G4Media.ro

Mercedes, revoluție tehnologică: renunță la dezvoltarea motoarelor cu combustie internă și se…

sursa foto: Mercedes

Mercedes, revoluție tehnologică: renunță la dezvoltarea motoarelor cu combustie internă și se concentrează pe electric

Șeful departamentului de dezvoltare al gigantului german Daimler a anunțat o decizie majoră: concernul auto abandonează investițiile în motoarele pe benzină și motorină și se concentrează pe dezvoltarea automobilelor electrice.

Anunțul a fost făcut în publicația de specialitate Auto Motor und Sport de Markus Schaefer, oficialul companiei care produce autovehiculele Mercedes. El a detaliat planurile companiei, spunând că investițiile se vor concentra asupra bateriilor și automobilelor electrice.

Generația actuală de motoare cu combustie internă va rămâne însă în producție pentru o perioadă nespecificată, dar focusul companiei e mașina electrică, având în vedere obiectivele Germaniei și ale UE pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon.

Daimler este ultima dintr-un șir de companii care au anunțat că se concentrează pe automobilele electrice, scrie Auto Motor und Sport, amintind de Volkswagen și Volvo.

Foto: Mercedes EQ

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

27 comentarii

  1. Acum intra-adevăr se adevereste că sunt două tipuri de masini: Mercedes și restul.

    • Ohoooo….se vede frumos din statia lui 41 mercedesu’?:))

      Perimatule

    • Mai sunt si cele ale sărakilor din România…

    • Da, se vede cum sta in trafic, cu un prost la volan, care a dat o căruță de bani pe el, in timp ce 41 trece ca acceleratul pe lângă el, pe Virtuții si pe podul Grant- ca are cale ferată cu gard si nu se pot baga cocalarii cu mașina sa l blocheze!

    • Ce interesant…. adevarul este ca intr-adevar aceasta analiza despre Mercedes este cea care sa stea in topul stirilor din site, nu evenimentul mai putin important de ieri cu domnul Securila.
      Ati spune ca asta nu inseamna nimic, dar de fapt arata politica acestui site de stiri. Pacat.
      Eu consider ca decizia instantei de ieri (chiar daca nu e definitiva si irevocabila) si teoretic si practic nu beneficiaza de autoritatea lucrului judecat…este cea mai mare lovitura primita de Romania in 30 de ani de democratie…. sa ai un presedinte fost colaborator al securitatii (care prin scuzele sale dovedeste ca la fel va fi si decizia celei de-a doua instante), dupa ce am iesit in strada cu varsare de sange pentru a schimba regimul, e complet strigator la cer. Unde mai pui ca a fost si in Parlament sa condamne regimul comunist… ce om….

  2. „Revolutie” a facut Tesla. Cand toate companiile mari (Daimler included) au facut lobby contra Tesla. Cand masinile electrice erau limitate prin lege la o viteza mult mai mica (la inceput).
    Ceea ce face acuma Mercedes (Daimler) e sa se focusese acolo unde se fac banii mai repede si mai eficient.

    • pai o fi facut tesla, dar cu ce pret? e pe minus si in datorii serioase. investitorii de la tesla s-ar putea sa nu isi recupereze banii in veci. situatia e diametral opusa la mercedes. 2 filosofii diferite, 2 rezultate diferite. mi se pare firesc. a nu se intelege insa ca as avea ceva cu tesla.

    • Intocmai, Tesla a avut cel mai mare risc (si inca il are), nu Daimler, care a stat cuminte in spate si a venit tiptil cu penele umflate.
      Ca sa nu mai zic ca nu se poate face o comparatie financiara directa intre cele doua companii (Tesla si Mercedes). Tesla a pornit de la zero, Mercedes deja are fabrici, marketing si piata dezvoltata global.

    • Tesla nu este pe minus si nici nu are „datorii” serioase. Mercedes face asta pt ca Tesla a inceput sa vanda in Europa mai multe masini electrice ca oricine. Aditional, modelul de business Tesla este foarte eficient comparativ cu restul… Faptul ca Tesla a bagat compania in faliment intentionat ca sa isi recupereze compania de la „investitori” este alta discutie…

    • Sunt revolutii si revolutii…

    • Povesti pentru fraieri..
      Când a apărut Tesla deja se vindeau mașini electrice pe piața din SUA, dar tehnologia era încă prea scumpă pentru vânzări de volum. Prima producție serioasa de serie a început-o Nissan cu Leaf. Tesla Model S a venit doi ani mari târziu.
      Nu a făcut nimeni lobby anti-Tesla. Companiile mari au așteptau să devină profitabilă tehnologia. Între timp Tesla a adunat pierderi de miliarde, finanțată de fraierii care credeau că o companie auto poate crește peste noapte ca cele de IT. Acționarii Tesla vor avea nevoie de 15-20 de ani de profitabilitate ca să-și recupereze banii investiți în acțiuni. Sau să găsească alți fraieri să le cumpere..

    • e eficient o laie. daca nici nemtii nu sunt eficienti pe lumea asta, nu stiu cine dracu mai e. si are datorii cat casa. tu te-ai uitat asa, cam cate masini electrice se vand raportat la cele termice? iti zic, o farama infima. in europa si peste tot. nu face mercedes asta ca aoleo, nu vor mai vinde nimic. sau sa reformulez, nu face asta DOAR ca nu va mai vinde termice. e un cumul de factori. si dupa cum vezi e mai mult o declaratie sforaitoare, pentru ca tot vor vinde termice. ca nu mai dezvolta? irelevant, oricum motoarele sunt super mega puternice raportat la infrastructura si la reflexele umane si ajunsesera incredibil de complexe. au ajuns sa puna filtru de particule si la bezina,, la diesel deja nici ad-blue nu mai e de ajuns etc.

    • Fac pariu ca in momentul asta este o Tesla dezmembrata in garajele Mercedes cu inginerii nemti studiind fiecare surubel in parte Ce unii numesc evolutie, eu numesc mici imbunatatiri aduse unei tehnologii existente.

      Tesla a scris viitorul si a aratat lumii ca masinile electrice pot sa fie la fel de practice ca celelalte. Restul sunt copy – paste cu mici retushuri.

  3. Ba băieți.

    Voi ați mers de curând prin Romania ?
    Ați văzut ce de tiruri ?

    In Occidentul decadent mare parte din tirurile astea sunt înlocuite de transportul pe calea ferată unde o locomotivă electrica (sic) înlocuiește cu succes zeci de tiruri pe șosele. Care provoacă poluare și accidente.

    Deci n o mai dați atâta că poluează omul cu mașina mică. In altă parte trebuie intervenit

    • A intervenit Tesla (https://www.tesla.com/semi). Si din cate am inteles, urmeaza si alte firme, mai mult sau mai putin cunoscute.

    • nu polueaza masina mica? ok, ia sa te duci tu la 8 dimineata in mijlocul unei coloane de masini, sa respiri 1 minut si sa imi zici cum te simti. e evident ca habar nu ai ce vorbesti si ca n-ai mers in viata ta pe bicla prin bucuresti ziua, ca nu mai postai ca masinile mici nu polueaza.

    • Ma, cum se face ca doar ăștia care mergeți „cu bicla” aveți probleme de respirație?! Eu merg pe jos, zilnic 4 km, la 1 m de trafic si tu respiri greu intr un minut”cu bicla”?! Bănuiesc, ca atunci cand se fuma in baruri, intrai cu masca de gaze! De ce nu te muti la munte, daca esti asa de delicat? Știu, vrei si asa si cu sufletul in rai, ca asa ai văzut tu „la Amsterdam”.

  4. So it begins 🙂

  5. Masina electrica pe baterii cu litiu ca alternativa ecologica e doar o forma de ipocrizie. Pana nu se dezvolta dispozitive de stocare eficiente si tehnologii de fabricare scalabile, masina electrica ramane un moft pentru cei cu bani.

    • foarte posibil, dar…..nu cred ca intelegi cum merge treaba. nu dezvolta nimeni tehnologii daca nu le si vinde. ori masinile electrice actuale sunt un pas catre ce zici tu. in sensul ca se face profit de pe urma lor, se vede ca merita investitiile facute in diverse tehnologii si abia apoi se trece la treaba. daca nu se vinde nicio masina electrica, nu o sa considere nimeni ca merita miliarde aruncate pe apa sambetei. asa ca au rolul lor. in fond, nu te obliga nimeni sa cumperi. din consum oricum nu prea iti recuperezi diferenta. trebuie sa mergi multe zeci de mii de km pe an ca sa acoperi investitia intr-o electrica si sa o si poti incarca ieftin.

      mie imi place ca in tarile cu apa calda mai au si alte lucruri de care se ocupa, nu ca noi, doar cu ochii pe hoti.

  6. Va fi un spectacol deosebit cind citeva milioane de masini electrice pe baterii vor fi la alimentare simultan. Doar centralele atomice pe fuziune vor putea rezolva problema asta.
    Sau vor fi masini electrice cu celule de combustibil, cu hidrogen si atunci se poate.
    Cit despre numita revolutie tehnologica, ea a fost facuta de altii, nu de Mercedes.

    • Viitorul este al masinii cu tractiune electrica
      Dar nu cu acest concept de baterie….
      Probabil ca vom avea „fabrici” de incarcat baterii modulare. Bateriile nu trebuie incarcate neaparat pe masina daca se pot modulariza. Atunci mergi la statia de alimentare si cumperi module pentru 500km sa zicem.
      Dar pana atunci mai e. Tehnologia actuala a bateriilor are prea multe „secrete” inclusiv pentru cei care le fabrica. Cel mai probabil va aparea un alt concept mult mai reproductibil.
      Atunci cand chinezii vor fabrica baterii pe care sa nu le poti deosebi de cele originale de marca inseamna ca s-a obtinut tehnologia de incredere.
      Un prim semn va fi cand a doua baterie pe care o cumperi pentru telefon tableta laptop, va avea aceeasi durata de viata ca si prima cand era noua

  7. Toti se trezesc dupa 100 de ani :)))

  8. Nu uitati ca era superconductoarelor(rezistenta zero) este aproape … Game changer.

    Mi-e totusi greu sa cred ca n-or sa se zvarcoleasca arabii si nu numai…

    Am eu impresia ca traim intr-o lume c-o ineficienta dorita, parca prea multe lucruri ar putea fi rezolvate cu doza necesara de vointa.

    Ganditi-va asa, oarecum off-topic. Ai un blockbuster a la Disney care facem miliardul de dolari in cateva saptamani … Daca n-ar exista viermi radioactivi(miliardari jegosi si de reacredinta) s-ar putea schimba multe. (Vreau sa zic ca de nu s-ar fura ca-n draci s-ar putea dona bani pt. cauze nobile, doar ca nimeni n-are garantia ca si ajung si sunt utilizati unde trebuie si cum trebuie.

    Omenirea e prea spalata pe creier de INDIVIDUALISMUL CONSUMERISTO-CAPITALIST ca sa poata judeca la scara sociala. Nu se inteleg vecinii de bloc asupra renovarii, ce sa mai vorbim ?

  9. „Möglicherweise letzte Daimler-Verbrenner-Generation”- „möglicherweise” nu e deloc „final”.
    In plus, in loc sa-l citati pe Schäffer dintr-o revista germana, deci la mana a doua, mai fain ar fi fost sa-l citati pe seful actual, pe Källenius care tocmai ce anuntase in conferinta de presa de la IAA ca din 2022 intregul portofoliu Mercedes-Benz va avea o varianta electrica. De renuntat la motoarele cu ardere… nici vorba. Inca aduc bani multi, pentru ca inca mai avem benzina si diesel. In plus, tehnologiile electrice nu sunt suficient de dezvoltate. In plus motorul cu hidrogen… e o alta optiune nemteasca, la care Daimler foarte lucreaza serios, avand deja cateva masini scoase pe piata. Industria se schimba, ingrijorari exista, doar la noi lumea e linistita.

  10. Momentan tehnologia actuală de masina electrică nu mi se pare viabilă. In momentul de față daca achiziționezi o mașină electrică trebuie sa iti schimbi viata dupa limitările pe care o mașină electrică le are în acest moment.

  11. Mihai Roman, iti recomand sa te uiti la acest documentar despre industria auto din Germania, realizat de DW: https://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4&t=1353s
    Ce face Mercedes acum (sau alti jucatori auto din DE) este sa „catch up” pe cei care au luat avans in productia de masini electrice. Nici vorba de revolutie din partea Mercedes.