Mesajul președintelui Asociației Constructorilor Europeni de Automobile pentru salvarea industriei: „Ritmul trebuie impus de piață, nu de amenzi” / Organizația susține necesitatea evitării protecționismului și un proces de decarbonizare mai flexibil
Într-o scrisoare adresată liderilor europeni, președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și CEO al Mercedes-Benz, Ola Kallenius, trage un semnal de asupra situației în care se afla sectorul auto european. În cadrul scrisorii, acesta enumeră cumulul de tulburări cu care se confruntă producătorii europeni și face apel la reformă și colaborare.
În cadrul scrisorii sunt amintite relațiile comerciale cu SUA și China, evidențiate ca fiind cruciale pentru economia europeană. Astfel, în contextul unor tensiuni comerciale tot mai mari, ACEA susține necesitatea evitării protecționismului și promovării unui comerț liber și echitabil.
„UE trebuie să-și consolideze piața internă și să găsească soluții care să mențină deschiderea piețelor internaționale. Un conflict comercial nu ar avea câștigători”, a avertizat oficialul ACEA.
Această declarație vine în contextul relațiilor comerciale tot mai tensionate cu SUA, odată cu schimbarea administrației de la Washington, și pe fondul noilor taxe impuse producătorilor chinezi. Măsurile pot avea un impact semnificativ asupra lanțurilor de aprovizionare globale, destabilizând piețele și exercitând o presiune suplimentară asupra producătorilor de pe continentul european.
Tot în cadrul scrisorii, acesta menționează și de necesitatea unei abordări mai flexibile și ancorată la realitate a procesului de decarbonizare: „Pactul Verde European trebuie să fie supus unei adaptări la realitate și realiniat pentru a deveni mai puțin rigid, mai flexibil și pentru a transforma decarbonizarea industriei auto într-un model de afaceri verde și profitabil.”
Acesta subliniază faptul că industria își reafirmă angajamentul față de obiectivele climatice ale Uniunii Europene, inclusiv neutralitatea climatică până în 2050 și tranziția către mobilitatea cu emisii zero. Totuși, el atrage atenția că strategiile actuale trebuie să sprijine creșterea economică și competitivitatea, oferind un cadru care să permită transformarea sustenabilă fără a impune poveri excesive asupra producătorilor.
Sancțiunile pentru depășirea cotelor de emisii, coroborate cu scăderea vânzărilor de autovehicule cu emisii zero, evidențiază faptul că actuala legislație și-a arătat limitele și că este necesară o recalibrare a acesteia. El subliniază că, pentru a sprijini într-adevăr tranziția către mobilitatea sustenabilă, reglementările trebuie să fie mai flexibile și adaptate realității pieței, oferind stimulente care să încurajeze adoptarea vehiculelor electrice fără a pune presiune excesivă asupra producătorilor.
Dar cea mai interesantă declarație din acestă scrisoare este aceasta: „La fel ca în sport, comerțul internațional este, de asemenea, despre competiția acerbă dar întotdeauna corectă și desfășurată conform regulilor.”
Prin această declarație, face o transmitere voalată a ideii că, în comerțul internațional, regulile trebuie să fie echitabile pentru toți participanții, iar competiția ar trebui să se desfășoare într-un cadru de transparență și corectitudine, similar cu cel din sport, unde succesul depinde de respectarea acelorași reguli de joc.
Scrisoarea vine în contextul marcat de provocările geopolitice și macroeconomice din ultimii ani, de o transformare complexă și fără precedent, precum și de o competiție globală tot mai intensă, care amenință stabilitatea economică și poziția pe piață a industriei auto europene.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.