G4Media.ro

Mercedes-Benz a decis să îi implice pe inginerii echipei sale de Formula…

Sursa foto: Daimler

Mercedes-Benz a decis să îi implice pe inginerii echipei sale de Formula 1 în procesul de concepere a unor vehicule electrice de masă mai eficiente, pentru a ține pasul cu Tesla

Constructorul auto german Mercedes-Benz a decis să îi implice pe inginerii echipei sale de Formula 1 în procesul de concepere a unor vehicule electrice de masă mai eficiente, reducând cu un sfert perioada de dezvoltare şi accelerând eforturile de a ţine pasul cu liderul Tesla, transmite Reuters, citată de Agerpres.

După decenii în care au fost pionieri în tehnologia motoarelor cu combustie, constructorii auto tradiţionali precum Mercedes au rămas în urma producătorului american Tesla pe segmentul vehiculelor electrice. Echipa de Formula 1 poate ajuta Mercedes să reintre în cursă, este de părere Steven Merkt, director de soluţii de transport la TE Connectivity, un mare furnizor de componente auto.

„Nimeni nu resimte o presiune mai mare decât Mercedes pentru a fi lider la capitolul inovare. Trebuie să îşi intensifice eforturile”, spune Steven Merkt.

Anul trecut, Mercedes a dezvăluit conceptul EQXX, un automobil electric super-eficient cu o autonomie de peste 1.200 de kilometri, care a fost dezvoltat împreună cu echipa de F1 a constructorului german. Modelul EQXX a fost dezvoltat în doar 18 luni, graţie expertizei inginerilor de F1 de a lucra rapid pentru a îmbunătăţi eficienţa diferitelor componente de la motoare şi până la aerodinamică sau rezistenţa la rulare.

„Avem un avantaj aici cu Formula 1 pe care alţi nu îl au. Tesla nu are aşa ceva şi nici alte echipe”, subliniază directorul de tehnologie de la Mercedes, Markus Schaefer.

Viteza este un aspect important pentru că noii intraţi pe segmentul vehiculelor electrice, şi în special Tesla, nu pot dezvolta sau îmbunătăţi modele mai rapid decât constructorii tradiţionali. De exemplu, producătorii chinezi de automobile electrice au reuşit să reducă perioada de dezvoltare la o medie de 2,5 ani şi să lanseze modele inovative şi ieftine în Europa.

Nevoia de rapiditate este însoţită de accentul pus de producătorii auto pentru a face vehicule electrice mai eficiente, şi în consecinţă cu costuri mai mici, prin reducerea greutăţii, extinderii autonomiei şi utilizarea unei cantităţi mai mici de metale rare pentru baterii. Furnizorii precizează că eficienţa este inclusă acum în contractele pentru unele vehicule electrice deoarece constructorii vor să îşi facă vehiculele mai accesibile.

„Eficienţa este un catalizator cheie pentru a accelera adoptarea vehiculelor electrice la nivel global”, a spus Schaefer.

O parte din lecţiile învăţate de Mercedes de pe urma conceptului EQXX vor fi incluse în noua platformă electrică care va intra în producţie în 2024, inclusiv elemente de aerodinamică, părţi din grupul motopropulsor şi sistemul software al vehiculului.

Schaefer a spus că prin aplicarea abordării din F1, Mercedes a redus timpul de dezvoltare necesar, pentru ca un nou vehicul să ajungă de pe planşă până la producţia de serie, de la o medie de 58 de luni, până la aproximativ 40 de luni. Pentru modelele derivate, modele similare construite pe aceiaşi platformă, ţinta este de aproximativ 30 de luni.

Acum echipa de ingineri F1 de la Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), care are sediul la Brixworth, centrul Angliei, lucrează la cel puţin o jumătate de duzină de noi proiecte care vizează dezvoltarea de componente pentru modelele de masă ale Mercedes, precum baterii, invertoare şi o nouă generaţie de motoare, a spus Schaefer.

Şi alţi actori din industria auto îşi intensifică eforturile în cursa pentru viteză şi eficienţă. Constructorul american Ford Motor Co a anunţat că intenţionează să urmeze exemplul Mercedes prin revenirea în cursele de F1 în 2026, care vor oferi „o platformă incredibil de eficientă din punct e vedere al costurilor pentru a inova, a face schimb de idei şi tehnologii”, a spus directorul general Jim Farley în luna februarie.

La rândul său, grupul auto german Volkswagen a anunţat că vrea să reducă timpul necesar pentru dezvoltarea de noi modele în China de la patru ani până la media de 2,5 ani de pe piaţa chineză, parţial prin delocalizarea unei părţi mai mari din activităţile de cercetare şi dezvoltare.

Constructorii auto sunt atât de concentraţi pe eficienţă încât unii au inclus penalităţi pentru furnizorii care nu respectă ţintele de eficienţă, spune Liam Butterworth, director general la furnizorul de compontente Dowlais.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Da, ne dam peste cap sa inventam cele mai ciudate, scumpe si nepractice masini electrice, doar doar or renunta disperatii astia si-or ramane la combustia interna.
    E genial sa implici o echipa specializata in prototipuri ultra-scumpe si ultra-performante, care nu si-au pus niciodata problema economiilor obtinute de productia de volum mare, care au lucrat toata viata cu combustie interna de ultimul racnet pentru a participa intr-un asa-zis sport. E ca si cum ai tocmi lupul paznic la stana.
    Dar e prea tarziu. Si nemtii si toti vor fi nevoiti sa schimbe foaia sau sa mearga la cosul de gunoi al istoriei impreuna cu complicii lor, comerciantii de combustibili fosili.