G4Media.ro

Mașinile „fabricate în America” ale Tesla nu vor fi afectate la fel…

Sursa foto: Wissarut Weerasopon / Zuma Press / Profimedia

Mașinile „fabricate în America” ale Tesla nu vor fi afectate la fel de tare de tarifele auto

Mașinile produse de Tesla în SUA ar putea proteja parțial compania de noile tarife auto, despre care experții din industrie spun că vor ridica prețurile pentru consumatori cu mii de dolari, relatează CNN.

Tarifele de 25%, anunțate miercuri, vor afecta toate mașinile și piesele auto importate începând cu 3 aprilie. Analiștii susțin că producătorul de EV va fi în mare măsură protejat, spre deosebire de alți producători americani de automobile, cum ar fi General Motors, care au fabrici în Mexic.

Totuși, producția de mașini „este un proces complicat și nimeni nu va fi imun la aceste tarife,” a spus Masterson. Chiar și mașinile fabricate în SUA depind de piese provenite din Mexic și Canada, datorită acordurilor comerciale.

Săptămâna aceasta, Tesla a subliniat, pe contul său de X, în timp ce temerile legate de tarifele pentru automobile se intensificau: „Apropo, Tesla sunt cele mai americane mașini”

Acest lucru este adevărat, cel puțin conform unei măsuri. Compania domină Indexul American-Made de la Car.com din 2021, pe baza unor criterii precum locația asamblării, locul de fabricație al pieselor, originile motorului, ale transmisiei și ale forței de muncă din SUA.

„Fabricarea Tesla, atât în ceea ce privește locația asamblării finale, cât și componentele vehiculului, are scorul maxim (în cadrul indexului) pe care l-ai putea obține pentru un vehicul fabricat în SUA,” a declarat Patrick Masterson, principalul cercetător al indexului Cars.com, pentru CNN.

Deși Tesla produce 100% din vehiculele sale în Statele Unite, la fabricile din Texas și California, nu există o mașină „100% fabricată în SUA” – așa cum a susținut Musk miercuri, după anunțarea tarifelor.

„Este important de menționat că Tesla nu este imună aici,” a postat Musk pe X. „Impactul tarifelor asupra Tesla este încă semnificativ.”

Tesla nu a precizat public cât de mult depind mașinile sale de piesele importate. Un document din octombrie 2024 al Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Drumurile Publice arată că între 20% și 25% din componentele tuturor mașinilor Tesla erau importate, dar nu specifica din ce țări. Între 60% și 75% din componente erau fabricate în SUA sau Canada, conform documentului.

Cars.com nu avea date exacte despre locul de fabricație al componentelor specifice, dar Masterson a spus că „asamblarea finală a Tesla, țara de origine a motorului, țara de origine a bateriei” sunt toate bazate în Statele Unite.

Deocamdată, piesele fabricate în SUA sau Canada sunt considerate împreună, conform Legii Etichetării Automobilelor Americane, deși tarifele lui Trump vizează și Canada.

„Tesla, în special, este cunoscută pentru faptul că are o proporție mai mare de componente pentru vehiculele sale fabricate în SUA, comparativ cu alți producători auto (străini și autohtoni) care produc vehicule în SUA,” au spus analiștii de la JP Morgan într-o notă, subliniind că Tesla și rivala sa de vehicule electrice, Rivian, vor fi cele mai puțin afectate dintre producătorii auto.

Totuși, Wolfe Research a prezis joi o posibilă pierdere anuală de 1,6 miliarde de dolari pentru Tesla, din cauza pieselor auto fabricate în Mexic.

Se notează că Tesla ar avea un avantaj în competiția din domeniul vehiculelor electrice, mai ales în fața rivalilor americani sindicalizați – Ford, General Motors și Stellantis.

„În segmentul vehiculelor electrice, tarifele sunt un câștig pentru Tesla, care este vehement anti-sindicală, și va beneficia de dezordinea rivalilor (inclusiv Big Three) care vor trebui să își regândească strategiile de producție și să-și reconfigureze fabricile. Oricare noi locuri de muncă în industria auto vor fi, în mare parte, nesindicalizate,” a spus Ian Greer, profesor de cercetare la Școala de Relații Industriale și Muncă a Universității Cornell, într-un email.

Într-un alt semn al unei posibile reveniri, acțiunile Tesla, care se aflau într-o scădere, au început să înregistreze o oarecare revenire, închizând joi pentru a șasea zi consecutiv cu creștere, deși au scăzut din nou la sfârșitul săptămânii. Între timp, acțiunile Stellantis, Ford și General Motors au scăzut în tranzacțiile după program, după anunțarea tarifelor miercuri.

Deși Tesla ar putea beneficia de o creștere pe piața din Statele Unite, CEO-ul său, Elon Musk, se confruntă în continuare cu o mare atenție asupra rolului său în guvernul federal, ca șef al Departamentului de Eficiență Guvernamentală. Vânzările au scăzut semnificativ în Europa și China din cauza unui influx de competiție, iar chiar și piața de mașini second-hand Tesla se află într-o perioadă de stagnare.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Asta e clar. Lumea de peste tot il uraste pe Trump pentru ca nu mai poate mulge de la americani orice privilegiu, desi tara alora se duce de rapa. Se vede ca au venit adultii la conducerea lumii libere.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.