G4Media.ro

Mașinile parcate neregulamentar în București vor putea fi ridicate și de primăriile…

Foto: G4Media

Mașinile parcate neregulamentar în București vor putea fi ridicate și de primăriile de sector, propune un proiect USR care urmează să fie dezbătut de consilierii generali ai Capitalei

Vehiculele staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti vor putea fi ridicate şi de către împuterniciţii primăriilor de sector, conform unui proiect care urmează să fie dezbătut în şedinţa de miercuri a Consiliului General al Capitalei.

Proiectul completează HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a Municipiului Bucureşti, prin extinderea competenţei de a dispune măsura tehnico-administrativă de ridicare a maşinilor respective şi către cele şase sectoare ale Capitalei.

Conform referatului de aprobare, propunerea vine din partea consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR), dar o solicitare în acest sens a fost formulată şi de Direcţia Generală de Poliţia Locală a Sectorului 6, „invocând numeroase situaţii cu care se confruntă în legătură cu staţionarea neregulamentară pe drumurile publice din Sectorul 6, precum şi numărul mare” de sesizări ale cetăţenilor în legătură cu astfel de fapte.

„Pentru a se putea interveni eficient în cazul staţionărilor neregulamentare, mai ales în cazurile în care se stânjeneşte circulaţia mijloacelor de transport public sau alternativ sau când se îngreunează operaţiunile de salubrizare sau deszăpezire, este necesară eficientizarea activităţii de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar”, se arată în document.

În prezent, dispunerea măsurii de ridicare a autovehiculului se face doar de către poliţişti rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale din Poliţia Transporturi, precum şi de către poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti.

Conform reglementărilor actuale, perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an, dar în proiect se propune diminuarea la şase luni.

În situaţia în care proprietarul/deţinătorul legal al vehiculului nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, se va înştiinţa poliţia locală competentă în sectorul unde este situat depozitul, care va proceda în conformitate cu prevederile Legii 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân.

Totodată, CGMB va dezbate şi un al doilea proiect, potrivit căruia toate persoanele cu dizabilităţi ar urma să beneficieze de loc de parcare gratuit, dacă solicită acest lucru, nu doar cele cu handicap locomotor.

Consilierul municipal USR Andrei Rigu atrage atenţia, în referatul de aprobare, asupra faptului că potrivit art. 65 din Legea 448/2006 toate persoanele cu dizabilităţi au dreptul la locuri de parcare gratuite. Pe de altă parte, în Bucureşti este în vigoare Strategia de parcare adoptată prin HCGMB 124/2008 care prevede că doar persoanele cu handicap locomotor beneficiază de locuri de parcare gratuite.

Strategia de parcare pe teritoriul Municipiului Bucureşti ar urma să fie modificată, astfel încât pentru persoanele cu handicap parcarea să fie gratuită în toate categoriile de parcaje publice. De asemenea, aceste persoane vor avea prioritate la atribuire, iar în parcajele publice de utilitate generală li se vor rezerva locuri gratuite, în condiţiile legii.

Persoanele cu handicap vor putea utiliza gratuit parcaje publice de reşedinţă, care sunt cele aferente imobilelor cu destinaţia de locuinţă şi care pot fi atribuite spre folosinţă utilizatorilor persoane fizice care locuiesc în acestea, precum şi parcaje publice de utilitate generală, care sunt situate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat ale Municipiului Bucureşti şi care pot fi utilizate de orice persoană interesată.

sursa: Agerpres.ro, Foto: G4Media

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. Bravo USR, primarii vostri au rezolvat deja problemele cu pistele pt. biciclisti si parcarile.

  2. Nu e mai simplu sa dai amenzi mari decat sa le ridici?

  3. Din pacate, „primarul facebook” de la 6 atat stie: target la poltiita locala sa dea amenzi pentru parcari. In rest nimic. Pe facebook e deja lapte si miere in sector, in realitate au reaparut maidanezii, politia locala 6 circula cu si da amenzi din masini nemarcate (ceea ce este cel putin dubios), iar reabilitarea termica a blocurilor este „gratis” pe facebook si cu co-plata in realitate, unde mai pui ca este defapt programul inceput anterior, nimic nou. Gunoaie si mizerie peste tot, mafia pietelor bine sustinuta. Noroc ca amendeaza soferii, a rezolvat toate problemele sectorului cu acest lucru, va dati seama cum isi freaca mainile la un program de ridicari auto.

    • Reabilitarea termică a blocurilor private nu ar trebui să se facă din bani publici deloc. Cel mult un bonus la impozit. Doar o minte comunistoidă încă mai vrea co-plată, gratuit, să ni se dea …

    • @mario 3: ai dreptate, practic cei de la case subventioneaza, prin taxe si impozite, anveloparea proprietatilor celor de la bloc. Iar lor nu le anvelopeaza nimeni gratuit casele!

      Acest socialism cu anveloparea gratuita provine dintr-un angajament luat de catre stat in fata UE, ca vom realiza in N ani eficientizarea energetica a locuintelor, inainte sa se gandeasca ca oamenii nu vor fi prea nerabdatori sa cheltuie bani pentru acest deziderat al eficientei.

      La fel cum se intampla si cu masinile electrice, energia verde, etc. Este un bine facut cam la japca (si in unele directii cu exagerari grosolane).

  4. Dar avem voie sa deținem mașini în Sectorul 6?! Din tot ceea ce face Ciucu prin foștii Gardieni publici cu liceul la seral inteleg că se vrea interzicerea mașinilor personale. Poti sa ai mașina doar daca o poți parca in sufragerie.

    • Normal ar fi să nu ai dreptul să îți cumperi mașină fără dovada deținerii unui loc de parcare închiriat sau în proprietate. Bucureștiul nu e ca la tine în sat, să parchezi pe uliță.

    • Mario, mai citeste Constitutia, ca sa intelegi partea cu proprietatea privata si drepturi fundamentale. Dupa princpiul tau, cei care nu au casa nu au voie sa existe? Stai linistit, intelegem frustrarea ta cauzata de venirea de la sat, cu noroi pe talpi, cautand o viata mai buna la oras si esecul aferent care te face sa postezi astfel de lucruri pe aici…

    • E greu sa te pui la mintea lui mario, trebuie sa cobori nivelul f mult

    • Am domiciliul la țară și stau la oraș( casa de la oraș e a soției). Nu ar trebui să am voie sa parchez mașina( înscrisă la tara) lîngă bloc?
      Nu am 5000 euro salariul, ca și Mario, că să pot plati o taxa de parcare uriașă, ca sa fie și salariul primarului cit al lui Mario

    • @mario3: Gresesti. Nu trebuie sa faci dovada proprietatii unui loc de parcare. Autoturismul poate fi stationat pe domeniul public, dar doar in locurile unde este permis. Nu gasesti loc, fie risti o amenda (si ridicare), fie o duci in alt loc, unde gasesti (la km distanta, daca astea sunt conditiile!).

      Problema proiectului asta este ca trebuie sa vina la pachet cu desfiintarea locurilor de parcare concesionate din tot orasul, odata ce nu sunt locuri in care autoturismele pot stationa in mod legal nici macar in pondere de 30% din numarul total al autovehiculelor inmatriculate in oras.

      Proiectul, si ulterior hotararea, desi zice „mai ales in cazurile …”, nu poate face exceptie de la prevederile legale. Si aici apare abuzul celor care trebuie sa-l aplice (daca ne gandim ca respectivii sunt politisti locali, atunci abuzul este garantat!), odata ce legea prevede clar interzicerea stationarii autovehiculelor la mai putin de 25 METRI de coltul oricarei intersectii. [Art. 143 (a) coroborat cu 142 (f) Cod Rutier]

      Asadar e clar ca primaria, prin subordonatii ei politistii locali, nu vor ridica tot ce gasesc neregulamentar, ci doar pe alese (adica abuziv), dupa parerea respectivilor birocrati de nivel coborat.

      Pentru ca daca ii vei indica vreodata politistului local un autoturism stationa ilegal, el va da din umeri sau pur si simplu te va ignora, neaplicand legea pe care el este tinut teoretic sa o aplice fara discriminari.

      Asa ca sa reconsideram putin proiectul: Ce vrea el sa realizeze? Ar vrea sa faca ceva care inseamna aplicarea legii pe alese :idea:, ceea ce este principial gresit si reprezinta doar inca o româneală jalnică. Adica sa aplicam, domnule, legea … dar numai in punctele in care ne convine noua. Nu mai pare o idee chiar atat de buna, nu?

    • Iote, unde langa bloc? Un loc de parcare are 12m2. In blocul tau poate sunt 300 de apartamente. Unii au cate 2-3 masini. Punem rotund 400. Deci tu vrei moka 5000mp undeva langa blocul tau. Langa blocul tau sunt alte blocuri similare. Realizezi absurdul?

      Nici daca betonati toate spatiile verzi, cum face odiosul de baluta in s4, si tot nu va fi loc pt toti

    • @Flat
      Ce propui, sa tina mașina lîngă bloc doar cei ce plătesc o taxa? Restul,sa plătească o taxă la o parcare privata, situata la citva km? Care taxa ar fi mai mare, tinind cont că in parcarea cu plata trebuie asigurată paza și amortizarea investiției( teren, gard, camere supraveghere).
      Mai votează careva primarul, daca taxa e prea mare?

    • @Iote, pui toate întrebările greșit. de exemplu, „Nu ar trebui să am voie sa parchez mașina lîngă bloc?” corect era, este loc să parchez mașina lângă bloc? răspuns, NU, evident că nu e loc. toți ar vrea, loc nu e decât pt 1 din 5, orice criteriu ai lua e nedrept, e spațiul public, deci de ce să ai tu loc și alți 4 vecini nu?

      Apoi, „Nu am x euro salariul, că să pot plati o taxa de parcare uriașă”. atunci scuze pt adevărul crunt, dar nu îți permiți mașina. Mașina vine la pachet cu costuri, inclusiv parcare scumpă în orașe aglomerate. Du-te la Paris, Viena, Bruxelles, Copenhaga și las-o pe trotuar că „nu am bani să pot plăti parcare” și vezi ce se întâmplă

      Soluția am dat-o mai jos. Desființare. Primăria nu are de ce să subvenționeze 1 cetățean din 5 cu loc de parcare cvasimoca și să ignore alți 4 din 5. Românul trebuie să învețe să folosească transp. în comun, biciclete, trotinete, să lase harfele deoparte că nu mașina îl face mai bogat, din contră. Cumpărăturile se pot face și din apropiere pe jos sau prin aplicații de livrare, copiii au și ei picioare să meargă pe jos la școală. Dacă ai casă la țară lași mașina acolo, vii cu ea și dacă nu ai bani o lași la capătul orașului și mergi mai departe cu metroul., așa se întâmplă peste tot în țările civilizate.

      Pretenția să ai loc de parcare ieftin și garantat liber al tău într-un oraș cu densitatea Bucureștiului este absurdă, ca și cum ai vrea să ai apă la discreție în Sahara. Sau hai pe înțelesul de la țară.. ai 15 găini și doar 3 cotețe. nu e loc să ții 15 găini decât dacă dormi cu 12 din ele în pat

  5. #mario 3. Și tu trebuie sa faci dovada ca ai creier ca sa poti posta aici. E adevărat ca ești tw âmpit, nu te prefaci, este?

  6. Are Clatite nevoie de bani. Deh, daca nu i-au iesit mismasurile cu bugetul ilegal, trebuie scosi bani si din piatra seaca 😂

  7. Astia de la USR au o obsesie patologica cu masinile parcate „neregulamentar”.Daca esti plecat din tara 6 luni iti ridica masina ca e „abandonata”!🤯
    Baieti in ritmul asta nu mai prindeti parlamentul in 2024.Cu toti „strategii” si generalii vostri, sunteti varza si ati fost varza.
    Cand Ioha va decide schimbarea de la Pnl a lui Catu cu Ciuca, Pnl va incepe sa creasca si voi usericii veti deveni si mai irelevanti decat sunteti deja.
    De ce asta? Asa, ca cineva am auzit ca a baut cafeaua rece.🤐

    • Pluserist inept e pleonasm 😂

    • Nu ți se pare nesimțire să pleci 6 luni și să ocupi spațiul public cu o gioarsă nemișcată? În timp ce alții au nevoie de locuri de parcare pt activități zilnice? Ai bunul simț și mută troaca undeva la un garaj sau o curte privată.

      Mai văd câte o Lada cu murături prin cartiere, precis pensionarul ăla se bucură că are real estate 12mp cu 20e pe an, acum scuze s-a mărit la 120e, deci atât valorează conform primăriei spațiul public într-o capitală europeană, 10 euro pe an metrul pătrat.

      Este absolut necesară o lege cu taxare orară sau abonament și verificarea mișcării mașinii la max. 72h, astfel încât să nu abuzeze ăștia ca Machiavelli de spațiul public

  8. Nu exista si nu vor exista niciodata 1,5 milioane de locuri de parcare, ar insemna o utopie. Primariile cumulat au circa 250-300k locuri, deci 4 din 5 masini sunt parcate ilegal. Solutia este desfiintarea locurilor publice si incurajarea celor.private . Masina este un cancer pt orase, si toate municipalitatile din vest au inteles asta, fac piste de biciclete si strazi pietonale

    • @Flat
      De ce sa merg la tara cu mașina și apoi să o parchez la marginea orașului? Cu ce car murăturile?
      Tu tii cu ursul sau cu primarul?( care nu va mai fi ales daca vrea să facă ordine,in loc sa lase oamenii să se descurce cum s-au descurcat și pina acum).
      PS: la mine la bloc e loc destul pentru toate masinile locatarilor. De fapt, am postat ca răspuns la afirmația lui Mario, sa nu ai drept să deții mașina, fără să faci dovada unui loc de parcare