Măsuri speciale la Instanța Supremă pe fondul crizei Coronavirusului. Judecătorii ar putea munci de acasă, se face filtru la intrare în instanță, cu termometre cu infraroșii
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) ia măsuri de urgență în contextul epidemiei cu Coronavirus, potrivit unui ordin publicat marți pe siteul instituției și semnat de șefa instituției, Corina Corbu, aplicabil până pe 3 aprilie, cu posibiliatea prelungirii.
Printre pevederile care vizează direct publicul, respectiv pe oamenii implicați în procesele de la Înalta Curte, se numără și instituirea unor filtre la intrarea în sediul instituției.
- ”Se interzice accesul în sediile Înaltei Curți de Casație și Justiție a persoanelor cu privire la care autoritățile române competente au dispus măsuri de carantină sau de autoizolare, până la expirarea acestora. Persoanele aflate în această situație, care sunt citate la Înalta Curte de Casație și Justiție, au obligația de a înștiința completul de judecată despre această situație, în scris sau prin poștă electronică.”
- ”Organele de jandarmi care asigură paza sediilor Înaltei Curți de Casație și Justiție vor efectua verificări prin sondaj, precum și verificarea tuturor persoanelor care prezintă în mod evident o stare generală alterată și simptome comune infecțiilor respiratorii – stare febrilă evidentă, tuse persistentă etc. -. În acest scop, poate fi verificată temperatura corporală a persoanelor aflate în astfel de situații, prin mijloace neinvazive – termometre cu infraroșii.”
De asemenea, conducerea Curții Supreme vrea să achiziționeze dezinfectanți sau echipamente de protecție.
”Compartimentele cu atribuții în domeniul achizițiilor publice, în colaborare cu cabinetul medical din cadrul ÎCCJ, înaintează ordonatorului principal de credite, în termen de 7 zile de la data emiterii prezentului ordin, propuneri corespunzătoare privind achiziția de dezinfectanți sau echipamente de protecție.” se mai arată în ordinul respectiv.
Și judecătorii ICCJ trebuie să respecte anumite reguli, conform documentului.
”În termen de 7 zile de la data emiterii prezentului ordin, președinții secțiilor și conducătorii de compartimente analizează posibilitatea luării unor măsuri de reducere a interacțiunii directe la nivelul personalului și a activităților de lucru cu publicul, în vederea reducerii riscului de îmbolnăvire, cu menținerea nivelului activității curente la nivelul secției/compartimentului. Aceste măsuri pot privi: posibilitatea îndeplinirii unor sarcini de serviciu de la domiciliu, reorganizarea modului de dispunere a mobilierului în sălile de ședință, diferențieri privind programul de lucru în vederea reducerii numărului prezenței concomitente la locul de muncă, regândirea programului de lucru cu publicul, dispunerea unor măsuri suplimentare de igienizare a spațiilor de lucru etc.”
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii