci rapid revenind la temperatura ambientală.

Bateria concepută se autoîncălzeşte cu ajutorul unei folii subţiri de nichel care creează un circuit electric ce se încălzeşte în mai puţin de 30 de secunde pentru a ridica temperatura din interiorul bateriei. Răcirea rapidă necesară după încărcarea bateriei se va face folosind sistemul de răcire proiectat în maşină.

Studiul, publicat în jurnalul ştiinţific Joule, a demonstrat că acest sistem ar putea încărca complet un vehicul electric în zece minute, iar bateria poate fi realimentată de numeroase ori.

„Am demonstrat că putem încărca un vehicul electric în zece minute pentru o distanţă de 200 până la 300 de mile (322-482 kilometri) şi putem face acest lucru menţinând 2.500 de cicluri de încărcare, sau echivalentul a jumătate de milion de mile parcurse”, a explicat Chao-Yang Wang, profesor la Penn State University.

„Tendinţa de 10 minute este pentru viitor şi este esenţială pentru adoptarea vehiculelor electrice”, a adăugat cercetătorul.

Sursa foto: Pixabay.com

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

14 comentarii

  1. ”Alo, garajul…subteran? Demontati pacatosul ala de motor Diesel de pe scaramobil si expediati-l prin curier rapid la…suprafata, sa mai traga si pacatosii pe nas din el, ca si asa ne confruntam cu penurie de materie prima! Montati in loc un motor electric de vreo 1000 DP (Draci-Putere), ca vreau sa ma iau la intrecere cu tartorul tribului rival…! Executarea !”

  2. Pana acum se stia ca temperatura ridicata si voltajul ridicat (necesar in regim fast charging) dauneaza ciclicitatii bateriei. Temperaturi de 60 de grade se obtin oricum in timpul incarcarii rapide. Imi este teama ca este un studiu din acela menit sa disipe scepticismul de a cumpara masina electrica.
    S-au scris lucruri bune si despre bateria cu Litiu si fosfat de fier si nanotehnologie, acum sunt istorie pentru ca nu s-au confirmat asteptarile.

  3. Frumoase visuri, ma uimeste ca nimeni nu-si pune problema ce se va intimpla cu reteaua electrica, in Romania de exemplu, cind vreo 3-400000 de „electrice” se vor aseza la supt in acelasi timp. Ne mai trebuie citeva centrale nuicleare mari numai pentru asta.
    Dar poate c-am gresit socotelile, ca s-a mai intimplat.

    • in norvegia jumatate din masinile care circula pe sosele sant electrice si nu sa intamplat nimik cu reteaua
      ca nu toate se incarca in acelasi timp
      la fel cum nu toate masinile de spalat pornesc in acelasi timp

    • da, e dragutz… o statie de incarcare rapida e de vreo 11kW, deci vreo 4.4GW pt 400k masini… cernavoda e pe la 1.4GW
      poate se calculeaza altfel …

    • In articolul otiginal este foarte clar mentionat: if scale up….. Adica daca studiile pot fi dezvoltate la o scara mai mare…. S-ar putea ajunge la 320km nu de mile! Asta ca sa nu spun ca asemenea articole sunt cu duiumul peste tot in lume de mai bine de un deceniu,insa produse ioc! Chiar si superchargerul de la Tesla are probleme mari de tot la o incarcare la 45-50minute! Concluzia: gogosi luate din alta limba si livrate pe romaneste, pricepere ioc!

    • sau mai curand asa: avem acum aprox 2k benzinarii , sa zicem ca evoluam la vreo 5k electrice cu cate 6 posturi fiecare, de 11kW minim, deci total de vreo 330MW, un sfert de cernavoda.
      Doar ca probabil trebuie trasa medie la noile benzinarii.
      Oricum pare multishor.

    • De unde la scoateti, filozofilor? Germania are ~30.000 statii de incarcare. Nu toate sunt asa rapide. Acasa nu vei avea statie de incarcat in 10 minute. Care 400 mii? De unde 4.4 GW? Luati ochii de pe drobul de sare si veniti-va in fire!

    • @lucian , calculam si noi ca prostii, nu te lua de noi.
      si lasa germania, ca noi avem reteaua de lv, si mv ( partial) din ’60.
      eu am zis de 5000 de statii in ro si tot da o capacitate semnificativa.
      dar da-i inainte si cearta-te.

  4. si pt ca tot ne jucam cu cifre, ia sa zicem ca ai 100.000 de electrice in bucuresti, cu cel mai mic incarcator sw 2.3kW la 220V AC.
    daca astea se incarca simultan ( or veni oameni de la munca si le baga automat in priza) cat iese? Varful de consum pe bucuresti e cam 1000MW.

  5. Noi deja importam energie electrica. Cand va intra si transportul auto pe
    aceasta sursa, or sa ne cada retelele si punem sistemul pe butuci.
    De aceea vor furniza energie pentru masini numai in perioadele de consum
    minim. Si atunci ne vom intoarce singuri la benzina, care probabil se va
    ieftini. Sau masinile electrice le vom alimenta noaptea de la priza casei.