Medicii și părinții din SUA cer interzicerea vânzării de băuturi energizante către copii pentru că au foarte multă cofeină
Pediatrii și părinții solicită ca Statele Unite să trateze noile băuturi energizante cu conținut ridicat de cafeină la fel ca alcoolul și țigările și să interzică vânzarea lor minorilor, deoarece o singură porție poate conține la fel de multă cafeină cât șase Coca-Cola, scrie Reuters.
Prime Energy, lansat anul acesta, conține 200 mg de cofeină în doza de 350 ml – depășind nivelul de cofeină permis în Canada, Australia și Noua Zeelandă. Produse rivale precum băuturile energizante Ghost, susținute de Anheuser Busch InBev și băutura energizantă „Kimade” a lui Kim Kardashian au, de asemenea, 200 mg de cofeină. Concurentul Monster Energy conține 150 mg de cofeină.
Pe măsură ce conținutul de cofeină din băuturile energizante a crescut de-a lungul anilor, unele țări și comercianți cu amănuntul au interzis produsele, în timp ce câteva dintre ele cer dovada vârstei pentru cumpărare. În SUA și în Marea Britanie, nicio reglementare națională nu interzice vânzarea băuturilor energizante cu conținut ridicat de cafeină.
În lipsa unor limite legale privind vârsta, precum cele privind alcoolul și țigările, este puțin probabil ca retailerii să restricționeze accesul, a declarat dr. Holly Benjamin, profesor de pediatrie și chirurgie ortopedică la Universitatea din Chicago.
Nu există o doză sigură dovedită de cofeină pentru copii, potrivit Academiei Americane de Psihiatrie a Copilului și Adolescentului.
„Comercianții cu amănuntul ar putea alege să plaseze băuturile sportive și băuturile energizante în locații diferite și să eticheteze secțiunile în mod diferit; dar, cred că este puțin probabil ca acest lucru să se întâmple fără o reglementare care începe cu o mai bună etichetare a produselor și o educație pe scară largă”, a declarat Dr. Benjamin.
Ea a adăugat: „Orice băutură energizantă cu o doză mare de cofeină în ea, cum ar fi Prime Energy, nu este sigură pentru copii.”
Efectele secundare pentru copiii care consumă cofeină ar putea include bătăi rapide sau neregulate ale inimii, dureri de cap, convulsii, tremurături, tulburări de stomac și efecte emoționale adverse asupra sănătății mentale, a spus ea.
În prezent, Food and Drugs Administration (FDA) analizează o solicitare a liderului majorității din Senatul SUA, Chuck Schumer, de a investiga conținutul de cofeină din Prime Energy, precum și comercializarea acestuia către copii, a declarat un purtător de cuvânt.
Reprezentanții Prime au refuzat să comenteze. Ghost Energy, Monster Energy nu au răspuns la mesajele prin care se solicitau comentarii. Congo Brands, care deține Kimade, Alani Nu și Prime Energy, de asemenea, nu a răspuns la solicitările de comentarii.
Cofondatorii Prime, Logan Paul și KSI, ambii influenceri în social media, au declarat în interviurile acordate în august presei că nu comercializează băutura către copii. Comercianții cu amănuntul ar trebui să supravegheze vânzările către minori, au spus ei.
Cutiile colorate îi derutează pe părinți
Asociația Medicală Americană (AMA) susține interzicerea comercializării băuturilor cu cofeină către copiii cu vârsta sub 18 ani, potrivit politicii sale stabilite în 2013. AMA îndeamnă, de asemenea, autoritățile de reglementare sau legiuitorii americani să impună „ambalaje rezistente pentru copii” la băuturile energizante.
Kinneret Shick Ohana, o mamă a cinci copii din Florida, a văzut „conservele luminoase și colorate de Prime” despre care copiii ei au zbârnâit, expuse pe raioanele din față ale magazinului Walmart, atunci când făceau cumpărături. Din entuziasm, ea a trecut cu vederea scrisul negru de la baza dozelor colorate pe care scria „băutură energizantă” înainte de a le aduce acasă copiilor ei.
„M-am încurcat pentru că, atunci când vezi prima dată cutia, este greu de văzut unde scrie „băutură energizantă”. Mi-a luat ceva timp după ce fiul meu mi-a arătat-o ca să o găsesc”, a spus Ohana.
„Industria băuturilor energizante comercializează aceste produse care se presupune că sunt destinate doar adulților către copii și cred că Prime este doar un alt exemplu de companie care împinge aceste băuturi nepotrivite către minori”, a declarat Bonnie Patten, director executiv al organizației Truth in Advertising (TINA).
Retailerul GNC a stabilit o restricție privind limita de vârstă de peste 18 ani pentru a cumpăra băuturi energizante.
Target și Walmart, precum și lanțurile de magazine specializate, cum ar fi Vitamin Shoppe, oferă Prime Energy, dar, de obicei, nu verifică vârsta cumpărătorilor, potrivit interviurilor Reuters și verificărilor din magazine.
„Îi încurajăm cu tărie pe clienții noștri să respecte toate instrucțiunile de etichetare pentru fiecare produs vândut la Vitamin Shoppe, inclusiv băuturile energizante”, a declarat Vitamin Shoppe.
Target nu a răspuns la mesajele prin care se solicitau comentarii. Walmart a refuzat să comenteze.
Etichetele producătorilor de băuturi care menționează că băuturile sunt „nerecomandate” pentru copii creează confuzie în rândul comercianților cu amănuntul cu privire la ce restricții, dacă există, ar trebui să fie stabilite pentru vânzarea băuturilor energizante către copii, au declarat avocații.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank