G4Media.ro

Matematica din clasele I-IV, mai grea ca pe vremea părinților? Claudia Chiru,…

Matematica din clasele I-IV, mai grea ca pe vremea părinților? Claudia Chiru, învățătoare: Informațiile sunt aceleași, mai grea este formarea profesorilor. Inspectorii, metodiștii vin să sancționeze și să umilească

Profesorii, lăsați de izbeliște după ce au ieșit de pe băncile facultății. O spune Institutul de Științe ale Educației, care avertizează că jumătate dintre profesori nu au fost nici măcar învățați să predea conform noilor programe școlare, și o confirmă învățătoarea Claudia Chiru, într-un interviu pentru Edupedu.ro. “Mă simt abandonată și chiar lipsită de ghidaj, sunt singură în tot procesul de formare și reformare profesională”, mărturisește aceasta.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Mamaia e o puturoasa nesimțită, ideologiazata , de îi trebuie ghidaj ideologic. Mintea la studiu nu ii e, ci la ghidaje….

    • Atât ai înțeles? Probabil ești o codiță de topor psd-istă și te simți vizat. În județul meu, roșu din păcate, inspectorii sunt numiți de partid, care la rândul lor aleg metodiștii. Nu sunt aleși pe criterii profesionale. Împreună cu directorii de școli, ei sunt cozile de topor ale partidului.
      Ce să vorbească o coadă de topor numită cu un profesor bine pregătit?

    • Inclusiv cei cu vocaţie pentru o meserie au nevoie de ghidaj! Ce-ar fi dacă toţi chirurgii înnăscuţi n-ar avea nevoie de îndrumare la început? Lăsaţi băşcălia, semn de superficialitate, dacă n-aveţi habar.

    • Adevărul e probabil undeva la mijloc. Evoluția profesională este în primul rând responsabilitatea angajatului – nu prea există motive să te plângi că îți lipsește „ghidaj” când tu ești primul care trebuie să se informeze și să se țină la curent cu profesia. Dar este și a responsabilitatea organizației (Ministerului Educației) care are interesul să aibă forță de muncă pregătită.
      Iar armata de inspectori, puternic politizată, este de-a dreptul inutilă în condițiile în care nu se întâmplă asta. Fac și ei ce știu, chiar dacă ce știu ei să facă mai mult strică.

  2. „Inspectorii, metodiștii vin să sancționeze și să umilească.”
    Tendința generală în rândul acestora este exact asta; prea rare excepțiile…
    Perfect adevărat!

  3. ,,workshopuri” ,,trainer de traineri” ,,appel pen” ,,smart board” Aceste expresii folosite în fața copiilor într-o instituție de învățământ arată clar că acea persoană NU are ce căuta în fața copiilor.

    Dacă nu ar avea acest defect descalificat i s-ar putea asculta smiorcăitul.

  4. Inspectoratele judetene trebuie sa dispara si sa fie doar la nivel de regiuni sau chiar central pentru ca sunt doar mizerii, incompenta si nepotisme.

  5. Redivivus:predarea, ora la clasa, în general, înseamnă bucurie, viata, comuniune întru ceva. nu scheme de ghidaj.Cum se poate sa nu te autoinstreiesti ci sa te instruiască toate lichelele care habar nu au ce spun, pe bani europeni. Apropo de învățători, atât de mult au tâmpit copiii cu ghidajele lor ideologice, ca nici, spre exemplu, cele mai simple operații nu le mai pot face, decât cu greu. Mergeți la cursuri și ghidaje, tot înainte tovarăși!

  6. Doamna, daca permiteti: pare ca nu e chiar cum spuneti dvs. – citez “Informațiile sunt aceleași, modul în care le primesc copiii de azi sunt diferite”

    M-am uitat si eu prin librarii, la manualele de matematica din ciclul primar. Si daca informatiile sunt aceleasi, cum se face ca, in toate manualele pe care le-am vazut eu, inmultirea este prezentata ca adunare repetata? DUMNEAVOASTRA cum o definiti la clasa, ca adunare repetata?

    Sa faci asta nu inseamna sa le transmiti cunoastere, ci folclor! Sigur ca nu trebuie sa-i umpli pe elevi de termeni specifici, daca nu e cazul, dar ce predai trebuie sa fie CORECT matematic. Ori sa zici ca inmultirea e adunare repetata este tot atat de corect cum cum ai zice ca sa traduci un text din romana in engleza inseamna sa copiezi textul de la pagina 100 (sa zicem) din editia in lb. romana si textul de la aceeasi pagina 100, din editia in limba engleza. Uneori se nimereste sa se potriveasca, e adevarat. Dar asta nu inseamna sa traduci!

    Sa va dau un exemplu:
    – Daca inmultirea e adunare repetata, cum le explicati ca 1×6=6?! Ca ai un singur termen (6) pe care nu poti sa-l repeti, ca sa ai o adunare repetata! Nu poti sa ai, deci, o adunare, caci ai doar un termen! Atunci cum naiba 1×6=6!?

    – Va poate veni ideea salvatoare sa ziceti ca 1×6 = 6×1, iar 6×1 se poate rezolva prin adunare repetata. Magnific! Dar atunci cum le explicati de ce inmultirea e comutativa?! Va ganditi sa o faceti, circular, tot cu ajutorul adunarii repetate!?! 🙂 Ar fi, o prostie, evident! [Sa nu mai zic de 0x6=0, cu adunare repetata, care este intr-o si mai mare lipsa de termeni.]

    Dealtfel, in general, nici nu exista formalizare matematica pentru “X adunat cu el insusi de Y ori”, pentru ca nu este posibil.

    Si atunci, repet: daca dumneavoastra nu le prezentati notiunile de perechi ordonate si produs cartezian a doua multimi, ce faceti dumneavoastra acolo nu e matematica, ci folclor. O punem langa religie, unde „nu e chiar asa, dar sa zicem ca e asa”?! Sau, mai aproape de limbajul de prin scoli, “Este asa pentru ca asa zic eu!”. Cum va suna asta, raportat la “ lipsa de profesionalism și etică cu care ne confruntăm”? 🙂

    Acum, poate ca gresesc eu, si dumneavoastra aveti dreptate. Admit. Dar atunci, dati-mi un link la manualul dupa care predati dvs., sa vad si eu cum e introdusa inmultirea numerelor naturale , in anul de gratie 2018, in care sunt introduse “aceleasi informatii, dar in mod diferit”.

    Pana atunci, uitati cum erau “aceleasi informatii” introduse in anul 1980: in manual de la pag. 78 (n-am link) si in “D. Rosca – Indrumatorul Invatatorului pentru Matematica cl a II-a, Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1981”, incepand cu pag. 98, (link aici: http://www.manualul.info/Mate_II_Indrumar/Indrumar_Mate_II_81.pdf )

    Cum este, deci – matematica sau folclor?