G4Media.ro

Maşinile pe benzină şi motorină nu vor mai putea fi vândute în…

Sursa foto: Pexels

Maşinile pe benzină şi motorină nu vor mai putea fi vândute în Suedia din 2030. Germania, în schimb, se confruntă cu critici

Suedia se alătură astfel vecinilor săi scandinavi care au anunţat deja măsuri similare ţările nordice fiind, de altfel, printre primele care se grăbesc să renunţe la maşinile pe bază de petrol în favoarea celor electrice, scrie News.ro, care notează că un anunț în acest sens a fost făcut de premierul Stefan Löfven.

Norvegia, de exemplu, singura ţară din lume în care ponderea maşinilor electrice este în jurul a 50% din parcul auto, a anunţat deja că va interzice comercializarea maşinilor care folosesc petrol din 2025.

Tot din 2030, la fel ca Suedia, aceeaşi măsură va fi impusă şi în Danemarca.

Suedia a devenit astfel a zecea ţară din lume care a anunţat măsuri de interzicere a maşinilor pe bază de combustibil fosil, alăturându-se unui grup din care mai fac parte Marea Britanie şi Franţa, care mai păsuieşte motoarele care poluează până în 2040.

În schimb, Germania este criticată de către experţi şi militanţi deopotrivă pentru faptul că, deşi sau tocmai pentru că este ţara gazdă a unora dintre cei mai mari producători auto din lume, nu a luat încă o decizie concretă pentru interzicerea vânzărilor de maşini cu motoare pe bază de ardere internă.

Potrivit News.ro, Germania este sfătuită se crească taxele pentru maşinile care poluează şi să folosească aceste fonduri pentru a oferi subvenţii celor care cumpără maşini electrice.

Sursa foto: Pexels.com

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Da bre! O sa mergem pe cozi de matura sau covoare zburatoare ca tot veniră mohameții in Europa!
    Cu cat apar mai multe articole d’astea cu atat ma radicalizeaza impotriva electroaparatelor cu roti!
    Chiar daca o sa le interzica tot o sa le tin in parcare cu motorul pornit!

    • Bravo ma, inteligentule!
      Stii tu cum e mai bine si o sa ripostezi tinand motorul pornit in fata casei.
      Bag mana in foc ca nu ai bani nici sa tii motorul pornit fara sa te deplasezi. Gâscă fara creier…

    • Da bre,ai dreptate!N am!
      Am comentat asa …ca sa mă dau mare la apă mică!
      O sa ma uit cu invidie la masina ta electrica

    • Tesla = coadă de mătură? Acri rău strugurii ăștia, ă? :)))

  2. Inca o dovada, daca mai era nevoie, ca socialismul se face cu banii altora.
    Cit de cretin tra sa fii sa finantezi un cacat de masina electrica cu banii celor care conduc masini pe benzina?!!
    Faceti ba masini electrice ca lumea si imi cumpar singur una, nu mi le bagati voi pe git!

    • Pai nu pot!

      Dar spera ca, luand bani de la soferii care polueaza si dandu-i industriei care polueaza si mai abitir, sa dezvolte tehnologia care sa permita fabricarea si reciclarea atator acumulatori + cresterea performantelor concomitent cu scaderea pretului.

      Gandul lor secret este sa se bazeze puternic pe Dumnezeu si pe poeti:

      – pe Dumnezeu pentru ca le trbuie mult noroc sa le iasa schema. Altfel, sunt intr-un mare rahat, tovarasa Calcan!

      – pe poeti pentru ca, daca esueaza, trebuie sa vina repede cu o alta poezie, cu care sa schimbe macazul (vezi giumbuslucul „incalzire globala” – „schimbari climatice”)

  3. vreau sa vad si eu tiruri si camioane care merg pe baterii si p-orma mai vorbim. Da ce vorbesc, astia in Suedia inventasera ceva camioane care mergeau cu captatoare ca troleibuzele. Cat o costa sa montezi si intretii sute – mii de km de retele de alimentare pt ele nici nu vreau sa ma gandesc. Plus atentatul grav la peisaj.
    Iar daca vine vreo vijelie sau chiciura si cad ca scobitorile sa vezi probleme atunci.

    • https://www.tesla.com/semi
      Au primit până acum câteva mii de precomenzi (precomandă înseamnă 200k dolari plătiți în avans, deci nu povești), tirurile vor fi livrate începând cu 2020.
      Știu că sunt oameni care sunt luați prin surprindere de avansul tehnologic, dar asta nu înseamnă că avansul tehnologic poate fi oprit 😉

  4. Primele 3 comentarii, de la 3 limitati. Si in gandire, si in exprimare. Sa-mi fie cu iertare, stimabile G4, dar voi chiar n-aveti niciun fel de filtru pentru comentarii, in afara de cele pentru **** si ***** (adica pula si pizda)? Cand permiteti genul asta de comentarii pe un site de stiri care se vrea a fi Quality, nu incurajati discutii sanatoase, ci flame-uri si troll wars de 2 lei. Merci frumos, din astea gasesc pe toate site-urile de stiri. Chiar nu cred ca ar fi rau sa nu lasati chiar pe oricine sa-si slobozeasca dejectiile aici.

    Mi-a disparut orice chef de comentariu decent cand citesc genul asta de mizerii pe un site care cica se vrea a fi altceva. Iar catre cei trei limitati, un singur cuvant – penibili.

  5. Lasăm la o parte cât de poluantă în sine este producerea de litiu necesar, cât de mult va crește prețul litiului la bursă când toate mașinile vor fi electrice, lăsăm și problema ecologica a reciclării lor, lăsăm momentan la o parte și faptul că mașinile electrice în sine sunt mult prea scumpe pentru ca cineva să și le permită făra a fi subvenționate din banii pulimii, lăsăm la o parte și eficiența redusă în clima rece (văleu, suedia), lăsăm la o parte și autonomia redusă (400 de km nu mă încântă deloc).
    Hai să lăsăm la o parte de dragul tehnologiei și progresului și problema producerii energiei elecrice în rețeaua publică, care este încă în cea mai mare parte un proces poluant.
    Ok, lăsăm la o parte toate detaliile astea inventate de oamenii răi și obtuzi.

    Eu îi susțin pe domnii scandinavi să interzică complet mașinile cu combustie internă, produse de noi, restul pulimii….dar cu o condiție. Să nu mai exploateze și să nu mai vândă cantitățile alea enorme de hidrocarburi pe care le scot din mare. Pur și simplu. Să le lase pe fundul mării. Să oprească sondele. Să treacă ei pe ‘lectric, pe apple și pe mâncare vegană, dar să nu fie ipocriți, condamnând din buze utilizarea combustibililor și vânzând în draci hidrocarburi la fraieri, să polueze ăia la ei acasă.

    • Daca ei ar stopa acum extragerea si vanzarea de hidrocarburi, vor vinde altii mai mult si cam atat. in rest nici un plus. Dar incercand sa diminueze numarul consumatorilo, indirect reduce cantitatea de carburant folosita, indirect se reduce cantitatea solicitata pentru extractie. Danduse ca exemplu de urmat si de altii, cu cat mai multi se baga in miscarea asta, cu atat mai mic va fi consumul….

      Ce ma nedumereste pe mine este de unde se va procura atata litiu caci eu stiu ca este destul de limitata cantitatea de resurse descoperita pana in prezent…

      Oricum, stai linistit ca pana se vor elimina total masinile cu ardere interna, daca se va intampla asta, va mai trece muuuult, foarte muuult.

    • Producerea litiului = aproximativ zero poluare. Litiul este o sare care se află în niște lacuri (vezi de ex. lacurile de litiu din Bolivia, Bolivia singură are litiu cât să fabrici acumulatori pentru toate mașinile de pe Terra, să le transformi pe toate în mașini electrice). Extragerea lui este cea mai simplă metodă din câte există: se ia apa bogată în litiu, se pune în niște evaporatoare la soare, după 2 săptămâni ai sarea de litiu :D.
      2. Dacă de mâine absolut toate mașinile ar trece pe electric consumul de energie electrică a planetei AR SCĂDEA. Rafinarea petrolului consumă cantități gigantice de energie electrică, pentru că petrolul (care este un ulei foarte foarte gros) este vaporizat de 3 ori în niște reactoare electrice. Cel mai mare consumator electric din România este rafinăria de la petrobrazi, care are o putere instalată de 1,2 GW, consumă 1200 MWh în fiecare oră.
      Benzina care ajunge în rezervorul mașinii are DEJA un consum electric gigantic încorporat în ea, când încă este la pompă, consumul electric necesar să transformi un noroi gros și vâscos într-un lichid ușor și rafinat.
      Pe scurt: amprenta de energie electrică a 6 litri de combustibil = aproximativ 20 kwh.
      Consumul de energie electrică a unei mașini electrice 100 km = aproximativ 17 kwh.
      Să miști o mașină electrică 100 km consumă mai puțină energie electrică decât să miști o mașină cu motor termic 100 km. ARDEREA combustibilului propriu zis în motor este bașca, este poluare suplimentară aruncată de mașini în atmosferă.
      Dacă de mâine toate mașinile ar fi electrice producția de energie electrică mondială ar scădea.

    • johnyy:

      de ce trebuie sa fie subventiontionate masinile electrice daca este atit de ieftin sa le produci ? De ce trebuie OBLIGATI oamenii sa le cumpere daca ei nu vor si nu doresc? oare de ce cumpara romanul diesel ? pentru ca consuma putin , e fiabil etc. daca electricul ar fi mai ieftin si mai fiabil ar fi romanul (sau altii ) prost sa nu cumpere fara sa il oblige nimeni ?

      Asta e de fapt intrebarea-

    • Tudor, felicitari pentru comentariu… asta e adevarul!

  6. Romanii fiind saraci pt ca nu stiu sa isi urmareasca propriul interes se vor umple de dieseluri poluante luate super ieftin pentru ca cei din vest sigur nu le vor duce la casat.

    Cand se interzice DIESEL??

  7. Numai comentati atât! Fiecare automobilist trebuie să sară cu 20-30.000 de Euro si cine comentează e vândut lui Putin. Si inca ceva, heterosexualitatea poluează. Scoateți fiecare cate 200 de Euro pe lună ca să încurajati homosexualitatea.