G4Media.ro

Mentoratul didactic pentru profesorii stagiari din mediul rural, un subiect la care…

Foto: Captură – live Facebook.com / PNL Brașov

Mentoratul didactic pentru profesorii stagiari din mediul rural, un subiect la care ministrul Cîmpeanu nu are răspuns clar: „Lucrurile cumva se vor așeza de la sine”

„Lucrurile cumva se vor așeza de la sine, dacă sunt implementate toate celelalte măsuri”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la o dezbatere organizată de PNL Brașov pe 19-20 august, întrebat cum vor fi aduși, în mediul rural, mentori pentru profesorii stagiari, așa cum prevede proiectul de lege aflat în consultare publică. După o serie de explicații legate de evaluare și de profilul elevului, plus soluția oferită de secretarul de stat Sorin Ion prin care mentorii de la colegiile naționale ar putea să preia mentorat în școlile din rural, Luciana Antoci, inspector școlar general de Iași, a revenit cu întrebarea – dacă mentorul de la oraș va avea profilul pentru a putea face față provocărilor din mediul rural și dacă va ști particularitățile școlii respective așa cum le-ar cunoaște un profesor din acea școală.

Întrebarea a fost pusă de inspectorul școlar general din județul Iași, Luciana Antoci, dând exemplul județului din care vine, din perspectiva diferențelor (polarizării) dintre școlile din mediul urban și cele din rural: “Iașiul este reprezentativ din acest punct de vedere”. Aceasta a întrebat prezidiul „cum aveți în vedere pentru ca mentorii pentru stagiatură să se regăsească și în școlile din mediul rural și să nu fie polarizați exclusiv în colegiile naționale din marele urban?”.

Redăm discuția mai jos:

Luciana Antoci: Suntem de acord cu toții că sistemul de educație din România este foarte puternic polarizat pe medii de rezidență, ruralul și urbanul, din păcate, au școli, comunități educaționale diferite, chiar divergente din perspectiva actului educațional și evident a rezultatelor. Iașiul este reprezentativ din acest punct de vedere.

Îngrijorarea noastră vine pe zona pregătirii tinerilor care vor să intre în sistem și întrebarea ar fi formulată în felul următor: Cum aveți în vedere pentru ca mentorii pentru stagiatură să se regăsească și în școlile din mediul rural și să nu fie polarizați exclusiv în colegiile naționale din marele urban? așa cum se întâmplă acum în ceea ce privește practica pedagogică, altfel spus să deschidem culoare de pregătire pentru tinerii care intră în sistem și vor ocupa posturi exclusiv în mediul rural (…).

Citește articolul integral pe EduPedu.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Păi dacă profesorii sunt aşa incapabili cum afirmați voi şi nu fac performanță, cum să fie ei mentorii acelor inteligenți fără vocație care vor veni de peste tot in invațământ?

  2. Exact asa o sa fie. Se rezolva de la sine, adica nimic.