Mesajele-cheie pentru utilizatori şi companii transmise de şeful Facebook după scandalul Cambridge Analytica
CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a vorbit în premieră miercuri la CNN despre criza declanşată de scandalul folosirii de către Cambridge Analytica a datelor personale ale utilizatorilor Facebook. Dragoş Stanca rezumă într-o postare pe blogul său cele mai importante anunţuri şi poziţionări ale lui Zuckerberg.
„Ideile de bază, în opinia mea:
- “Humble” cred că e cuvântul cheie în atitudinea afișată de Zuck: a repetat de mai multe ori că regretă, a admis că nu era personal pregătit pentru complicațiile geo-politice în care Facebook a ajuns, si-a cerut scuze, a jucat (credibil) cartea unui “geek” timid si naiv (tind să îl cred, parțial: când mă gândesc cât de prost eram eu la 33 de ani, omul îmi pare totusi remarcabil)
- A mizat mult pe emoțional si uman și a jucat foarte bine cartea tatălui care vrea ca fiicele lui să fie mândre de ce face.
- A promis că va merge să depună mărturie în Congresul SUA (nimic încă despre invitația în Parlamentul britanic sau invitația Parlamentului European) și că își va învinge mai des “inconfortul” de a acorda interviuri “jurnaliștilor care pun întrebări incomode”.
- Pare resemnat cu ideea că Facebook va fi supus unor măsuri legislative “Nu sunt sigur că nu e bine” a fost răspunsul la întrebarea dacă se teme că vor exista legi care vor limita puterea platformelor globale (“I actually am not sure we shouldn’t be regulated.)
- Mesajul-cheie pentru public: “We have a responsibility to protect your data, and if we can’t then we don’t deserve to serve you.”
- Mesajul-cheie pentru companiile care exploatează datele Facebook: vor reduce doar la nume, email si foto profil datele pe care le vor acorda, de acum, diverselor aplicații, iar dezvoltatorii care vor cere acces de acum vor face asta pe bază de contract (impactul va fi major pentru industria dezvoltatorilor onesti de aplicații).
- Pentru aplicațiile pe care nu le-am mai folosit de 3 luni, accesul la datele de profil vor fi suspendate, iar în curând în news feed vom fi atenționați explicit care sunt aplicațiile care ne folosesc datele și vom putea alege, mai clar (puteți face asta și azi, din setări)
- Una dintre declarațiile greu de înțeles e legată de modelul de business al Facebook. Sigur că nu se vând date directe, în sens clasic, dar oricum o întorci Google, Facebook și mulți alți playeri asta fac: culeg date, le profilează, le încriptează și apoi vând acest produs companiilor și agențiilor media.
- Zuckerberg nu are prea multă încredere în oameni, nu va face angajări masive pentru supervizarea conținutului ilicit. Are însă încredere în roboți și în inteligența artificială: de fiecare dată când a fost întrebat despre ce va face legat de modul în care se manipulează date și mesaje în scop electoral a dat exemple legate de tool-uri A.I. care rezolvă problema (cu exemple din Germania sau Franța)”.
Citeste tot articolul pe blogul lui Dragoş Stanca
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii